Zasysa korek
Zasysa korek
Ostatnio zauważyłem że jak podjeżdżam na stacje i odkręcam korek wlewu paliwa to słychać "tssssss" -korek był zassany. Czy jest to cośpoważnego i czy można to jakoś naprawić? Domyślam się że cosik się musiało przytkać -jakiś odpowietrznik albo cuś...tylko co?
Pozdro -Marfm
Pozdro -Marfm
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Witam.
To jest normalne zbiornik jest po prostu szczelny a uklad jest tak zrobiony żeby nie było w nim powietrza.Oczywiście sam fakt ubytku paliwa po zatankowaniu przy szczelnym zbiorniku powoduje ze powstaje w nim podciśnienie. W niektórych układach zasilania pompa paliwowa jest zanurzona w paliwie wraz z silnikiem elektryczym (który iskrzy) i przy mniejszej ilości paliwa no wiecie...."kabuuumm" dlatego są w takim układzie specjalne filtry węglowe które odsysają tlen (bez tlenu nie ma ognia ). Ale to poza tematem , Więc nie przejmuj się tym, no chyba że podciśneinei jest tak duże że pompa nei jest w stanei zassać paliwa ale tak to nie jest raczej.
Pozdrawiam
To jest normalne zbiornik jest po prostu szczelny a uklad jest tak zrobiony żeby nie było w nim powietrza.Oczywiście sam fakt ubytku paliwa po zatankowaniu przy szczelnym zbiorniku powoduje ze powstaje w nim podciśnienie. W niektórych układach zasilania pompa paliwowa jest zanurzona w paliwie wraz z silnikiem elektryczym (który iskrzy) i przy mniejszej ilości paliwa no wiecie...."kabuuumm" dlatego są w takim układzie specjalne filtry węglowe które odsysają tlen (bez tlenu nie ma ognia ). Ale to poza tematem , Więc nie przejmuj się tym, no chyba że podciśneinei jest tak duże że pompa nei jest w stanei zassać paliwa ale tak to nie jest raczej.
Pozdrawiam
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Niekoniecznie....zależy "w która stronę" jest syk.. Czy zasysa (podciśneinie) czy dmucha (nadciśnienie). Sam fakt ubytku paliwa powoduje podciśnienie. A skąd założyłem że jest podciśnienie? W motocyklu miałem tak, że jeśli korek nie będzie drożny to powstanie w nim podciśnienie a objawia się to tym że paliwo nie spływa do gaźnika. I tak faktycznie było. Więc założyłem że postwstaje podciśnienie. Poza tym tak sobie pomyślałem skąd weźmie Ci się nadciśnienie w szczelnym zbiorniku w którym jest paliwo, owszem opary paliwa będą w wolnej przestrzeni w zbiorniku ale nie wywołają one nadciśnienia bo skąd?? Musiałbyś dostarczyć energii (np słońce czyli energia cieplna, zabełtać) wtedy jest syk lekkie nadciśnienie (tak będzie w kanistrze) ale tam nie ubędzie Ci paliwa tak jak w zbiorniku. Bo jeśli zatankujesz 50litrów paliwa i zbiornik jest nie odpowietrzony to jeśli Ci ubędzie dajmy na to 40 litrów paliwa to musiałby zassać te samą objętość powietrza o ciśnieniu atmosferycznym(około 1013hPa prawie 1 at.). Czyż nie? Jeśli masz swoje przemyślenia to słucham a jak nie to zasięgamy po fachową literaturęlesio822 pisze:P.S. to jest nadciśnienie wywołane parami benzyny a nie podciśnienie
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
...wlaśnie tak sobie pomyślałem -a czy da się to łatwo naprawić czy szkoda zachodu??lesio822 pisze:musi być przydkany odpowietrznik
...u mnie zasysa..pawelg303 pisze:lesio822 napisał/a:
P.S. to jest nadciśnienie wywołane parami benzyny a nie podciśnienie
Niekoniecznie....zależy "w która stronę" jest syk..
...to spoko-już się nie przejmuje...pompa pracuje jak mależy...pawelg303 pisze:Więc nie przejmuj się tym, no chyba że podciśneinei jest tak duże że pompa nei jest w stanei zassać paliwa ale tak to nie jest raczej.
..akurat tak się składa że tankuje conajmniej pół baku a ponowne tankowanie jak zaczyna zbliżać się do rezerwy...a zasysanie jest już po wyjeżdżeniu ok 1/4 baku....JunioR pisze:tak więc moja rada.. zatankuj ją - ale nie ciut ponad kreskę rezerwy - tak normlanie po ludzku
...thx za wszystkie odpowiedzi