astra kombi 1,7 TD ISUZU

Awatar użytkownika
darkolodz

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2008, 14:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

astra kombi 1,7 TD ISUZU

#1

Nieprzeczytany post autor: darkolodz »

Witam
Jestem uzytkownikiem(od kilku dni)astry kombi 95 r z silnikiem 1,7 TD ISUZU.
Mam prośbę do uzytkowników tego typu silnków o jakieś dane eksploatacyjne ile oleju w silniku jaki typ filtra oleju i jakieś wszystkie ciekawe i pomocne informacje dotyczące tego modelu auta bądź jakieś "linki"
Pozdrawiam
Darek

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Opel Astra 1,7 TD (1991-1998)


SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 17DT (TC4 EE1 Isuzu)
Średnica cylindra 79 mm
Skok tłoka 86 mm
Pojemność skokowa 1686 cm3
Stopień sprężania 22,0
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,7...2,8 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,15 MPa
Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min
Moment maksymalny 168 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,15 mm
- zawór wydechowy 0,25 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy oleju
- typ / Isuzu
- liczba zębów 136
- długość 1294,4 mm
- regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą napinacza
- wymiana / co 120 000 km lub co 8 lat

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy
Termostat / dwustopniowy, z zaworem głównym (1. stopnia) o oznaczeniu 88 oraz zaworem dodatkowym (2. stopnia) o oznaczeniu 85
- temperatura początku otwarcia
- 1. stopień 86...90°C
- 2. stopień 83...87°C
- temperatura pełnego otwarcia
- 1. stopień 103°C
- 2. stopień 100°C
Wentylator / elektryczny, pięciołopatkowy, o średnicy 366 mm
- temperatura włączenia 100°C
- temperatura wyłączenia 95°C
Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 140
- nadciśnienie otwarcia zaworu 140...150 kPa
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
- rozmiar 916 ´ 13,3 mm
- naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM-128-A w połowie odległości między kołami pasowymi
- pasek nowy 440...540 N
- pasek używany 320...390 N

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju typu olej-ciecz chłodząca
Pompa oleju / wirnikowa, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana od wału korbowego paskiem zębatym
Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,20 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 705

Układ zasilania / wtryskowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowanego
Filtr paliwa / Knecht AWK 197
- wymiana / co 30 000 km
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Bosch 1457 429 894 lub Purflux A 943
- wymiana / co 30 000 km
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, Zexel/Bosch NP-VE 4/10 F 2200 R 365-1 (104740-1932)
Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Prędkość obrotowa biegu jałowego 830 ± 50 obr/min
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego
(zimnego silnika) 975 ± 25 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5200 ± 100 obr/min
Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza 0,55 ± 0,05 mm w położeniu ZZ tłoka 1. cylindra
Rozpylacze / Bosch NP-DN 0 PDN 122, typu Pintaux
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 15,2 ± 1,0 MPa
Świece żarowe / NGK Y 711 RS
- rezystancja 0,9 W

Doładowanie / turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego
Turbosprężarka / Ishi-Arima
Ciśnienie doładowania (przy 4400 obr/min) 72 kPa
Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk lub Fichtel & Sachs
Średnica zewnętrzna tarczy 200 mm
Średnica okładzin
- zewnętrzna 200 mm
- wewnętrzna 134 mm
Grubość okładziny 3,5 mm
Skok pedału 125...132 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ F 16/5 WR lub F18/5 WR
Przełożenia
Skrzynka F 16/5 WR
- I bieg 3,546
- II bieg 1,953
- III bieg 1,277
- IV bieg 0,892
- V bieg 0,725
- bieg wsteczny 3,333
- przekładnia główna 3,559
Skrzynka F 18/5 WR
- I bieg 3,584
- II bieg 1,873
- III bieg 1,230
- IV bieg 0,920
- V bieg 0,740
- bieg wsteczny 3,333
- przekładnia główna 3,571

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych

Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym (wyposażenie dodatkowe)
Przekładnia kierownicza / zębatkowa lub zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym, ZF lub Saginaw
Przełożenie
- układ mechaniczny 22,0
- układ ze wspomaganiem 18,0
Liczba obrotów koła kierownicy
- układ mechaniczny 4,1
- układ ze wspomaganiem 3,4
Promień skrętu (między ścianami) 5,25 m
Pompa wspomagania / Saginaw, napędzana od wału korbowego paskiem klinowym

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- rozbieżność (regulowana) 1,5 ± 1 mm (0°15¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°50¢...-0°20¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) +2°15¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym zakrytym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną o profilu V, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach teleskopowych dwustronnego działania hydraulicznych (do modeli 1994) lub gazowych (od modeli 1995), ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (nieregulowana) 1,5 ± 2,5 mm (0°15¢ ± 25¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°40¢±30¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 30¢)
Piasta koła tylnego / ukształtowana w nierozbieralny zespół z łożyskiem dwurzędowym kulkowym koła, wymieniana jako całość

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą wentylowaną, ATE
Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm
Grubość tarczy
- nominalna 20 mm
- minimalna po naprawie 18 mm
- minimalna dopuszczalna 17 mm
Nakładki cierne / Pagid PA 550
Grubość nakładek ciernych
- nominalna 15 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, z ogranicznikami ciśnienia w obwodach kół tylnych, GMF
Średnica robocza bębna
- nominalna 200 mm
- maksymalna po naprawie 201 mm
Okładziny cierne / Pagid PA 557
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm
Średnica cylinderków
- do VI 1993
- nominalna 17,46 mm
- maksymalna dopuszczalna 17,53 mm
- od VII 1993
- nominalna 19,05 mm
- maksymalna dopuszczalna 17,12 mm
Średnica tłoczków
- do VI 1993 17,39 mm
- od VII 1993 18,98 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GMF (samochody bez układu przeciwblokującego) lub ATE (samochody z układem przeciwblokującym)
Średnica cylindra pompy
- samochody bez układu przeciwblokującego
- nominalna 20,64 mm
- maksymalna dopuszczalna 20,71 mm
- samochody z układem przeciwblokującym
- nominalna 22,22 mm
- maksymalna dopuszczalna 22,31 mm
Średnica tłoków
- samochody bez układu przeciwblokującego 20,58 mm
- samochody z układem przeciwblokującym 22,05 mm
Skok tłoków 17/15 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF (samochody bez układu przeciwblokującego) lub ATE (samochody z układem przeciwblokującym)
Średnica tłoka
- samochody bez układu przeciwblokującego 203,2 mm (8²)
- samochody z układem przeciwblokującym 228,6 mm (9²)
Ograniczniki ciśnienia / stałe, umieszczone w obwodach hamulców kół tylnych
Oznaczenie
- do VI 1993 / 3/40
- od VII 1993 / 3/25
Wartości kontrolne ciśnienia
- do VI 1993
przód/tył (tolerancja ±0,2 MPa) 6/4,6 MPa
przód/tył (tolerancja ±0,3 MPa) 10/5,8 MPa
- od VII 1993
przód/tył (tolerancja ±0,2 MPa) 6/3,55 MPa
przód/tył (tolerancja ±0,3 MPa) 10/4,05 MPa
Pompa podciśnienia / napędzana od wałka rozrządu
Podciśnienie (przy 2750 obr/min) 75 kPa
Skok pedału hamulca w chwili włączenia świateł hamowania 20 ± 5 mm

Układ przeciwblokujący ABS / elektroniczno-hydrauliczny, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące,
- zespół hydrauliczny,
- pompę hamulcową,
- podciśnieniowe urządzenie wspomagające,
- cztery czujniki prędkości kół.
Czujnik prędkości koła przedniego / zamocowany do zwrotnicy koła
Czujnik prędkości koła tylnego / wbudowany w piastę koła
Rezystancja czujnika koła przedniego i tylnego 0,8...1,7 kW
Napięcie minimalne sygnału czujnika koła przedniego
i tylnego (przy prędkości koła 1 obr/s) 30 mV

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze / 5,5 J ´ 14
Ogumienie / bezdętkowe, 175/65 R 14 lub 185/60 R 14 (wyposażenie dodatkowe)
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie do 3 osób
- przód 0,22 MPa
- tył 0,19 MPa
- obciążenie ponad 3 osoby
- przód 0,23 MPa
- tył 0,25 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 60 A×h/370 A, minus na masie

Alternator / Hitachi 70 A (Opel 97 041 790)
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 70 A
Prąd przy prędkości
- 1250 obr/min 24 A
- 5000 obr/min 67 A
Napięcie wyjściowe 14,4...15 V
Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 33,6 mm
Długość nominalna szczotek 20 mm
Rezystancja twornika 3,6 W
Rezystancja stojana 0,1 W
Pasek klinowy / napędu alternatora
Naciąg paska / za pomocą przyrządu Opel KM-128
- pasek nowy 440...540 N
- pasek używany 320...390 N

Rozrusznik / Bosch GF (Opel 94 332 586)
Próba biegu jałowego
- napięcie 11 V
- prąd pobierany maks. 100 A
- prędkość obrotowa 3900 obr/min
Długość minimalna szczotek 15 mm
Średnica minimalna komutatora 30 mm

Bezpieczniki / 9 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 5 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A), 1 ´ (12 V, 40 A)
Oznaczenia kolorów bezpieczników
- czerwony 10 A
- niebieski 15 A
- żółty 20 A
- zielony 30 A
- pomarańczowy 40 A

Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych (5-drzwiowe) 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych/przeciwmgłowych
tylnych (4-drzwiowe) 4/21 W
- świateł przeciwmgłowych tylnych (5-drzwiowe) 21 W
- świateł cofania 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 40 N×m
- 2. etap dokręcić o 70° ± 5°
- 3. etap dokręcić o 70° ± 5°
- pokryw łożysk głównych 50 N×m
- pokryw łożysk korbowych (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 100°
- 3. etap dokręcić o 15°
- pokryw łożysk wałka rozrządu 19 N×m
- koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap dokręcić o 50° ± 5°
- miski olejowej 10 N×m
- korka spustu oleju silnika 78 N×m
- koła pasowego wału korbowego 20 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 10 N×m
- koła zębatego wału korbowego 196 N×m
- koła zębatego pompy wtryskowej 69 N×m
- koła zębatego pompy oleju 44 N×m
- koła napinacza paska zębatego 19 N×m
- koła prowadzącego paska zębatego 80 N×m
- pompy wtryskowej do kadłuba 23 N×m
- rozpylaczy do obsad wtryskiwaczy 45 N×m
- wtryskiwaczy do głowicy 50 N×m
- świec żarowych 20 N×m
- pokrywy głowicy 8 N×m
- obudowy termostatu 30 N×m
- pokrywy obudowy termostatu 30 N×m
- korka spustu cieczy chłodzącej do kadłuba 39 N×m
- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 20 N×m
- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 10 N×m
- rozrusznika 38 N×m
- kolektora ssącego 24 N×m
- kolektora wydechowego 38 N×m
- turbosprężarki do kolektora wydechowego 27 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 20 N×m
- pokrywy pompy oleju 10 N×m
- śrub kół 110 N×m

Masy
- własna
- wersja 3-drzwiowa 1075 kg
- wersja 4-drzwiowa 1105 kg
- wersja 5-drzwiowa 1095 kg
- całkowita 1580 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 500 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 52 dm3
- układ smarowania 4,5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 6,8 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,9 dm3
- układ hamulcowy ok. 0,4 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API CD, wg CCMC PD2, SAE 10W 40 do SAe 15W 50, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, wg MIL-L 2105 B lub C, SAE 75W/80 lub SAE 80W/90, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 7500 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / ATF Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany)

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 4,6 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 6,7 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 173 km/h


starczy?

Gibon

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 27 paź 2007, 20:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrowiec
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Gibon »

OT Joszi podobają mi sie twoje wypowiedzi są wyczerpujące :D Chłopaku znasz sie na wszystkim albo wiesz gdzie szukac :P

Awatar użytkownika
darkolodz

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 2008, 14:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: darkolodz »

wow JOszi WIELKIE dzięki za informacje hmm widzę,że mam już małą książeczkę dot. mojej asterki/isuzu kolejne pytanko miało zabrzmieć czy może palić powyżej 7l w cyklu miejskim i na krótkich odcinkach czyli zimnym silniku ale widzę,że chyba na razie nie mam się czym przejmować zresztą na różnych stacjach nalewaki różnie też odmierzają
jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam
Darek
ps
w razie pytań będę "atakował" ;)

Solexx

Astro-maniak
Posty: 282
Rejestracja: 06 lut 2008, 1:40
Imię: Marcin
Auto: Astra
Silnik: 1.7
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Solexx »

ło0ł mam astre z tym silnikiem ;P ale jestem pod wrazreniem ;D Joszi :)

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 4,6 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 6,7 dm3/100 km

heh cos nie tak moj pali 10/ 100km ;/ niewiem czemu niekopci ani nic i tyle pali i niemoga do tego dojsc aa i v max mialem wiekszy zrobilem 196km/h tym autem
OPEL ASTRA KRÓLEM MIASTA :)

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pinus

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:54
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bukowno
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Pinus »

Solexx pisze:ło0ł mam astre z tym silnikiem ;P ale jestem pod wrazreniem ;D Joszi :)

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 4,6 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 6,7 dm3/100 km

heh cos nie tak moj pali 10/ 100km ;/ niewiem czemu niekopci ani nic i tyle pali i niemoga do tego dojsc aa i v max mialem wiekszy zrobilem 196km/h tym autem
Mam astre rok 98 1.7TDS i spalaie jak wyzej
Jedyny problem to moze dziurawy bak. Mi go wymienili - sam sie zdziwiłem ze jest dziurawy, ale miał pełno małych dziur.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mi też tyle pali ale jak pałuje ;)

dziś mi wyszło średnie spalanie 7,6litra - tylko i wyłącznie krótkie trasy na mieście
jak pałuję autko to 8-9
Jedyne dziwne dla mnie jest to że astra po zakupie przy palowaniu paliła 10 a teraz pali litr a czasem 2 litry mniej :/ dziwne :D
na trasie przy prędkości 110 pali 4litry :D - autostradowa jazda

Teraz po zwiększeniu dawki paliwa na pompie moc jest większa i powinien spalić mniej :D Jak nie zapomnę to napiszę ile wyszło

Solexx

Astro-maniak
Posty: 282
Rejestracja: 06 lut 2008, 1:40
Imię: Marcin
Auto: Astra
Silnik: 1.7
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Solexx »

no mi ta trasie ostatnio ( sam nie wiezylem ) wyszlo 6,5 litra :D i przymiezam sie wlasnie do zwiekszenia dawki paliwa i cisnienia na turbinie ;P

PS: z tą prędkoscią maxymalna troche mnie poniosło chodzilo o 186* ;P
OPEL ASTRA KRÓLEM MIASTA :)

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

samo zwiększenie dawki już dużo daje ;) Fajna sprawa :D

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Podepnę sie pod temat ze spalaniem :mrgreen: ja wprawdzie mam zwykłego diesla bez turbo i musze powiedzieć że moją asię sprowadziłem z Hollandii. Trasa wynosiła ponad 800 km zatankowałem tamtejszego Shella i na jednym baku przyjechałem do Polski, przy czym całe Niemcy jechałem na pełnym bucie 170-180. W Polsce wiadomo już takich prędkości nie mogłem rozwijać ale wyszło że ok 600 km jechałem na bucie w Niemczech i spalanie wyszło ok 6,5 l/100km na całą trasę. W Polsce na naszej ropie moja asia nie pojedzie więcej jak 160. W mieście żebym przekroczył 5l/100km to muszę naprawdę jej nawstawiać, nie wiem czy mam jakiś model normalny inaczej czy co? :m
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

ODPOWIEDZ