Siłownik w klapie jak podłączyć ?

luk94

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RSR
Kontakt:

Siłownik w klapie jak podłączyć ?

#1

Nieprzeczytany post autor: luk94 »

Hej

zacząłem się bawić i pojawił się problem...Koledzy jak podłączyć ten drugi kanał? Do klapy Mam dwa wolne kable w centralce i nie mam zielonego pojęcia jak je podłączyć do siłownika zeby zamykał i otwierał? Dodam ze kable maja kolor brąz i biały-na brązowym przy wciskaniu z pilota przycisku jest przejście do masy a na drugim tez ale minimalne... Jak się za to zabrać?
Pewno przyda się przekaźnik ale jedyne co udało mi się osiągnąć to zamknięcie-nie mogę otowrzyć:/



edycja treści tematu //JunioR
Ostatnio zmieniony 13 mar 2008, 15:45 przez luk94, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz - Opel Astra 1.4 16V - BIAŁA STRZAŁA X14XE 'hak'
"Bat na dachu, jazzzdaaa brachu!" tti 770
Powodzonka!
[External Link Removed for Guests]
Galeria z trasy-[External Link Removed for Guests]

kazik70

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin (Łęczna)
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: kazik70 »

Podaj model centralki będzie łatwiej.

ps. Jak zamocowałeś siłownik do klapy? Może jakieś zdjęcie :mrgreen:

luk94

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RSR
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: luk94 »

kazik70 pisze:Podaj model centralki będzie łatwiej.

ps. Jak zamocowałeś siłownik do klapy? Może jakieś zdjęcie :mrgreen:

Obrazek

Planuje to wykonać z tym schemat bo bez tej diody ani rusz:/ nic nie zdziała niesiety:/

A co do zamocowania siłownika to zrobiłem wstepne zamocowanie ale to jest jeszcze nie dopracowane choc już jestem bardzo blisko. Użyłem otworu do którego jest przykręcony głośnik.

Wszystko ok tylko teraz trzeba podłączyć drugi kanał, a instrukcji do centralki doszukać się nie mogę:/ Bo gdybym znalazł top już dawno bym to zrobił pewno;)
Łukasz - Opel Astra 1.4 16V - BIAŁA STRZAŁA X14XE 'hak'
"Bat na dachu, jazzzdaaa brachu!" tti 770
Powodzonka!
[External Link Removed for Guests]
Galeria z trasy-[External Link Removed for Guests]

zbynio_s

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
Imię: Zbigniew
Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
Silnik: X25XE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Dys k.Lublina

#4

Nieprzeczytany post autor: zbynio_s »

Z tego co wiem kolego większość alarmów dodatkowe kanały ma sterowane impulsem masy o obciążalności ok. 300mA, więc to co zrobiłeś na tym schemacie będzie działać tylko w jedną stronę, zależnie od podpięcia kabli do siłownika ( będzie albo otwierało albo zamykało).
Żeby osiągnąć to co zaplanowałeś czyli otwieranie i zamykanie trzeba by zastosować siłownik Master i jakąś centralkę sterującą, lub samemu coś skonstruować. Urządzenie to powinno podawać naprzemiennie napięcie do siłownika odwracając biegunowość w zależności od położenia samego siłownika. Jak znajdę chwilę to spróbuje coś naszkicować i wrzucić.

luk94

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RSR
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: luk94 »

zbynio_s pisze:Z tego co wiem kolego większość alarmów dodatkowe kanały ma sterowane impulsem masy o obciążalności ok. 300mA, więc to co zrobiłeś na tym schemacie będzie działać tylko w jedną stronę, zależnie od podpięcia kabli do siłownika ( będzie albo otwierało albo zamykało).
Żeby osiągnąć to co zaplanowałeś czyli otwieranie i zamykanie trzeba by zastosować siłownik Master i jakąś centralkę sterującą, lub samemu coś skonstruować. Urządzenie to powinno podawać naprzemiennie napięcie do siłownika odwracając biegunowość w zależności od położenia samego siłownika. Jak znajdę chwilę to spróbuje coś naszkicować i wrzucić.
No masz racje zbynio

Nie da się tego zrobić niestety:/ Bo sterowanie jest masą i siłownik bedzie albo zamykał albo tylko otwierał

Przyszło mi teraz do głowy żeby to zrobić co najwyżej na tym samym kanale co są drzwi podpięte bo wydaje mi się ze całość będzie zbyt skomplikowana i chyba trzeba do tego dwa piloty o ile sie nie mylę?
Łukasz - Opel Astra 1.4 16V - BIAŁA STRZAŁA X14XE 'hak'
"Bat na dachu, jazzzdaaa brachu!" tti 770
Powodzonka!
[External Link Removed for Guests]
Galeria z trasy-[External Link Removed for Guests]

zbynio_s

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
Imię: Zbigniew
Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
Silnik: X25XE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Dys k.Lublina

#6

Nieprzeczytany post autor: zbynio_s »

Jeżeli ci nie będzie to przeszkadzało to najlepiej jest się podpiąć pod przewody od siłownika którychś z tylnych drzwi i wtedy będzie to działało razem z resztą siłowników. A ten kanał dodatkowy stosuje się np. gdy chcesz otwierać klapę bez używania klamki wtedy montuje się dodatkowy specjalny siłownik chwilowy, który po wysterowaniu pociąga za zamek, a potem wraca do poprzedniego położenia.
Pozdrawiam.

luk94

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RSR
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: luk94 »

no dokładnie to jest jedyne wyjście-podłączenie siłownika klapy po siłowniki drzwi;)

A tamta opcja o której mowa faktycznie może służyć za otwieranie klapy;) Ale taki leniwy to nie jestem hehe:]
Łukasz - Opel Astra 1.4 16V - BIAŁA STRZAŁA X14XE 'hak'
"Bat na dachu, jazzzdaaa brachu!" tti 770
Powodzonka!
[External Link Removed for Guests]
Galeria z trasy-[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ