Astra II 1,7 ISUZU - planowanie głowicy?

Awatar użytkownika
magma

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 2008, 11:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Astra II 1,7 ISUZU - planowanie głowicy?

#1

Nieprzeczytany post autor: magma »

Witam serdecznie
Mam taki problem, otóż muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej asterce z 2001r. Zaprowadziłem auto do mechanika i on twierdzi, że w tym silniku (y17DT) nie wolno jest planowac głowicy ?? Dzwoniłem do kilku mechaników i twierdzą, że się planuje, w ASO też powiedzieli, że się planuje, a ten mój mechanik twierdzi, że robił już taki silnik, i nie wolno planować... sam nie wiem, doradzcie coś...please....

X17DTL

Astro-maniak
Posty: 145
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: X17DTL »

Planować się da, tylko musi powyciągać zawory bo w porównaniu z benzyniakami (zawór chowa się w taki kanalik) to zawory w dizelkach chowają się równo z gładzią głowicy i jak by ich nie ściągnoł to by zeszlifował zawory i byłyby także do wymiany. Co do planowania niezawsze się je robi, zależy od tego w jakim stopniu jest skrzywiona bądź czy źle przylega ale to wychodzi dopiero po rozmontowaniu i ustawieniu na specjalnym stole. Tak mi mój mechanik powiedział jak mi wymieniał uszczelkę pod głowicą (x17dtl) a okazało się że mam mikropęknięcia, pozatym po planowaniu bieże sie grubszą podkładkę pod głowicę żeby tłok nie uderzał o zawory.
pozdro
[External Link Removed for Guests]

Skoczek

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Skoczek »

dokładnie tak jak powiedział X17DTL tak jest :) chyba niestety musisz zmienić mechanika, bo na dieslach, nie za bardzo się zna z tego co widać. rozpierniczy ci jeszcze jakiś element i bedzie niedobrze :/
MÓJ ARTYKUŁ NA FORUM O OPEL ASTRA II 1.7 DTI NJOY. POLECAM: [External Link Removed for Guests]
_________________
JAK OPEL, TO TYLKO ASTRA.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Niestety ale sie nie zgodze z tymi wypowiedziami. Juz sa bledy jak nic. Mozna planowac glowice z zaworami bo one moga byc tez lizniete nic nie stoi na przeszkodzie. Sam robilem planowanie( osobiscie) i frezarka ta ma takie obroty ze jak natrafila na zawor to nie bylo tego nawet czuc( nic nie zwolnila czy cos w tym stylu). i wlasnie jeszcze jeden aspekt- z ta uszczelka to wieczny blad wielu mechanikow i serwisow( ojciec tak mial) Nie daje sie uszczelki wiekszej bo Jesli sobie dobrze poczytacie ksaizki napraw to pisze jak wol ze grubosc uszczelki dobiera sie poprzez badanie czujnikiem zegarowym wystawanie tloka wzgledem cylindrow. A glowica diesla nie ma komory spalania i jest plaska wiec nie zmniejsza sie wcale. Komora spalania jest w tlokach. Przy wymianie tlokow sie bada jaka uszczelke nalezy zamontowac. Przy wymianie uszczelki prawie kazdy dobry mechanik powie ze warto planowac glowice zeby miec pewnosc i potem nie zalowac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
magma

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 2008, 11:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: magma »

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi

Trzeba planować, by mieć pewność

Dziękuję

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

dodam jeszcze ze jak nie stwierdza sie duzej krzywizny to sie planuje tylko troszke nawet 0,2-0,4 mm
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ