ecotec 1.6 16V branie oleju
ecotec 1.6 16V branie oleju
Witam.posiadam Astrę 1.6 16V przebieg 150.000 tys. gdy ja kupiłem zalana była olejem ELf 15W40 i brała mi po 1000km, 0,8l oleju,wiec zdecydowałem sie na wymianę pierscieni ,głowica była robiona, i ogólnie nie ma wycieku oleju z silnika.Po wymianie pierscieni przejechałem 4000 tys kilometrów i dalej bierze olej tak jak brała 0,8l na 1000km .Według mnie powinna już brac mniej po wymianie pierscieni a tu bez zmian.Prosze o jakies sugestie w tej sprawie.Pozdrawiam
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 08 mar 2008, 23:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Czy przy pierscieniach robiłeś uszczelniacze zaworów? Ja właśnie jestem po pierścieniach i uszczelniaczach (przebieg 175.000), za jakiś tydzień będę wiedział czy bierze olej.
U mnie brał sporo bo ok 2,5 litra na 1000 km, problemem były złe rozmiary pierścieni które ktoś przede mną wymieniał i trochę zjechane uszczelniacze....
Podobno te silniki nie powinny być zalewane mineralnym olejem jedynie półsyntetykiem...
U mnie brał sporo bo ok 2,5 litra na 1000 km, problemem były złe rozmiary pierścieni które ktoś przede mną wymieniał i trochę zjechane uszczelniacze....
Podobno te silniki nie powinny być zalewane mineralnym olejem jedynie półsyntetykiem...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Witam...Nie jest prawdą ze ten "typ tak ma". instrukcja pisze 1l na 1000km tylko dlatego iz jest to sposób producentów (nie tylko Opla) na zgłaszane przez uzytkowników reklamacje. Moja 1.4 16 V którą mam od nowosci przez pierwsze 5 lat zadnej dolewki oleju pomiedzy wymianami oleju co 12 000. Potem zaczeła sobie podbirac ok 2 litrów dolewek pomiedzy zmianami. Wymieniłem uszczelniacze zaworów i sytuacje znów wróciła do normy czyli.....zero dolewek oleju już przez prawie dwa lata ( dwie wymiany oleju co 12 000 km). Pozdrawiam
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 08 mar 2008, 23:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Adrian_GTC, raczej to nie możliwe by w normie było branie 0,7 l./1000 km to przecież 7 litrów między wymianami. Wszystkie silniki coś tam biorą, może to być tak niewiele że się nie zauważy lub trochę więcej. Moja starsza Astra '92 1,4 8V pali ok 0,5 litra na 1000 km co kwalifikuje już silnik do uszczelnienia, ale ma 280.000 na liczniku. Już mi się nie opłaca robić uszczelniaczy wole trochę dolewać.
[ Dodano: 2008-03-30, 20:20 ]
Przy okazji chciałbym zapytać użytkowników 1,6 16V...
Czy zauważyliście aby wasze Astry przy uruchamianiu na zimnym silniku lekko "kopciły" jasnawym obłokiem?
Moja jak zapale trochę widać, ale tylko przez chwile. Po chwili jest już bez widocznego dymka...
Czy to efekt zimnego silnika. Chciałem nadmienić jest świeżo po uszczelniaczach i pierścieniach.
[ Dodano: 2008-03-30, 20:20 ]
Przy okazji chciałbym zapytać użytkowników 1,6 16V...
Czy zauważyliście aby wasze Astry przy uruchamianiu na zimnym silniku lekko "kopciły" jasnawym obłokiem?
Moja jak zapale trochę widać, ale tylko przez chwile. Po chwili jest już bez widocznego dymka...
Czy to efekt zimnego silnika. Chciałem nadmienić jest świeżo po uszczelniaczach i pierścieniach.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Tak jak Adrian napisał: Ten typ tak ma!!! Mój po wymianie pierścieni i uszczelniaczy bierze mniej (300ml/2000km) ale wcześniej brał 1l/500km. Jak komuś prawie oleju nie bierze to ma poprostu szczęście. Nie przejmuj sie tym. Może jak się pierścienie lepiej dotrą to biędzie mniej brał. To hasło się tyczy też dymienia na ssaniu. Poprostu mieszanka paliwowa nie jest do końca dopalana.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 08 mar 2008, 23:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
lesio822, no 150ml/1000km to mogę jakoś zrozumieć, ale 750ml to juz przesada...
dzięki za info o kopceniu, trochę się zastanawiałem dlaczego kopci od "rana", nie pomyślałem o ssaniu... to wszystko wyjaśnia.
Co do brania oleju po moim remoncie pierścieni i uszczelniaczy, będę mógł się wypowiedzieć za jakiś miesiąc jak zrobię ze 3000.
Przed remontem brał ok 2,5-3,0l/1000 km!!!, dokładnie nie sprawdzałem... szybko zrobiłem remont...
Tak to jest z używanymi samochodami... poprzedni właściciel gwarantował, że bierze 0,5l na 2000-3000km, gdyby się przyznał to bym nie zmarnował kasy na wymianę oleju oraz dolewki i od razu robił remont.
dzięki za info o kopceniu, trochę się zastanawiałem dlaczego kopci od "rana", nie pomyślałem o ssaniu... to wszystko wyjaśnia.
Co do brania oleju po moim remoncie pierścieni i uszczelniaczy, będę mógł się wypowiedzieć za jakiś miesiąc jak zrobię ze 3000.
Przed remontem brał ok 2,5-3,0l/1000 km!!!, dokładnie nie sprawdzałem... szybko zrobiłem remont...
Tak to jest z używanymi samochodami... poprzedni właściciel gwarantował, że bierze 0,5l na 2000-3000km, gdyby się przyznał to bym nie zmarnował kasy na wymianę oleju oraz dolewki i od razu robił remont.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 mar 2008, 19:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: RKR
- Kontakt: