Brak mocy i gaśnięcie silnika
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Brak mocy i gaśnięcie silnika
Witam!
Auto w którym występują niżej wymienione problemy to Astra G OPC z silnikiem X20XER.
Mam ostatnimi czasy dość nieciekawy problem z mocą i gaśnięciem auta. O ile problem mocy udało mi się zlikwidować (wymiana silniczka krokowego) o tyle boję się jej do końca użyć. Często jest bowiem tak że na wyższych obrotach auto szarpnie kilka razy i obroty na wrzuconym biegu spadają do zera i auto gaśnie (redukcja na niższy bieg, zwiększa obroty ale i tak nie ma rekacji na użycie gazu, samochod po prostu zwalnia i staje w miejscu).
Byłem na czytaniu błędów z kompa, koleś powiedział że tylko kroki się nie zgadzają więc wymieniłem silniczek krokowy, następnie odłączyłem klemy i zrobiłem reset. Adaptacja początkowo przebiegała dobrze auto się fajnie prowadziło ale potem znów zrywanie na wyższych obrotach, rzucanie autem i ostatecznie spadek obrotów i gaśnięcie.
Czytałem trochę o problemie na forum i kilka rzeczy mogę już wyeliminować np. silniczek krokowy, kable i świece (wymiana w styczniu), filtr powietrza (wymiana w czerwcu), filrt paliwa (wymiana w listopadzie).
Mam instalację gazową Prins, na początku myślalem że to wina przepalonych wtryskiwaczy, ale po odłączeniu bezpiecznika instalacji jest to samo.
Co jeszcze może z tym być? Czy warto oddać auto do ASO? Brak jakichkolwiek błędów może zakończyć się tylko zapłatą za wjazd do serwisu... a czytanie błędów już robiłem więc to bezsensu.
Auto w którym występują niżej wymienione problemy to Astra G OPC z silnikiem X20XER.
Mam ostatnimi czasy dość nieciekawy problem z mocą i gaśnięciem auta. O ile problem mocy udało mi się zlikwidować (wymiana silniczka krokowego) o tyle boję się jej do końca użyć. Często jest bowiem tak że na wyższych obrotach auto szarpnie kilka razy i obroty na wrzuconym biegu spadają do zera i auto gaśnie (redukcja na niższy bieg, zwiększa obroty ale i tak nie ma rekacji na użycie gazu, samochod po prostu zwalnia i staje w miejscu).
Byłem na czytaniu błędów z kompa, koleś powiedział że tylko kroki się nie zgadzają więc wymieniłem silniczek krokowy, następnie odłączyłem klemy i zrobiłem reset. Adaptacja początkowo przebiegała dobrze auto się fajnie prowadziło ale potem znów zrywanie na wyższych obrotach, rzucanie autem i ostatecznie spadek obrotów i gaśnięcie.
Czytałem trochę o problemie na forum i kilka rzeczy mogę już wyeliminować np. silniczek krokowy, kable i świece (wymiana w styczniu), filtr powietrza (wymiana w czerwcu), filrt paliwa (wymiana w listopadzie).
Mam instalację gazową Prins, na początku myślalem że to wina przepalonych wtryskiwaczy, ale po odłączeniu bezpiecznika instalacji jest to samo.
Co jeszcze może z tym być? Czy warto oddać auto do ASO? Brak jakichkolwiek błędów może zakończyć się tylko zapłatą za wjazd do serwisu... a czytanie błędów już robiłem więc to bezsensu.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
Moze to wina przeplywomierza. podmien z innego x20xer albo z x20xev powinien byc taki sam. Najlepiej podlaczyc auto pod jakis program typu Opel Scanner ktory czyta parametry w trakcie jazdy i wtedy zobaczysz co fiksuje podczas duzych obciazen. Nie napisales czy dzieje sie tak na benzynie czy na gazie.
[ Dodano: 2008-06-15, 15:10 ]
pozatym to ze zczytasz bledy to nie znaczy ze akurat to bedzie niesprawne na co wskazuja kody usterek. Silniczek krokowy kupiles orginalny czy zamiennik???
[ Dodano: 2008-06-15, 15:10 ]
pozatym to ze zczytasz bledy to nie znaczy ze akurat to bedzie niesprawne na co wskazuja kody usterek. Silniczek krokowy kupiles orginalny czy zamiennik???
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
No tak w koncu X20XER to pochodna silnika X20XEV (ostatnio koleś w ASO mowił mi nawet że mam przełożony silnik bo wg. numeru karoserii tam wlasnie XEV powinien siedziec, no zasmialem sie tylko ze nie ma pojecia jak sa robione limitowane serie aut)
Wracajac do problemu to krokowiec stary sprawował się tak samo jak ten nowy z tym że na starym miałem normalne falowanie obrotów gdy auto stało i sobie pyrkało, więc krokowiec jest okej
Tak zdechła i stoi, nic nie odpala. Przyciągne jutro jakiegoś mechanika, podejrzewam że to elektronika padła.
Wracajac do problemu to krokowiec stary sprawował się tak samo jak ten nowy z tym że na starym miałem normalne falowanie obrotów gdy auto stało i sobie pyrkało, więc krokowiec jest okej
Tak zdechła i stoi, nic nie odpala. Przyciągne jutro jakiegoś mechanika, podejrzewam że to elektronika padła.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 17:45
- Imię: Radek
- Auto: Astra BT / KIA Ceed
- Silnik: Z20LET/CRDI/250/R660
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Zamość