Gdzie wymieniać płyn

Gość

Gdzie wymieniać płyn

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Mam mały problem..Natomiast w którym miejscu spuszcza się płyn chłodniczy w silniku x16sz czy cos takiego :D słyszałem, ze z czujniku wentylatora sie go odkręca,bo jest najniżej podwozia.. Może wy mi coś doradzicie w jaki sposob wymienialiście płyn i jak go odpowietrzaliście?! Dziekuje i pozdrawiam..Speed

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: chiken »

Opróżnianie i napełnianie układu
chłodzenia
Nie przewiduje się okresowej wymiany cieczy
chłodzącej. Ciecz chłodzącą wymienia się tylko
po jej spuszczeniu podczas napraw wymagających
opróżnienia układu chłodzenia na przykład
zdjęcie głowicy, wymontowanie chłodnicy
lub nagrzewnicy, wyjęcie silnika z samochodu.
Jest to konieczne, ponieważ antykorozyjne
składniki cieczy osadzają się w fazie docierania
na aluminiowych powierzchniach nowych elementów,
tworząc długotrwałą warstwę ochronną.
W zlanej cieczy ilość tych składników jest
już na ogół niewystarczająca dla stworzenia
odpowiedniej warstwy antykorozyjnej na nowych
częściach.
Uwaga. Ciecz chłodząca jest trucizną i nie
może zostać po prostu wylana lub wrzucona
do przydomowego śmietnika. Odpowiednie
służby miejskie poinformują, gdzie można oddać
zużytą ciecz chłodzącą.
Opróżnianie
• Odkręcić korek na zbiorniku wyrównawczym.
Uwaga. Przy gorącym silniku położyć na otwierany
korek szmatkę, aby uniknąć poparze
nie przez gorącą ciecz lub parę. Korek odkręcać
tylko przy temperaturze cieczy poniżej
+90°C.
• Wymontować osłonę pod chłodnicą, jeżeli
występuje. W tym celu unieść przód samo
chodu.
• Podstawić pod chłodnicę czyste naczynie.
• Poluzować i przesunąć opaskę zaciskową
na dolnym przewodzie chłodnicy. Odłączyć
przewód od chłodnicy i pozwolić na wypłynięcie
całej cieczy.
Uwaga. W niektórych samochodach zastosowano
opaski sprężyste, które trzeba na końcach
ścisnąć szczypcami, aby można było
przesunąć do tyłu. Opaski tego typu można
zastąpić opaskami ze śrubą, ale nie odwrotnie.
Napełnianie
Uwaga. Stosować ciecz chłodzącą przeznaczoną
do układów z aluminiową chłodnicą
i nagrzewnicą.
• Podłączyć do chłodnicy dolny przewód gu
mowy, założyć opaskę.
• Silniki 1,4 i 1,6 dm3 ośmiozaworowe:
odłączyć przewód elektryczny od czujnika tem
peratury i wykręcić czujnik. Czujnik temperatu
ry mieści się przy kolektorze dolotowym {patrz
rys. D 0966). Wlewać ciecz do zbiornika wyró
wnawczego, aż zacznie wypływać przez otwór
po wykręconym czujniku. Wkręcić z powrotem
czujnik (10 N-m) i podłączyć przewód elekt
ryczny.
• Silniki szesnastozaworowe: wykręcić śru
bę z łbem walcowym w obudowie termostatu
(patrz rys. C 8416). Wlewać ciecz do zbiornika
wyrównawczego, aż zacznie wypływać przez
otwór po wykręconej śrubie. Wkręcić śrubę
z zastosowaniem masy uszczelniającej, na
przykład Opel 1503166.
• Wlać ciecz chłodzącą do zbiornika wyrów
nawczego, do znaku „KALT".
Książeczka "sam naprawiam"
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: pio555 »

[External Link Removed for Guests]
piszą co innego-płyn wymienia się co 4 lata
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ale to też nie żadna zasada. po prostu trzeba sprawdzić zamarzalność płynu. jeśli będzie tak że zamarza poniżej -15-20 to jeszcze jest ok i nie trzeba wymieniać ale jeśli zamarza przy -5 to nawet roczny płyn by trzeba było wymienić

Tak mi mówił koleś w stacji serwisowej bo nie miałem tej bańki do sprawdzania więc poprosiłem podczas przeglądu o to żeby mi sprawdzili

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No fakt "chiken" ale ja mam lekki wyciek przy chłodnicy na gorze od pasażera stronie, tam moj kolega tez mial wyciek opelku Vectra 98r.... jakaś wada czy co..Ja miałem kiedys Kadetta i też miałem wyciek tyle,ze na dole z tej samej strony :):) Jakis peszek?? :D Chce wymienic,bo w niemczech wymieniali pompe wodną i koleś nie wie jaki plyn mu wlali, a wody nie chce co jakis czas dolewac,bo chce zastosowac plysz uszczelniający do chłodnic i zalać płynem polskiej marki, bym wiedzial co dolewac...Troszke boje sie odkrecac czujnik przy kolektorze,bo tam japie zawsze temperatura, no i korozja, a jak sie ukręci?? :(

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Speed pisze:bo chce zastosowac plysz uszczelniający do chłodnic
to pamiętaj żeby po zastosowaniu tego uszczelniacza nie właczać ogrzewania ani nawiewu przez tydzień bo może się przez to zapchać nagrzewnica ;) a tego w instrukcji nie napisali :/

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

"bo może się przez to zapchać nagrzewnica"
A dlaczego miała by się zapchać jeżeli nie stwierdziłem tam żadnego wycieku..?! Miałeś już taki podobny problem ? :?:

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: chiken »

gdzieś kiedyś czytałem że potrafi się zapchać :)

pio555 twój płyn chłodniczy napewno nie wytrzyma 4 lat w układzie bo kiedy przychodzi moment wymiany pompy wodnej lub termostatu to cały płyn schodzi więc na dobrą sprawę się nie wymienia tylko się spuszcza kiedy potrzeba i zalewa się nowym :)
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

aha...ale chcę wymienic,ponieważ mam wyciek i samą wodą destylowaną dolewanie nie jest wskazane.. :(

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: pio555 »

chiken pisze:gdzieś kiedyś czytałem że potrafi się zapchać :)

pio555 twój płyn chłodniczy napewno nie wytrzyma 4 lat w układzie bo kiedy przychodzi moment wymiany pompy wodnej lub termostatu to cały płyn schodzi więc na dobrą sprawę się nie wymienia tylko się spuszcza kiedy potrzeba i zalewa się nowym :)
Ja i tak wymieniam płyn co 2 lata więc nie ma problemu,a w serwisie jest napisane (co 4 lata) np dla mojego dziadka który robi 2kkm rocznie
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ