WYPADANIE ZAPŁONU-Astra IIG 2002
WYPADANIE ZAPŁONU-Astra IIG 2002
Od pół roku mam problem z sinikiem 1,6 16 V XEL u mojej Astry z 2002 roku- przebieg 77 tys. km. Od jesieni w odstepach kilkutygodniowych następuje wypadanie zapłonu na jednym i tym samym cylidrze( tak pokazuje badanie komputerowe). Najpierw w serwisie wymieniono cały moduł zaplonowy - nie pomoglo. Jeszcze raz wymieniono ten moduł - nie pomogło. Wymieniono świece - nie pomogło. Wypadanie zaplonu następuje zawsze przy nie rozgrzanym silniku , rano w bardzo zimne dni . po ruszeniu i po przejechaniu kilkuset metrów . Następnie po przejechaniu kliku kilometrów sinik zaczyna pracować prawidłowo. Moze ktoś spotkał sie juz z taką usterką i wie gdzie leży przyczyna . Bo mechanicy rozkładaja ręce i boję sie że niedługo rozbiorą mi pół samochodu i zapłacę za naprawę jak za zgniłe ziemnaiaki a problem nie będzie usunięty. Będę wdzieczny za każdą informacje.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 28 mar 2008, 9:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2008, 20:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
- kaslo
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
- Imię: Paweł
- Auto: Astra , Zafira, Corsa
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Co rozumiesz przez napisanie "cały moduł zapłonowy" jeśli cewkę to po jej wymianie problem powinien ustać ale!!! jeśli włożyli ci tam zamiennik fabrycznej cewki to właśnie on jest twoim problemem. Można też sprawdzić czy na wszystkie cewki dochodzi impuls dla iskry.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 28 mar 2008, 9:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
w moim przypadku, gdy silnik zaczął mi nierówno chodzić (X16XEL), zrobiłem ,reset kompa przed odłączenie kabli od akumulatora na ok 30 min. Po tym zabiegu jak ręką odjął
W przypadku gdyby to nie dało rady sugeruję wymianę cewki (droga sprawa - GM ok 400 zł) lub samych palców (mam do odsprzednia komplet 100% sprawnych, cena ok 60 zł)
W przypadku gdyby to nie dało rady sugeruję wymianę cewki (droga sprawa - GM ok 400 zł) lub samych palców (mam do odsprzednia komplet 100% sprawnych, cena ok 60 zł)
pozdro !
EON
EON
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2008, 20:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Jestem po konsultacji z mechanikiem. Jeśli wyświetla się błąd 0 "wypadanie zapłonu" to przyczyny moga byc tylko 3:
1) cewka
2) niesprawny wtryskiwacz (w zależności na który cylinder wskazuje komp)
3) gniazda zaworów.
Do rozwiązania problemu powinno sie podchodzic w w/w kolejności. Niestety najdrozsza jest naprawa z pozycji 3. Chodzi tu o tzw. szlifowanie prowadnic gniazd zaworów, co to oznacza wiadomo (wyjęcie głowicy itd.).
Niektórzy zalecają dolanie do benzyny dodatków do czyszczenia zaworów firmy STP lub podobnej uznanej i zalanie dobrym paliwem (np. V Power z Shella). Chodzi bowiem tak naprawdę o wyczyszczenie gniazd zaworów z nadmiaru nagaru.
Ja narazie mam wymieniony na próbe wtryskiwacz na 1 cylindrze. Na razie jest ok, ale mechanik nie kazał popadać w zachwyt. Jeśli problem sie powtórzy to niestety czeka mnie rozbiórka dużej części silnika.
W razie mylnej diagnozy proszę o łaskawe komentarze. Zacytowałem diagnozę mechanika, a drugi niezależny ją potwierdził.
1) cewka
2) niesprawny wtryskiwacz (w zależności na który cylinder wskazuje komp)
3) gniazda zaworów.
Do rozwiązania problemu powinno sie podchodzic w w/w kolejności. Niestety najdrozsza jest naprawa z pozycji 3. Chodzi tu o tzw. szlifowanie prowadnic gniazd zaworów, co to oznacza wiadomo (wyjęcie głowicy itd.).
Niektórzy zalecają dolanie do benzyny dodatków do czyszczenia zaworów firmy STP lub podobnej uznanej i zalanie dobrym paliwem (np. V Power z Shella). Chodzi bowiem tak naprawdę o wyczyszczenie gniazd zaworów z nadmiaru nagaru.
Ja narazie mam wymieniony na próbe wtryskiwacz na 1 cylindrze. Na razie jest ok, ale mechanik nie kazał popadać w zachwyt. Jeśli problem sie powtórzy to niestety czeka mnie rozbiórka dużej części silnika.
W razie mylnej diagnozy proszę o łaskawe komentarze. Zacytowałem diagnozę mechanika, a drugi niezależny ją potwierdził.
Koledzy, widzę, że Wasza znajomość tematu jest OGROMNA!!!! W związku z tym proszę o poradę! Kupiłem asterkę II z 98 roku. 1.6 16V i chcę wstawić gaz, ale słyszałem, że problemy z cewką występują. Wiecie coś na ten temat? Lub może jak się tego ustrzec? Będę w dzięczny za kązdą radę.