Klekot silnika c18nz

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

jak jest luz to wtedy tykają szczególnie głośno po rozruchu na zimno. A mechanik jak nie wie jak sprawdzić to tego nie sprawdzi bo to trzeba silnikiem kręcić. Jak tylko popychaczem porusza to luzu nie sprawdzi bo to się sprawdza na zamkniętym zaworze.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

hej a luzy zaworowe to nie reguluje się ręcznie tylko w isuzu? w astrze benzynce zdaje mi się że luzy regulują sięsamoczynnie - przynajmniej w książce samnaprawiam astrę f jest opisane jak regulować luzy ale tylko w isuzu, do benzynowego silnika nie ma takiego opisu i nawet nie jest wspomniane że trzeba regulować luzy

w dodatku jak by to były luzy to by jeszcze rzucało zimnym silnikiem na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu

misiek

Astro-maniak
Posty: 1063
Rejestracja: 22 gru 2006, 6:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: gdansk / penarth uk
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: misiek »

nie konieczniemoim silnikiem nie zuca a na 100% mam luzy
Pozdrawiam Misiek.
Moje maszynki w dziale dla zaprzyjaznionych
audi 90 Quattro
audi 80 Quattro
ford escort - sold
audi 100 - RIP
renault super 5 - RIP
Volvo 440 1.9 TDI - sold

[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no to nie wiem :D może tylko u mnie w dieslu tak jest bo też mam luzy :D

ale jak to jest z tymi luzami z astrach benzyniakach? reguluje się je na 100%?

misiek

Astro-maniak
Posty: 1063
Rejestracja: 22 gru 2006, 6:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: gdansk / penarth uk
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: misiek »

niekoniecznie moze byc niby automat jak zaczyna klepac to trzeba wymieniac
Pozdrawiam Misiek.
Moje maszynki w dziale dla zaprzyjaznionych
audi 90 Quattro
audi 80 Quattro
ford escort - sold
audi 100 - RIP
renault super 5 - RIP
Volvo 440 1.9 TDI - sold

[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

dobra znalazłem cytat:

" Wałek rozrządu napędza zawory przez dźwigienki podparte na popychaczach hydraulicznych, których zadaniem jest utrzymywanie stałej wartości luzu zaworów, dzięki czemu nie ma potrzeby regulacji."

więc luzy zaworowe w astrze odpadają w silnikach benzynowych i w oplowskich dieslach
choć tak jak piszesz może coś nawalić i luzy nie będą regulowane

jedynie isuzu jest troszkę cofnięty technologicznie ;)

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

misiek pisze:niekoniecznie moze byc niby automat jak zaczyna klepac to trzeba wymieniac
Potwierdzam zdanie kolegi. samoregulacja się może zatrzeć i tyka wtedy na potęgę. Miałem tak w CC i po wymianie jak ręką odjął. To że nie ma regulacji tak jak w isuzu to nie znaczy że się tam nic nie moze zepsuć. Wręcz odwrotnie jak jest samoregulacja to prędzej padnie niż jak się samemu dobrze wyreguluje.

pawelg303

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
Imię: Pawel
Silnik: X14XE/LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: pawelg303 »

21zaba jeśli chodzi o Twoj przypadek to czy przy zdejmnowaniu głowicy mechanik spuścil olej z popychaczy hydraulicznych przed założeniem głowicy? Jak mi kumpel zdejmował to wiem że spuszczał i mówił że powinno się to robić bo może później źle działać (właśnie coś z regulacja zaworów) i że nie zawsze to robią mechanicy. Zainteresuj sie tym.

marfm jeśli chodzi o Twój problem to miałem tak samo ten sam efekt ale dochodził do tego spadek mocy silnik jakby chodził na trzy gary i faktycznie tak było. Dodam że iskra była wszytko z elektryka ok tylko że.... w jednym cylindrze ciśnienie sprężania ZERO :/. Otórz wypalił się zawór (albo dwa) i chodził na trzy. Dodam jeszcze że mechanicy "zwalali" na instalacje gazową... Więc może to sprawdź (a może też masz LPG? :D). Daj znać co było?

Pozdrawiam

Gość

#19

Nieprzeczytany post autor: Gość »

pawelg303 pisze:...wypalił się zawór...
....może zabrzmi to dziwnie...ale o jaki zawór chodzi?
lesio822 pisze:...może któryś przewód od powietrza założyliście źle albo ma dziurkę i ciągnie lewe powietrze...
...to też sprawdziłem....faktycznie okazało się że przewód gumowy który idzie do filtra powietrza miał dziurkę i to nie małą ale po wymianie auto chodzi tak samo....
21zaba pisze:...silnik hodzi jak pszczułka i nawt na pierwszy słuch tego nie słychac ale jak sie stanie przy tłumiku to słychać jak on sobie purta...
...no właśnie...może to nie przy silniku trzeba szukać przyczyny bo jak otwieram maske to tam wszystko ładnie chodzi a jak by jakiiś gar nie palił to by przecież było słychać.... dziwne jest to że końcowy tłumik mam nowy a reszta jest ok bo sprawdzałem na kanale... normalnie już baranieje :lol:
pawelg303 pisze:... (a może też masz LPG? :D ). Daj znać co było? ...
...nie mam instalacji gazowej.
JOszi pisze:...to może się odzywać któryś z popychaczy..
...a do czego to i gdzie tecgo szukać??

P.S. Sorki jeśli komuś moje pytania wydadzą sie"laickie" ale dopiero uczę się Asterki :)

pawelg303

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
Imię: Pawel
Silnik: X14XE/LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: pawelg303 »

Zarowy od jednej strony zamykają (cyklicznie) komore spalania od kanału dolotowego i wylotowego ( z drugiej strony tłok). Jeśli już zawór wypaliłby się to być może wylotowy bo pracuje przy wyższej temperaturze (jest omywany gorącymi gazami). Tyko większe prawdopodobieństwo wypalenia jest przy silniku 16-to zaworowym. Jeśli chodzi o to jak chodzi silnik to nie było widać zbyt dużej różnicy po otwarciu maski, a z tłumika "partolił". Chociaż patrząc na to co opisujesz nie widze zbytnio przyczyn aby się mogły wypalić, a to dobry znak bo koszt jest.... :/

Pozdarwiam

ODPOWIEDZ