Zerwany pasek rozrzadu podczas jazdy. Prosze, pomozcie :(

BooM

Zerwany pasek rozrzadu podczas jazdy. Prosze, pomozcie :(

#1

Nieprzeczytany post autor: BooM »

Witam
Jest to moj pierwszy post na tym forum, wiec witam wszystkich szczegolnie serdecznie.

Posiadam Opla Astre 2 (rok produkcji 1998, silnik o pojemnosci 1.4, 90 KM, 16V).
Dwa dni temu stala sie tragedia, podczas jazdy zerwal mi sie pasek rozrzadu. Nie bylo slychac zadnych trzaskow dochodzacych z silnika, po prostu zgasl silnik i juz wiecej nie odpalil. Po tym zdarzeniu samochod zostal bezposrednio odcholowany do serwisu. Jestem laikiem jesli chodzi o technologie samochodowe, wiem tylko tyle (tak przynajmniej zawsze slyszalem) ze zerwanie paska rozrzadu to jedna z najgorszych usterek, jakie moga sie przydazyc silnikowi.
I dlatego mam do Was kilka pytan:
1) Czy jest jakas szansa, ze silnik nie ulegl uszkodzeniu ? Czytalem cos o silnikach "kolizyjnych" i "bezkolizyjnych", ale tak jak mowilem, kompletnie nie znam sie na silnikach samochodowych, podobno w drugim typie zerwanie paska nie powoduje drastycznych uszkodzen. Jak to jest z moim silnikiem ?
2) Czy mozna w jakis prosty sposob (czyt. bez rozbierania silnika na czesci) sprawdzic czy cos zostalo uszkodzone? Po prostu boje sie, ze w serwisie beda chcieli mnie naciagnac na niepotrzebne naprawy.
3) Czy po ewentualnej naprawie, silnik zachowa wszystkie swoje parametry (podobna moc, spalanie)? Czy silnik nie bedzie bardziej awaryjny? Rozumie, ze to zalezy od fachowcow-mechanikow, ktorzy beda naprawiali samochod, ale czy np. ewentualna naprawa jest bardzo skomplikowana, czy wymaga od mechanika duzego doswiadczenia ?
4) Jaki moze byc (powinien byc) koszt ewentualnej naprawy (podobno w autoryzowanym serwisie koszt przegladu i naprawy to ok. 4500zl !!!) ?
5) Czy mozecie polecic jakis dobry, sprawdzony serwis z Katowic lub okolicy ? Aktualnie auto stoi w serwisie (nieautoryzowanym), ktory podobno specjalizuje sie w naprawie Opla w dzielnicy Katowic - Dąb)