wszystko sprawdzone a dalej zamula i przycina
wszystko sprawdzone a dalej zamula i przycina
Witam
Mam Astre 1,6 16v X16XEL
Borykam sie z podobnym problemem
1. Auto slabo sie zbiera, dopiero pow 3tys obrotow robi sie dynamiczne.
2 Po delikatnym dodaniu gazu robi najpierw przydlawienie.
3. Na kompie czysto
4. Slabo reaguje na gaz
Wybralem sie do mechanika, dotkna tu dotkna tam - stwierdzil ze nagrzewa sie zawór EGR i jest najprawdopodobniej zepsuty, zastosuje zaslepienie. Autko po tym zabiegu nabralo wigoru, pieknie dynamicznie przyspiesza super płynnie reaguje na gaz. Niestety po przjechaniu kilkunastu kilometrow wywala bład EGR i autko wraca do poprzedniego stanu.
Mechanik stwierdził ze jest najprawdopodobniej popsuta elektronika zaworu i dlatego wywala ten bład po zaslepieniu.
Kupilem wiec nowy zawor, wstwilismy i autko działa dobrze ale nie tak super jak na zaslepionym (no nic ale widocznie pewnei tak mosi byc wiec jezdzilem dalej)
Po ok 3 miesiacach auto znowu słabnie, wiec probuje tej samej techniki, zaslepienei EGR-a (autko dziala do momentu wykoczenie bledu). Kupuje nastepny EGR - tym razem orginał i odrazu zaslepiam -> auto wraca do pełnej mocy niestety blad i tak wyskakuje po zaslepieniu a samochodzik zamula.
UWAGA!! Mit o tym ze zaslpeiony egr nie wywali błedu jak ma dobra elektronike jest obalony - bynajmniej w silnikach X16XEL, wgranie softu do ECu z pominieciem EGR-a tez podobno nie mozliwe.
Wymienielem w silniku na nowe: cewke, swiece, silniczek krokowy, katalizator na strumiennice, wyczyszczona zostala przepustnica.
Gdzie mozna szukac dalej?? Czego to moze byc przyczyna??
Natknałem sie na informacje ze otwieraniem zaworu steruje ECU za pomoca odczytu z czujnika polozenia przepusnicy - czy to prawda?? czy tam szukac przyczyny??
Mi przychodzi do glowy pomysl ze zawor EGR jest za wczesnie otwierany i to go przydusza, ale czy to moze miec jakies zwiazek nie wiem - i jak to zmienic tez nie wiem.
Jak nawyskakiwalo bledow podczas zaslepiania egr to czy do momentu ich skasowania silnik ma prawo chodzić słabiej??
Moze ktos ma jakies koncepcje, pomocy bo ja juz padam..
Mam Astre 1,6 16v X16XEL
Borykam sie z podobnym problemem
1. Auto slabo sie zbiera, dopiero pow 3tys obrotow robi sie dynamiczne.
2 Po delikatnym dodaniu gazu robi najpierw przydlawienie.
3. Na kompie czysto
4. Slabo reaguje na gaz
Wybralem sie do mechanika, dotkna tu dotkna tam - stwierdzil ze nagrzewa sie zawór EGR i jest najprawdopodobniej zepsuty, zastosuje zaslepienie. Autko po tym zabiegu nabralo wigoru, pieknie dynamicznie przyspiesza super płynnie reaguje na gaz. Niestety po przjechaniu kilkunastu kilometrow wywala bład EGR i autko wraca do poprzedniego stanu.
Mechanik stwierdził ze jest najprawdopodobniej popsuta elektronika zaworu i dlatego wywala ten bład po zaslepieniu.
Kupilem wiec nowy zawor, wstwilismy i autko działa dobrze ale nie tak super jak na zaslepionym (no nic ale widocznie pewnei tak mosi byc wiec jezdzilem dalej)
Po ok 3 miesiacach auto znowu słabnie, wiec probuje tej samej techniki, zaslepienei EGR-a (autko dziala do momentu wykoczenie bledu). Kupuje nastepny EGR - tym razem orginał i odrazu zaslepiam -> auto wraca do pełnej mocy niestety blad i tak wyskakuje po zaslepieniu a samochodzik zamula.
UWAGA!! Mit o tym ze zaslpeiony egr nie wywali błedu jak ma dobra elektronike jest obalony - bynajmniej w silnikach X16XEL, wgranie softu do ECu z pominieciem EGR-a tez podobno nie mozliwe.
Wymienielem w silniku na nowe: cewke, swiece, silniczek krokowy, katalizator na strumiennice, wyczyszczona zostala przepustnica.
Gdzie mozna szukac dalej?? Czego to moze byc przyczyna??
Natknałem sie na informacje ze otwieraniem zaworu steruje ECU za pomoca odczytu z czujnika polozenia przepusnicy - czy to prawda?? czy tam szukac przyczyny??
Mi przychodzi do glowy pomysl ze zawor EGR jest za wczesnie otwierany i to go przydusza, ale czy to moze miec jakies zwiazek nie wiem - i jak to zmienic tez nie wiem.
Jak nawyskakiwalo bledow podczas zaslepiania egr to czy do momentu ich skasowania silnik ma prawo chodzić słabiej??
Moze ktos ma jakies koncepcje, pomocy bo ja juz padam..
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
- Imię: Mateusz
- Auto: Focus MK2 FL
- Silnik: 1.8 TDCI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
MAP sensor najlepiej podmienic od innego opla, inaczej nie ma szans na jego sprawdzenie. Pasuje od wszystkich opli.
Zaslepianie zaworu EGR w tym silniku nie zdaje zadnego egazminu, jak juz kolega zdarzyl sie przekonac. Wykluczenie programowe w tym modelu silnika jest rowniez niemozliwe, jedynie w Z16SE mozna wgrac taki soft.
Zaslepianie zaworu EGR w tym silniku nie zdaje zadnego egazminu, jak juz kolega zdarzyl sie przekonac. Wykluczenie programowe w tym modelu silnika jest rowniez niemozliwe, jedynie w Z16SE mozna wgrac taki soft.
Zafira Z18XER
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
Podmienilem Map Sensor od innego Opla z tym samym silnikiem i niestety dalej to samo.
(Przy lekkim dodaniu gazu robi dołek, a przy ruszeniu przyspiesza z duzym opuźnieniem tak dwustopniowo)
Odpiałem wogle Map Sensro to tragedia - buja obrotami.
Czy fakt ten ze w kompie jest teraz duzo bledow nie skasowanych od zaslepienia EGR-a i od odpiecia map sensora, moze mieć wplyw na prace silnika, czy on mogl po tym przejsc w jakis awaryjny tryb pracy i dlatego tak jest?? czy istenieje taka opcja??
Gdzie szukać dalej??
POZDRAWIAM
(Przy lekkim dodaniu gazu robi dołek, a przy ruszeniu przyspiesza z duzym opuźnieniem tak dwustopniowo)
Odpiałem wogle Map Sensro to tragedia - buja obrotami.
Czy fakt ten ze w kompie jest teraz duzo bledow nie skasowanych od zaslepienia EGR-a i od odpiecia map sensora, moze mieć wplyw na prace silnika, czy on mogl po tym przejsc w jakis awaryjny tryb pracy i dlatego tak jest?? czy istenieje taka opcja??
Gdzie szukać dalej??
POZDRAWIAM