Regeneracja Turbiny >> zbyt duże spalanie ??

Gość

Regeneracja Turbiny >> zbyt duże spalanie ??

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam
Mam problem z Astra 1.7 TD 98r. Po zakupie auto było bardzo mulace, jego max V wynosiła 140 km/h i to ledwo co... po udaniu sie na warsztat stwierdzono ze uszkodzona jest turbina, została zregenerowana, po odnowieniu odczuwam róznice w dynamice jednak spalanie auta wzrosło znaczaco w porównaniu do tego zanim została wykonana regeneracja turbiny. Dziś jechałem ok 150 km/h i żeby wyciagnac wiecej to też był raczej problem, jednak najbardziej zastanawia mnie to spalanie.
Z góry dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.
pozdrawiam

Dombek

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 23 wrz 2007, 5:04
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Dombek »

podpowiedź z [External Link Removed for Guests]

13.Samochód dużo pali- nie depcz pedału gazu, sprawdź termostat, sprawdź sondę lambda, wymień filtr powietrza. Kol. rusek dodał: weź luknij sondę lambda, bo ona jest często po 10 latach do wymiany! U mnie paliła 13 L jak padła. Koszt niezbyt wielki - jakieś 80 zł. Ale starą przetestuj miernikiem. Zmierz napięcie. Jeśli waha się między 200 mV a 800 mV to ok. Jeśli wahania są inne - do zmiany!
[External Link Removed for Guests]

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Hmm sonda lambda w TD? Wydawało mi się że w dieslach nie występują sondy lambda ;)

Faktycznie spore spalanie może występować w przypadku padniętego termostatu, mam identyczny silnik, u mnie zawór egr był w fatalnym stanie, po jego zaślepieniu zauważalnie wzrósł komfort jazdy (brak szarpania).

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ywel napisz coś więcej o tym. Tzn jaka dokładnie astra. F czy G. Jaki to silnik - oplowski czy isuzu, Dużo tzn ile? Czy pojawiają się jakieś inne dziwne rzeczy?

teoretycznie może więcej spalać ;) tzn. turbina podciśnieniem steruje pompą wtryskową. Im większe ciśnienie w układzie dolotowym tym więcej mieszanki daje pompa wtryskowa.

150km/h to trochę mało. Ciągnąłeś go pod odcięcie na każdym biegu?

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam dzieki za podpowiedzi.
Jest to ASTRA II G (combi) silnik tak jak pisałem wyzej 1.7 TD OPLOWSKI, co do tej predkości to do 150 km/h buja sie bardzo słabo a jak juz to osiagnie to koniec ma wtedy ok 4000 obr/min. No a z tym spalaniem to wzięła 7,5l/100km no ale to jak pisał kolega wyzej ze teoretycznie moze wziac wiecej, chociaz mnie to troche przeraziło bo przed ta regeneracją brała mi mniej.

ODPOWIEDZ