Klima - coś cieknie

Manieq

Klubowicz AKP
Posty: 421
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: DOBRE
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Manieq »

Dzisiaj wziąłem się za naprawianie klimy. mati83 i ice oczywiście mieli rację, winny był oring i tu punkcik dla nich. W paru fotkach pokażę jak to wymienić. W przypadku seryjnego zderzaka trzeba by go zdjąć, no chyba że ktoś jest na tyle gibki że się tam dostanie to nie musi. U mnie wystarczyło zdjąć środkową kratkę wlotu powietrza i dostęp jest wystarczający.

Wyciek wystąpił w miejscu pokazanym na foto (do teraz jednak nie wiem jak to się fachowo nazywa):
[External Link Removed for Guests]

Przed rozkręcaniem radzę przygotować sobie jakąś szmatę, ponieważ resztki oleju strasznie chlapią - całość jest pod ciśnieniem. Rozkręcanie zaczynamy od śruby (imbus H5) na spodzie. Jeżeli odkręcicie ją na końcu to dostaniecie prysznic z oleju :evil: (człowiek uczy się na błędach)
[External Link Removed for Guests]

Potem dwie widoczne na następnym foto. Jedną można wykręcić od razu a drugą powoli, żeby gaz i olej powoli zlatywały.
[External Link Removed for Guests]

Po odkręceniu śrub wystarczy ponieść ten zbiorniczek do góry i mamy sprawcę (oring) na wierzchu. Znajduje się w miejscu pokazanym na zdjęciu (tu już zdjęty).
[External Link Removed for Guests]

Miejsce łączenia się elementów jest jakby zapieczone, więc należałoby przeczyścić miejsce papierem ściernym (miejsce zaznaczone na czerwono).
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
A sam oring (sprawca :evil: ) wygląda następująco. Takie maleństwo a ile krzywdy potrafi narobić.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Wkładamy nowy oring na miejsce. Skręcanie zaczynamy od imbusa na dole, potem dwa na przodzie i vuala... 8)

PS: Na zderzaku są jeszcze bydgoskie robaki. Zachowam je jako pamiątka po kartodromie :mrgreen: :lol: :lol:
[External Link Removed for Guests]

mati83

#12

Nieprzeczytany post autor: mati83 »

No i mamy zwycięzce!!! U mnie bylo dokładnie to samo, tyle, że mi to robił gość w serwisie klimy i wcześniej spuścił mi caly gaz, więc "prysznica" nie było ;)
Manieq pisze:W przypadku seryjnego zderzaka trzeba by go zdjąć, no chyba że ktoś jest na tyle gibki że się tam dostanie to nie musi.
No to widocznie koleś od klimy, który mi to robił był na tyle gibki... :D Nie trzeba zdejmować seryjnego zderzaka, chociaż bez niego na pewno będzie łatwiej :)

Pozdrawiam i życzę samych upałów ze sprawna klimą... ;)

ArekDziadzia

Astro-maniak
Posty: 100
Rejestracja: 12 kwie 2007, 16:04
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: ArekDziadzia »

U mnie upały a klima odmówiła posłuszeństwa :( Problem jest w tym ze sprawdzałem klime bo uciekł mi freon sprawdził gość czymał ciśnienie przez 20 minut i okazało sie że wycieku niema:( Ale teraz po 2 miesiącach włączam klime a tam cisz nic sprawdziłem freonu niema i niestety 6 czerwca Serwis Opla w Kaliszu chyba ze ktoś mi podpowie co mógł bym jeszcze sprawdzić ??
ASTERKA BY SKALPEL :)

Manieq

Klubowicz AKP
Posty: 421
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: DOBRE
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Manieq »

Oring do dostania w ASO cena 13.21 zł lub w każdym sklepie zajmującym się hydrauliką (zdjęcie z linijką - rozmiar) cena 20 groszy:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ