Wysoka temperatura silnika na wysokich obrotach (1,7DTL).
Wysoka temperatura silnika na wysokich obrotach (1,7DTL).
Od miesiąca mam problem z temperaturom pracy silnika(opel astra 1,7DTL 1995r.). Podczas jazdy na niskich obrotach jest temperatura 90 stopni, a gdy silnik pracuje na 3000 obrotów (120 km/h)temperatura rośnie aż do czerwonego pola a nie włącza się wentylator. Wentylator działa po zmostkowaniu czujnika, ale mam wrażenie, że chłodnica jest sporo chłodniejsza od przewodu przy termostacie. Termostat wymieniłem już 2 razy to wykluczam jego awarie. Nie wiem czy nie zatkało chłodnicy gdyż parę razy używałem środka "pulsar" do uszczelniania układu chłodzenia, gdyż miałem nieszczelną nagrzewnie. Nie wiem czy przyczyna leży w zatkanej chłodnicy, czy może pękniętej uszczelce pod głowicą, albo jeszcze co innego. Proszę o podpowiedź jak rozwiązać problem
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
- Imię: Marcin Destylator
- Auto: Astra H 1.9 cdti
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Żory/Ballymena
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
maniek-85, Zasyfiłeś sobie chłodnice pulsarkiem. Musisz wyjąc i chłodniece i nagrzewnice. Chłodnice wyczyscić ( jak sie uda nowa 400 zł ) i nagrzewnice zmienić .
Nigdy nie polecałem stosowania majsterków do łatania samochodu... Przecież to zasyfia układ, gorzej oidbiera cieplo a "naj lepszym wypadku " zatyka chłodnice...
Jak by ci strzeliła uszczelka, to byś miał "masło" na korku od oleju i płyn by uciekał.
Nigdy nie polecałem stosowania majsterków do łatania samochodu... Przecież to zasyfia układ, gorzej oidbiera cieplo a "naj lepszym wypadku " zatyka chłodnice...
Jak by ci strzeliła uszczelka, to byś miał "masło" na korku od oleju i płyn by uciekał.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Rychnowo
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
krzrel, w skodzie jakiś debil, co niepotrafił wymienić jednego oringu za 50 gr zalal mi tego badziewia... Jak rozmontowałem potem przewody ( zmiana płynu ) to na grubym przewodzie byla conajmniej milimetrowa warstwa oleisto-smilistej substancji...
Jak sie da wypłukac to bedzie to dłóga sprawa i będzie trzeba stosowac dosć agresywne środki, a to moze doprowadzic do zniszczenia chlodnicy, a jak sie dobrze nie usunie tego srodka, to nawet cały uklad i uszczelka mogą mieć "ciekawe" przejścia.
Jak sie da wypłukac to bedzie to dłóga sprawa i będzie trzeba stosowac dosć agresywne środki, a to moze doprowadzic do zniszczenia chlodnicy, a jak sie dobrze nie usunie tego srodka, to nawet cały uklad i uszczelka mogą mieć "ciekawe" przejścia.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 870
- Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Z tego co mi sie wydaje to przy wyzszych obrotach temp. powinna spadac bo jest szybszy obieg ale mozesz chlodnice wyjac i pod cisnieniem tylko nie duzym sprobowac przeplukac chlodnica jak jest zatkana to powinna byc ciepla chociaz do polowy bo nie wierze zeby sie cala zawalila syfem
[ Dodano: 2008-03-12, 11:30 ]
A jak cala jest zimna i przewody to radze wyjac jednak ten termostat zagrzac wody w czajniku i sprawdzic czy dziala tzn. czy sie otwiera i po wyciagnieciu zamyka bo to ze nowy to wcale nie musi dzialac
[ Dodano: 2008-03-12, 11:30 ]
A jak cala jest zimna i przewody to radze wyjac jednak ten termostat zagrzac wody w czajniku i sprawdzic czy dziala tzn. czy sie otwiera i po wyciagnieciu zamyka bo to ze nowy to wcale nie musi dzialac