Po wymianie pierścieni

Awatar użytkownika
kali

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2007, 1:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Po wymianie pierścieni

#1

Nieprzeczytany post autor: kali »

Witam.
Szukam informacji (w wyszukiwarce nie znalazłem) po jakim przebiegu od wymiany pierścieni powinno się wymienić drugi raz olej ?
Na razie wymieniłem raz po przejechaniu 1 tys km, pytanie czy jest jakiś zalecany przebieg do następnej wymiany oleju jka to ma miejsce np. po remoncie silnika.
Przypominam że u mnie nie był robiony szlif, tylko sama wymiana pierścieni i honowanie.
Pozdrawiam.

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

Jesli zmieniles po 1000km to troche pozno, ale nie ma stresu... Generalnie olej zmienia sie po to, zeby pozostalosci opilkow nie narobily kaszanki ;)

Teraz wymien olej po 1500km, oczywiscie nie przekraczajac 3500-4000obr, pozniej juz zmien olej posmigaj z 3-4tys km i potem juz zalej normalny ;)

Powodzenia :)
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

Awatar użytkownika
kali

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2007, 1:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kali »

Mechanik u którego wymianiałem olej tak mi zalecił, nie dość tego to na dotarcie silnika na te 1000 km zalałmi mi mineralny Mobil i powiedział że zobaczymy czy silnik będzie brał olej i że nie ma sensu zalewać półsyntetykiem, żeby zmienić na syntetyk jak wszystko będzie OK< od razu wydało mi się to dziwne.... ale w sumie po tym jak wlałem półsyntetyk Mobil'a po tym tysiącu km to przejechałem już następne 2 i szczerze powiedziawszy silnik nie spalił grama oleju, jak był poziom tak jest tyle samo....

michalek206

Astro-maniak
Posty: 628
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:55
Imię: Michał
Auto: astra,bmw
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: michalek206 »

kali, mam takie pytanko ... napisz ile Cię to kosztowało , bo chyba w niedługim czasie czeka mnie niestety to samo ...
==========82%===========

Awatar użytkownika
kali

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2007, 1:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kali »

michalek206 - 1.5K PLN
gość ponoć nie jest tani, ale jak kumpel szukał kogoś kto mu splanuje głowicę i jak tylko mówił że głowica jest pęknięta to każdy umywał ręcę, a ten gość tylko powiedział nie ma problemu :)

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

michalek206 pisze:kali, mam takie pytanko ... napisz ile Cię to kosztowało , bo chyba w niedługim czasie czeka mnie niestety to samo ...
Robiłem niedawno remont silnika 1.6 8-zaworowy jednopunkt. Koszt całkowity operacji to około 1300 zł w tym 400 zł robocizna. Wymieniłem pierścienie, panewki, wszystkie uszczelki, zawory te mniejsze(nie wiem czy wlot czy wylot) żabki popychaczy zaworów oraz pasek rozrządu i płyny. Ceny części po znajomości :) stąd taka kalkulacja końcowa.
Co do wymiany oleju po remoncie to wymieniłem po 1000 km i zalałem pełnym syntetykiem. Mechanik stwierdził że następna wymiana po 10000 kilometrów.

ODPOWIEDZ