turbina 2.0 DTL raz się załącza a raz nie
- hamlet
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 lut 2008, 21:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
turbina 2.0 DTL raz się załącza a raz nie
Witam kolegów. Mam mały problem z turbina a mianowicie czasmi się ząłacza a czasami nie. Na szczęście jest to wersja 82 KM więc aż tak nie cierpię na spadku mocy bo autko jest nadal dynamiczne, jednak czasmi potrzeba tego kopa koło 2000 obr. Co może byc przyczyna takiego stanu że raz działa a raz nie? wydaje mi się że wszelkie wężyki od podcisnienia są ok nie znam się za bardzo na tym więc proszę o pomoc. Pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Coś Ty napitolił tutaj. Ze jak ze jak sie nie zalaczy to nie czuc tego spadku? Jak nie zalacza WG to moze byc wina elektrozaworu, wezykow albo silownika podcisnienia na turbinie albo vacupompy. To ze katalogowo silnik DTL ma tylko 82 konie to nie znaczy ze az tak mocno sie rozni od DTH 101 konnego. W wyzszych obrotach DTH ma przewage ale DTL na niskich lepiej reaguje przez mniejsza bezwaladnosc powietrza z powodu braku IC. Ale jakby zawor WG puszczal to wiez mi ze bys poczuł muła strasznego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 09 mar 2008, 18:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
- hamlet
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 lut 2008, 21:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Witam. Dzisiaj bez problemu pojechałem 150 i to pod górę, a turbiny nie słyszałem jak miało to miejsce wcześniej. Czy zawór WG to jest to urządzenie które puszcza spaliny na turbine? Gdy sprawdzam trzpień otwierający zawór puszczający spaliny na turbinę przy wyłaczonym silniku moge nim swobodnie poruszać, gdy włacze silnik to juz nic nie ruszę. Czy to prawidłowo? Za bardzo nie znam nazw technicznych elementów, więc przepraszam za mój prosty, nie techniczny język
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 mar 2008, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bytom - Woźniki
- Kontakt:
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 mar 2008, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bytom - Woźniki
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Sory odpowiadalem do hamleta a ze nie odswierzalem strony to nie widzialem twojego posta.
turbo jest tylko brak inercoolera no i jest specjaknie programowo zdlawiony bo niemcy palca OC nie od pojemnosci tylko od mocy. Turbo jest pod tym srebrnym kapturem zaraz przy podszybiu. Z silnika wolnossacego diesla nie dalo by rady wykrzesac bez turbo nawet tych osiemdziesieciu-kilku koni.
Poza tym to juz od 98 roku prawie wszyscy producenci przeszli na diesle z turbo. Zostaly tylko takie dziwolongi jak vaga SDI- w sumie to nie wiem po co-zeby zamulac a dojezdzac do paracy jak najtanieji bezawaryjnie.
turbo jest tylko brak inercoolera no i jest specjaknie programowo zdlawiony bo niemcy palca OC nie od pojemnosci tylko od mocy. Turbo jest pod tym srebrnym kapturem zaraz przy podszybiu. Z silnika wolnossacego diesla nie dalo by rady wykrzesac bez turbo nawet tych osiemdziesieciu-kilku koni.
Poza tym to juz od 98 roku prawie wszyscy producenci przeszli na diesle z turbo. Zostaly tylko takie dziwolongi jak vaga SDI- w sumie to nie wiem po co-zeby zamulac a dojezdzac do paracy jak najtanieji bezawaryjnie.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 mar 2008, 13:22
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bytom - Woźniki
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
tak dokladnie to ona sie nie włącza tylko spaliny maja wystarczajaca sile zeby napedzic lopatki. Wczesniej turbina dlawi doplyw powietrza ( na niskich obrotach). Turbo jest wlaczone zawsze tylko przy duzych obrotach spaliny sa czesciowo kierowane bokiem w wydech zeby chronic turbine przed niebezpiecznymi jej obrotacmi tj okolo 120 tys obr/min.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG