Zwracam się do Was z prośbą i pytaniem:
Obecnie mam założoną deskę rozdzielczą z jedną poduchą ( w kierownicy ). Auto kupiłem po dzwonku i w momencie zakupu nie miała ona ani jednej. Także wpisy o tym, że nie opłaca się montować poduchy od nowa mnie nie interesują.
Tak się składa, że moja astra seryjnie była wyposażona w dwie poduchy. Poprzedni właściciel włożył deskę tylko pod jedną. Teraz chcę tą wywalić i włożyć deske na dwie poduchy i wszystko podpiąć.
Czy taka zamiana desek to jest zajęcie awykonalne dla człowieka dysponującego tylko podstawowymi narzędziami warsztatowymi ? Pomijam kwestię podłączenie i zgrania tych wszystkich sensorów i czujników ponieważ tym to już nie ja się będę zajmował.
Ile tych śrub jest i gdzie one są ? Pracochłonne to jest zajęcie ? Dam sobie radę ?
wymiana deski rozdzielczej
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 04 lut 2008, 19:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 14 maja 2007, 19:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Toruń / CALifornia
- Kontakt:
Ja wlasnie po dzwonku moja asia wymienialem deske.
Powiem Ci tak. Jakby wiedzial gdzie sa srubki to jest to robota na ehm max godzine no moze troche wiecej. Ale jak nie wiesz gdzie wszystkie sa schowane to zajmie Ci to nawet kilka godzin. Praca jest wykonalna bo sam to robilem z odrobina wiedzy mojego mechanika bo jak nie moglem znalesc kolejnej srubki to mi pokazywal
Ogolnei wieszkosc sie odkreca oprocz np takich cwanych opcji jak przy wylaczyniku swiatel po lewej stronie gdzie sie "wypina".
Srubek jest za przeproszeniem wpizdu co ciekawe jak zawsze... po skreceniu wszystkiego... kilka mi zostalo.. ;] ale nic nie skrzypi, nic nie lata wiec odchudzilem auto
5tka i powodzenia
ps. Rozumiem ze zalozyles poduche do kierownicy? Jak moglbys napisac kilka slow o kosztach? Bo ja akutalnie mam tylko zaslepke a jako ze chce pojezdzic troche jeszcze ta Asia to chce sobie od kierki wrzucic poduche.
Jak wyglada sprawa sensorow? Jak sprawdzic czy sie jeszcze nadaja? Czytalem sporo o tym i koniec koncow pewnie musialbym zdecydowac sie na jakiegos specjaliste
Powiem Ci tak. Jakby wiedzial gdzie sa srubki to jest to robota na ehm max godzine no moze troche wiecej. Ale jak nie wiesz gdzie wszystkie sa schowane to zajmie Ci to nawet kilka godzin. Praca jest wykonalna bo sam to robilem z odrobina wiedzy mojego mechanika bo jak nie moglem znalesc kolejnej srubki to mi pokazywal
Ogolnei wieszkosc sie odkreca oprocz np takich cwanych opcji jak przy wylaczyniku swiatel po lewej stronie gdzie sie "wypina".
Srubek jest za przeproszeniem wpizdu co ciekawe jak zawsze... po skreceniu wszystkiego... kilka mi zostalo.. ;] ale nic nie skrzypi, nic nie lata wiec odchudzilem auto
5tka i powodzenia
ps. Rozumiem ze zalozyles poduche do kierownicy? Jak moglbys napisac kilka slow o kosztach? Bo ja akutalnie mam tylko zaslepke a jako ze chce pojezdzic troche jeszcze ta Asia to chce sobie od kierki wrzucic poduche.
Jak wyglada sprawa sensorow? Jak sprawdzic czy sie jeszcze nadaja? Czytalem sporo o tym i koniec koncow pewnie musialbym zdecydowac sie na jakiegos specjaliste
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 04 lut 2008, 19:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do kosztów założenia poduszki w kierownicy to było to tak:
- kierownica z poduszką ok. 150 zł
- sterownik ( podobno powinno wymieniać się co dwa impulsy czyli dwa dzwony), ja kupiłem "nowy" używany za 70 zł. Z tego co wiem to kasowanie błędu ze sterownika odpalonego 1 raz kosztuje 50 zł. Także jak sam widzisz lepiej kupić "nowy" używany niż bawić się w takie rzeczy
- taśma łącząca kierownice z sterownikiem i klaksonem kosztuje koło 70 zł
co do połączenia tego wszystkiego to osobiście ja tym sie nie zajmowałem Zrobili mi to znajomi ojca, którym z tego miejsca dziękuje ! Chłopacy z Marimexu w Krakowie
nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała u mnie sprawa podłączenia np. poduszki pasażera ale to narazie sobie zostawiam na później gdyż mam inne wydatki
A mocowania tej deski z dwoma poduszkami sa takie same jak tej z jedną ?
[ Dodano: 2008-03-25, 15:01 ]
i od razu mi napisz w jakiej kolejności i jak co ściągać ... najpierw kierownica podejrzewam, potem konsola środkowa ? I gdzie są jakieś śruby pochowane ? Ogólnie wszystko i jak się za to zabrać w ogóle trzeba jakieś specjalistyczne narzędzia oprócz ściągacza do kierownicy ?
- kierownica z poduszką ok. 150 zł
- sterownik ( podobno powinno wymieniać się co dwa impulsy czyli dwa dzwony), ja kupiłem "nowy" używany za 70 zł. Z tego co wiem to kasowanie błędu ze sterownika odpalonego 1 raz kosztuje 50 zł. Także jak sam widzisz lepiej kupić "nowy" używany niż bawić się w takie rzeczy
- taśma łącząca kierownice z sterownikiem i klaksonem kosztuje koło 70 zł
co do połączenia tego wszystkiego to osobiście ja tym sie nie zajmowałem Zrobili mi to znajomi ojca, którym z tego miejsca dziękuje ! Chłopacy z Marimexu w Krakowie
nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała u mnie sprawa podłączenia np. poduszki pasażera ale to narazie sobie zostawiam na później gdyż mam inne wydatki
A mocowania tej deski z dwoma poduszkami sa takie same jak tej z jedną ?
[ Dodano: 2008-03-25, 15:01 ]
i od razu mi napisz w jakiej kolejności i jak co ściągać ... najpierw kierownica podejrzewam, potem konsola środkowa ? I gdzie są jakieś śruby pochowane ? Ogólnie wszystko i jak się za to zabrać w ogóle trzeba jakieś specjalistyczne narzędzia oprócz ściągacza do kierownicy ?
Black Lady from Cracow
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 14 maja 2007, 19:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Toruń / CALifornia
- Kontakt:
Dzieki za info
Oczywiscie najpierw to co schodzi.. czyli kierownica, konsola srodkowa, schowek.
Odkrecasz wszystkie sruby ktore widzisz, sprawdzasz gdzie trzyma i szukasz w tym miejscu
Dodatkowo pamietam ze mialem problem z przelacznikiem swiatel.. musisz poszukac gdzies na necie jak sie go wyciaga.. ale z tego co pamietam chyba pokretlo sie wyjmuje i tam sa zatrzaski.. i wtedy sicagasz..
Ps. Sruby sa w tych samych miejscach tylko ze poduszka dla pasazera dodatkowo jest montowana na takim "stelazu" ktory jest przykrecany do karoserii
Z narzedzi to tylko do sciagania kierki.. srubokrety + imbuski oczywiscie troche sily i kombinerki zawsze sie przydadza w ciezkich momentach.
Ja jeszcze chyba dla wygody tunel srodkowy sobie odkrecilem... i odchylilem do tylu
5tka
Moge nie pamietac teraz dokladnie bo to ponad rok temu robilemiwan87 pisze:i od razu mi napisz w jakiej kolejności i jak co ściągać ... najpierw kierownica podejrzewam, potem konsola środkowa ? I gdzie są jakieś śruby pochowane ? Ogólnie wszystko i jak się za to zabrać w ogóle trzeba jakieś specjalistyczne narzędzia oprócz ściągacza do kierownicy ?
Oczywiscie najpierw to co schodzi.. czyli kierownica, konsola srodkowa, schowek.
Odkrecasz wszystkie sruby ktore widzisz, sprawdzasz gdzie trzyma i szukasz w tym miejscu
Dodatkowo pamietam ze mialem problem z przelacznikiem swiatel.. musisz poszukac gdzies na necie jak sie go wyciaga.. ale z tego co pamietam chyba pokretlo sie wyjmuje i tam sa zatrzaski.. i wtedy sicagasz..
Ps. Sruby sa w tych samych miejscach tylko ze poduszka dla pasazera dodatkowo jest montowana na takim "stelazu" ktory jest przykrecany do karoserii
Z narzedzi to tylko do sciagania kierki.. srubokrety + imbuski oczywiscie troche sily i kombinerki zawsze sie przydadza w ciezkich momentach.
Ja jeszcze chyba dla wygody tunel srodkowy sobie odkrecilem... i odchylilem do tylu
5tka