objawy zepsutego termostatu ?????

lupo79

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 17 mar 2007, 10:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

objawy zepsutego termostatu ?????

#1

Nieprzeczytany post autor: lupo79 »

witam
jakie sa objawy zepsutego termostatu......?????????????????? bo cos mi duzo pali paliwka po miescie....1.6 16 V

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: destylator »

długie grzanie sie silnika... spalanie jest skutkiem ubocznym jak sporo smigasz po miescie na małych dystansach to masz niedogrzane autko i stad wieksze spalanie
TTi 880 + SIRIO ML 145

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Pierwszą oznaką i chyba najważniejszą jest wskazanie temperatury. Jest wtedy praktycznie zawsze na niebieskim polu podczas jazdy, a rzadko ponad nim podczas jazdy w mieście. No i oczywiście ogrzewanie słabiej działa

Awatar użytkownika
kredka23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 26 mar 2008, 20:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: kredka23 »

mam pytanko ,,,, a jeżeli mój kochany termostacik dość szybko śmiga w górę??
martwi mnie to bo nie chcę zajechać silnika a mam ciężką nóżkę :((

andrzej.las5

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 21 kwie 2007, 10:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: andrzej.las5 »

zepsuty termostat, więc
Prawidłowa temperatura dla silnika to 95 stopni.
Jeśli jest mniej, to może pojawiać się masło na korku wlewu oleju.
Niestety wadą samochodów opel astra jest to, że termostatu raczej sami nie możemy wymienić, bo jest umiejscowiony przy rozrządzie.
Zatem, przy każdej wymianie rozrządu, lepiej z góry wymienić termostat.
Koszt nie wielki, a efekty są widoczne od razu.

[ Dodano: 2008-03-29, 21:53 ]
kredka23 pisze:mam pytanko ,,,, a jeżeli mój kochany termostacik dość szybko śmiga w górę??
martwi mnie to bo nie chcę zajechać silnika a mam ciężką nóżkę :((
Jeśli temperatura nie przekracza 95 stopni, to nie masz się czego obawiać.
Jesli natomiast cały czas masz 100 stopni lub więcej, to lepiej go wymień.
[External Link Removed for Guests]

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

ja sam wymieniałem też przywymianie paska rozrządu jest to trochę trudne ale da sie samemu zrobić,wystarczy serwisówka

MG_Bertone

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 23 paź 2007, 22:50
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: MG_Bertone »

Podepne sie do tematu.

Mam problem z chlodzeniem - bo przestal mi chodzic wentylator przy silniku. Czy to moze byc termostat - czy sam wentylator?

Temperature pokazuje prawidlowo.

Awatar użytkownika
kredka23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 26 mar 2008, 20:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kredka23 »

czyli jeżeli mam taka maź na korku od oleju to termostacik do wymiany?
no nie
na to mi uwage zwrócił mechanik wymieniając ostatnio olej
że nie dogrzewam silnika ze za krótkie odcinki robie :((
czy to prawda??

kyjo

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: kyjo »

tak ta maź sie robi jak często lub zazwyczaj pokonujesz małe odcinki a silnik nie zdąrzy sie zagrzać do temp roboczej ale tym sie nie przejmuj prawie wszystki samochody tak mają a robi sie tak przeważnie w zimie i na to raczej nic nie poradzisz

A termostat wtedy jest walnięty gdy np przejedziesz 20 km a silnik nie złapie 90 st.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

niekoniecznie termostat. po prostu jak jeździsz na krótkich trasach to silnik nie zdąży osiągnąć pełnej temperatury i od tego robi się ta maź. może to być termostat. Łatwo go sprawdzić :D

termostat może się zaciąć np w pozycji zamkniętej i wtedy silnik będzie się grzał natomiast jak zatnie się w pozycji otwartej to będzie się niedogrzewał ;)

to pierwsze to widać na oko ;) a drugie sprawdza się ta że zapalasz zimny silnik, podnosisz maskę i łapiesz byle jaki przewód wchodzący do chłodnicy :D jak się zacznie robić ciepły to idziesz do samochodu i patrzysz na zegary jaką masz temp. jak w granicach 90stopni i powyżej to jest ok

Ja jeżdżę już 3 lata z zepsutym termostatem :D

ODPOWIEDZ