Wysoka temperatura silnika na wysokich obrotach (1,7DTL).

Gość

Wysoka temperatura silnika na wysokich obrotach (1,7DTL).

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Od miesiąca mam problem z temperaturom pracy silnika(opel astra 1,7DTL 1995r.). Podczas jazdy na niskich obrotach jest temperatura 90 stopni, a gdy silnik pracuje na 3000 obrotów (120 km/h)temperatura rośnie aż do czerwonego pola a nie włącza się wentylator. Wentylator działa po zmostkowaniu czujnika, ale mam wrażenie, że chłodnica jest sporo chłodniejsza od przewodu przy termostacie. Termostat wymieniłem już 2 razy to wykluczam jego awarie. Nie wiem czy nie zatkało chłodnicy gdyż parę razy używałem środka "pulsar" do uszczelniania układu chłodzenia, gdyż miałem nieszczelną nagrzewnie. Nie wiem czy przyczyna leży w zatkanej chłodnicy, czy może pękniętej uszczelce pod głowicą, albo jeszcze co innego. Proszę o podpowiedź jak rozwiązać problem

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: destylator »

sam sobie odpowiedziałęs... pulsar okazał sie bardzo skuteczny prawdopodobnie
TTi 880 + SIRIO ML 145

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

maniek-85, Zasyfiłeś sobie chłodnice pulsarkiem. Musisz wyjąc i chłodniece i nagrzewnice. Chłodnice wyczyscić ( jak sie uda nowa 400 zł ) i nagrzewnice zmienić :).
Nigdy nie polecałem stosowania majsterków do łatania samochodu... Przecież to zasyfia układ, gorzej oidbiera cieplo a "naj lepszym wypadku " zatyka chłodnice...

Jak by ci strzeliła uszczelka, to byś miał "masło" na korku od oleju i płyn by uciekał.
[External Link Removed for Guests]

krzrel

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rychnowo
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: krzrel »

Kolega Cobrettii dobrze mówi,takie preparaty to jeden wielki shit.
Bardzo wątpię czy chłodnice da sie wypłukać z takiego czegoś,raczej czeka Cię wymiana

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

krzrel, w skodzie jakiś debil, co niepotrafił wymienić jednego oringu za 50 gr zalal mi tego badziewia... Jak rozmontowałem potem przewody ( zmiana płynu ) to na grubym przewodzie byla conajmniej milimetrowa warstwa oleisto-smilistej substancji...

Jak sie da wypłukac to bedzie to dłóga sprawa i będzie trzeba stosowac dosć agresywne środki, a to moze doprowadzic do zniszczenia chlodnicy, a jak sie dobrze nie usunie tego srodka, to nawet cały uklad i uszczelka mogą mieć "ciekawe" przejścia.
[External Link Removed for Guests]

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: dikser »

co wy gadacie-pulsar jest dobry...-do ciagnika(traktora) :lol: u mojego dziadka uszczelnił chłodnice ;)
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Z tego co mi sie wydaje to przy wyzszych obrotach temp. powinna spadac bo jest szybszy obieg ale mozesz chlodnice wyjac i pod cisnieniem tylko nie duzym sprobowac przeplukac chlodnica jak jest zatkana to powinna byc ciepla chociaz do polowy bo nie wierze zeby sie cala zawalila syfem

[ Dodano: 2008-03-12, 11:30 ]
A jak cala jest zimna i przewody to radze wyjac jednak ten termostat zagrzac wody w czajniku i sprawdzic czy dziala tzn. czy sie otwiera i po wyciagnieciu zamyka bo to ze nowy to wcale nie musi dzialac

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

chłodnica, miałem to samo, koszt 310-330 zł + płyn . Wymiana to kwestia 1,5h

ODPOWIEDZ