turbina 2.0 DTL raz się załącza a raz nie

Awatar użytkownika
hamlet

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2008, 21:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

turbina 2.0 DTL raz się załącza a raz nie

#1

Nieprzeczytany post autor: hamlet »

Witam kolegów. Mam mały problem z turbina a mianowicie czasmi się ząłacza a czasami nie. Na szczęście jest to wersja 82 KM więc aż tak nie cierpię na spadku mocy bo autko jest nadal dynamiczne, jednak czasmi potrzeba tego kopa koło 2000 obr. Co może byc przyczyna takiego stanu że raz działa a raz nie? wydaje mi się że wszelkie wężyki od podcisnienia są ok nie znam się za bardzo na tym więc proszę o pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Coś Ty napitolił tutaj. Ze jak ze jak sie nie zalaczy to nie czuc tego spadku? Jak nie zalacza WG to moze byc wina elektrozaworu, wezykow albo silownika podcisnienia na turbinie albo vacupompy. To ze katalogowo silnik DTL ma tylko 82 konie to nie znaczy ze az tak mocno sie rozni od DTH 101 konnego. W wyzszych obrotach DTH ma przewage ale DTL na niskich lepiej reaguje przez mniejsza bezwaladnosc powietrza z powodu braku IC. Ale jakby zawor WG puszczal to wiez mi ze bys poczuł muła strasznego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ice

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 09 mar 2008, 18:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: ice »

hamlet, nie czujesz spadku :?: :?: :?: jak mi pekł kiedys węzyk to moc mi tak spadła ze jechałem max 120 a to chyba duza róznica :( wesoł, no muł się straszny bez turbiny robi :(
ASTRA albo ASTRA, albo nic...
[External Link Removed for Guests]
Moja Asterka [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
hamlet

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2008, 21:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: hamlet »

Witam. Dzisiaj bez problemu pojechałem 150 i to pod górę, a turbiny nie słyszałem jak miało to miejsce wcześniej. Czy zawór WG to jest to urządzenie które puszcza spaliny na turbine? Gdy sprawdzam trzpień otwierający zawór puszczający spaliny na turbinę przy wyłaczonym silniku moge nim swobodnie poruszać, gdy włacze silnik to juz nic nie ruszę. Czy to prawidłowo? Za bardzo nie znam nazw technicznych elementów, więc przepraszam za mój prosty, nie techniczny język :)

siboo

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 30 mar 2008, 13:22
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bytom - Woźniki
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: siboo »

A mi sie tez turbina nie wlancza:/ bo nic nie gwizda powyzej 2500 obr a tak wogole to gdzie jest ta turbina? moze ktos fotke zrobic? Sory jesli to glupie pytanie, kiedys czytalem ze w 2.0 DTL 82KM nie ma turbiny.... :/ czy to prawda?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Tak prawidlowo. a co do slyszenia turbo to przeciez nie bedzie wyla jak odkurzacz. Ja swoja slysze tylko przy nawiewie na 1 albo nawet i zero i przy obrotach miedzy 2-3 tys bo powyzej to juz za bardzo silnik ryczy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

siboo

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 30 mar 2008, 13:22
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bytom - Woźniki
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: siboo »

Tak prawidłowo tzn. nie ma turbiny? To dlaczego kolega hamlet pisze ze ma turbine?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Sory odpowiadalem do hamleta a ze nie odswierzalem strony to nie widzialem twojego posta.

turbo jest tylko brak inercoolera no i jest specjaknie programowo zdlawiony bo niemcy palca OC nie od pojemnosci tylko od mocy. Turbo jest pod tym srebrnym kapturem zaraz przy podszybiu. Z silnika wolnossacego diesla nie dalo by rady wykrzesac bez turbo nawet tych osiemdziesieciu-kilku koni.

Poza tym to juz od 98 roku prawie wszyscy producenci przeszli na diesle z turbo. Zostaly tylko takie dziwolongi jak vaga SDI- w sumie to nie wiem po co-zeby zamulac a dojezdzac do paracy jak najtanieji bezawaryjnie.

siboo

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 30 mar 2008, 13:22
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bytom - Woźniki
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: siboo »

Acha to musze sie przysluchac czy sie wlancza czy nie, pozdro

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tak dokladnie to ona sie nie włącza tylko spaliny maja wystarczajaca sile zeby napedzic lopatki. Wczesniej turbina dlawi doplyw powietrza ( na niskich obrotach). Turbo jest wlaczone zawsze tylko przy duzych obrotach spaliny sa czesciowo kierowane bokiem w wydech zeby chronic turbine przed niebezpiecznymi jej obrotacmi tj okolo 120 tys obr/min.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ