kilka pytań dotyczących astry G

Awatar użytkownika
pierwi

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2008, 20:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

kilka pytań dotyczących astry G

#1

Nieprzeczytany post autor: pierwi »

Witam wszystkich forumowiczów. Ponieważ jestem tu nowy chciałem się przedstawić. na imię mam Marcin. Od tygodnia jestem posiadaczem astry G.
Rocznik modelowy 2000. Wyprodukowany w październiku 1999 w niemczech.

W związku z tym mam kilka pytań dotyczących jej.

1. Nie jestem pewien czy w samochodzie obecna jest poduszka czołowa pasażera. Nie widać szczeliny między tapicerką, a miejscem gdzie

mogłaby być zainstalowana poduszka. cała tapicerka z przodu u pasażera stanowi całość, widać jedynie jakby bardzo cienkie zaznaczenie,

gdzie mogłaby być zamontowana poduszka. Brak również tłoczonego napisu "airbag". Bez wątpliwości obecne są: poduszka przednia kierowcy,

oraz poduszki boczne kierwocy i pasażera. Co mam o tym sądzić? jak to sprawdzić?

2. Zauważyłem że nie zapalają się kontrolki od zapięcia pasów, oraz brak sygnału przypominającego o zapięciu pasów, oraz nie zapala się

kontrolka od immobilizera. Podejrzewałem, że może żarówki się spaliły i czeka mnie wymiana, ale zanim rozkręcę licznik, chciałem się

uupewnić, czy wogóle są one obecne w astrze. Zaznaczam, że w sterowniku immobiliezera brak jest błędów. Co jest bardziej prawdopodobne, że

brak kontrolek, czy może po prostu przepaliły się żarówki?

3. Od gościa u którego kupwałem samochód dostałem 3 kluczyki. Jeden kluczyk zawiera w obudowie pilot centralnego zamka, pozostałe dwa nie

mają pilota. Dzień przed zakupem zapalałem silnik wszystkimi kluczykami i nie było żadnego problemu. W dniu zakupu po przyjechaniu do domu

okazało się, że jednym kluczykiem (tym z pilotem ) nie mogę przekręcić stacyjki do pozycji I. wyczytałem że to nie może być wina

immobilizera, ponieważ ten dopiero zczytuje kod w pozycji zapłonu (w pozycji II). Dlaczego więc nie mogę obrócić stacyjki z pozycji 0 do I?

4. Nie działa mi centralny zamek ani z pilota, ani z wewnątrz, ani z kluczyka, ani po wciśnięciu przycisku w drzwiach. Po podpięciu do opel

scanner wyświetla się błąd: "nr.20 central door locking system motor open circuit". Gdzie mam szukać tego silnika i jego otwartego obwodu?
Zaznaczam, że centralny zamek nie zamyka żadnych drzwi, ani bagażnika.

ponadto moam jeszcze zakodowane radio, ale tym zajmę się później.

Pomoc i jakiekolwiek sugestie będą bardzo mile widziane.


pozdrawiam wszystkich
Marcin

[ Dodano: 2008-06-10, 18:59 ]
witam ponownie.
wygląda na to że sam musze sobie odpowiadać, ale może komuś się to też przyda. Okazuje się że przypominanie o pasach bezpieczeństwa nie jest montowane we wszystkich wersjach. jest to opcja.

Odnośnie immo, okazuje się, że w tej wersji błędy dotyczące immo i innej elektroniki (ale nie tylko elektroniki) są sygnalizowane przez kontrolkę ze znakiem silnika. Zatem nie ma kontrolki "samochodu z kluczykiem".

Awatar użytkownika
tzok

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2008, 16:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: tzok »

1. Sprawdź, nie ma wytłoczonego napisu (jest namalowany, ale mógł się zetrzeć), ani żadnych nacięć. Zasobnik poduszki widać po wymontowaniu schowka pasażera.

2. Kontrolka pasów jest opcją, kontrolki IMMO brak (w razie awarii miga żółta ikonka silnika)

3. IMMO nie blokuje mechanicznie możliwości przekręcenia kluczyka, zapewne kluczyk jest wyrobiony i albo "łapie albo nie", ale pilota można przełożyć do kluczyka zapasowego.

4. Rozłączył się lub przełamał kabel któregoś z siłowników (zapewne na przepuście drzwi) i masz rozkodowanego pilota/rozładowaną baterię (bateria litowa 3V, oznaczenia nie pamiętam CR20xx, kodowanie - włączyć zapłon, nacisnąć przycisk zamykania a następnie otwierania drzwi).

Kod do radia masz na CAR PASS - wprowadzasz go przyciskami 1-4, naciskając odpowidni przycisk tyle razy, jaką cyfrę wprowadzasz, potwierdzasz przytrzymując AS, rozpoczynasz kodowanie włączając zapłon i trzymając AS włączasz radio, AS puszczasz po usłuszeniu sygnału (ok 2s).

Awatar użytkownika
pierwi

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2008, 20:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: pierwi »

Dzięki, tzok
1. rzeczywiście, słabo widoczny ale jest namalowany napis airbag.
2. co do kontrolek też masz rację. też już to sprawdziłem.
3. z kluczykiem jest tak, że najprawdopodobniej wymieniana była stacyjka. klucze dorabiane mają inny zarys niż oryginalny. W serwisie opla powiedzieli, że dorabiane klucze zawsze mają identyczny zarys z oryginalnym. Tak więc nie rozumiem tylko, jakim cudem udawało mi się przez 1 dzień zapalać samochód oryginalnym. Ale dam sobie już z tym spokój. Zostawię sprawę w archiwum X.
4. Co do centralnego, to wypadła wtyczka z centralki.
5. Zostało radio. W serwisie opla żądają 150 zł za ściągnięcie kodów na CAR-Pass. łączą się z bazą a trwa to ok. 5min. To jest najdroższy przesył danych jaki znam.:).Ale chyba już poświęcę te 150 by mieć muzyczkę w radiu.

To tyle starych spraw. W międzyczasie pojawiły się nowe. Szczęki hamulca mi nie odbijają na przednich kołach, i mi spalanie wzrasta, zużywają się szczęki i tarcze. czytałem już o tym trochę na tym forum, że najczęsciej wystarczy przeczyścić prowadnice klocków, ewentualnie tłoczek i cylinderek przeczyścić, ale tym się zajmę w następną sobotę.

Zaniepokoiło mnie również to, że w ciągu zaledwie 2 miesięcy ze zbiorniczka plynu chłodzącego ubyło jakieś 400ml płynu. Nalewając nowy płyn po wymianie chłodnicy poziom był niewiele powyżej znaku "kalt". dziś gdy sprawdziłem jest zdecydowanie poniżej (ok. 400ml przy zimnym silniku i płynie). czy to normalne czy może to być oznaką jakiejś nieszczelności. i co chwilę włączały się wentylatory chłodnicy na trasie..

uff. to by było na tyle. przynajmniej na razie.

Dzięki jeszcze raz za tzok.

pozdrawiam

adicisek

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 01 lip 2008, 0:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: adicisek »

Hejka. W sprawie chłodnicy, to u mnie wystarczy niewielka dolewka płynu (ok. 0,5 - 1 litra) rocznie. Z drugiej jednak strony, w ciągu roku robię niewiele ponad 6 tys. km. :oops: a to i tak jak gdzieś wyjeżdżam na wakacje. :roll:

Awatar użytkownika
pierwi

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2008, 20:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: pierwi »

witam ponownie,
po jednej dolewce płynu wszystko wyglada na to że jest ok. Płynu nie ubywa. Wszystkie drobne dopieszczenia zrobione. jestem bardzo zadowolony z asi.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ