problem z astą II "motorelektronikiem" co zrobić??

Gość

problem z astą II "motorelektronikiem" co zrobić??

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Mam problem... Zapaliła mi się kontrolka "motorelektronik". Zapaliła mi się ta kontrolka po której auto nie spełnia moich oczekiwań... Znaczy się straciło na mocy, gorzej przyśpiesza i ma mniej siły. co mam zrobić aby zgasła mi ta kontrolka i samochód miał tą siłę zanim kontrolka mi się zapaliła??? co znaczy ten cały "motorelektronik"??? czy ma ktoś całą książkę obsługi asty II całkowicie po polsku??? proszę o pomoc...

z góry dziękuje

Usunięty użytkownik 1683

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 1683 »

W tym temacie na forum zostało powiedziane już chyba wszystko.

Przede wszystkim jak już spieszyłeś się z pytaniem to zalecam uzupełnić profil użytkownika bo nawet nie wiadomo jaki silnik masz, czy to jest diesel czy benzyna. Pewnie Diesel i masz problem z EGR. Poszukaj na forum bo takich tematów jest na prawdę mnóstwo.

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

to jest 2.0 tdi silnik diesla. na początku myślałem że to jest przez to że oleju w silniku miałem mało bo miałem na minimum ale jak dolałem to nadal ta kontrolka nie gaśnie. to co to jest "EGR" co mam zrobić???

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Bartolo pisze:czy to jest diesel czy benzyna
było napisane w temacie.
konrad102 pisze:to jest 2.0 tdi silnik diesla
z tego co się orientuję 2.0 TDI jest montowany w nowych passatach itp

Masz silnik 2.0 DTI lub DTL. Gdybyś chociaż podał ile Twoje auto seryjnie miało koni można by było wywnioskować jaki to silnik.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

sha_kal

Astro-maniak
Posty: 804
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:51
Imię: Przemek
Auto: Astra
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: sha_kal »

wencik pisze:Masz silnik 2.0 DTI lub DTL
Wencik zdecyduj się :P
jest DTI lub DI
albo
DTH lub DTL
gdzie
DTI=DTH=101KM
DI=DTL=82KM
zobacz jak masz rure od turba, jak idzie przez środek silnika pod osłoną plastikową to DTL a jak tak powykręcana i idzie bokiem od strony akumulatora to DTH :P
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

sory ale to jest TDL

sha_kal

Astro-maniak
Posty: 804
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:51
Imię: Przemek
Auto: Astra
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: sha_kal »

na moje to włącza ci się tryb serwisowy czy jakoś tak. I wszystkie parametry auta idą w dół. Przeczyść EGR powinno pomóc - jak sie do niego dostać gdzieś na forum pisze :)
Ostatnio zmieniony 03 cze 2008, 21:40 przez sha_kal, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

konrad102 pisze:co mam zrobić???
jechać na komputer i sprawdzić kody błędów. Z kodów błędów zdiagnozują co jest uszkodzone. Potem wymienić cześć płacąc pewnie za nią kupę kasy. A samochód muli po pojawianiu się kontrolki bo komputer przełącza go w tryb awaryjny

nie ma w oplu takiego silnika jak TDL

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

a gdzie mogę znaleźć ten zawór erg???

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

słuchaj to nie musi być zawór egr a może być tysiąc innych rzeczy. Wymienisz egr zapłacisz za niego 500zł i dalej będzie to samo. Jedź na komputer zczytać błędy zapłacisz 50zł i będziesz wiedział co i jak.

ODPOWIEDZ