Brak mocy i gaśnięcie silnika

DG

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Brak mocy i gaśnięcie silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: DG »

Witam!

Auto w którym występują niżej wymienione problemy to Astra G OPC z silnikiem X20XER.

Mam ostatnimi czasy dość nieciekawy problem z mocą i gaśnięciem auta. O ile problem mocy udało mi się zlikwidować (wymiana silniczka krokowego) o tyle boję się jej do końca użyć. Często jest bowiem tak że na wyższych obrotach auto szarpnie kilka razy i obroty na wrzuconym biegu spadają do zera i auto gaśnie (redukcja na niższy bieg, zwiększa obroty ale i tak nie ma rekacji na użycie gazu, samochod po prostu zwalnia i staje w miejscu).

Byłem na czytaniu błędów z kompa, koleś powiedział że tylko kroki się nie zgadzają więc wymieniłem silniczek krokowy, następnie odłączyłem klemy i zrobiłem reset. Adaptacja początkowo przebiegała dobrze auto się fajnie prowadziło ale potem znów zrywanie na wyższych obrotach, rzucanie autem i ostatecznie spadek obrotów i gaśnięcie.

Czytałem trochę o problemie na forum i kilka rzeczy mogę już wyeliminować np. silniczek krokowy, kable i świece (wymiana w styczniu), filtr powietrza (wymiana w czerwcu), filrt paliwa (wymiana w listopadzie).

Mam instalację gazową Prins, na początku myślalem że to wina przepalonych wtryskiwaczy, ale po odłączeniu bezpiecznika instalacji jest to samo.

Co jeszcze może z tym być? Czy warto oddać auto do ASO? Brak jakichkolwiek błędów może zakończyć się tylko zapłatą za wjazd do serwisu... a czytanie błędów już robiłem więc to bezsensu.

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Moze to wina przeplywomierza. podmien z innego x20xer albo z x20xev powinien byc taki sam. Najlepiej podlaczyc auto pod jakis program typu Opel Scanner ktory czyta parametry w trakcie jazdy i wtedy zobaczysz co fiksuje podczas duzych obciazen. Nie napisales czy dzieje sie tak na benzynie czy na gazie.

[ Dodano: 2008-06-15, 15:10 ]
pozatym to ze zczytasz bledy to nie znaczy ze akurat to bedzie niesprawne na co wskazuja kody usterek. Silniczek krokowy kupiles orginalny czy zamiennik???

DG

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: DG »

Hm troch ciężko znaleźć X20XER żeby coś podmienić.

Krokowiec to zamiennik ale widać było że działa w porządku bo falowanie obrotów minęło.

Teraz astra zdechła, podejrzewam że to coś w elektronice.

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Elektronika jest prawie cala jak w x20xev
Krokowiec moze dzialac na wolnych obrotach dobrze a na wyzszych juz nie i dlatego moze gasnac.
Jakto zdechla? Wogóle nie odpala??

DG

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: DG »

No tak w koncu X20XER to pochodna silnika X20XEV (ostatnio koleś w ASO mowił mi nawet że mam przełożony silnik bo wg. numeru karoserii tam wlasnie XEV powinien siedziec, no zasmialem sie tylko ze nie ma pojecia jak sa robione limitowane serie aut)

Wracajac do problemu to krokowiec stary sprawował się tak samo jak ten nowy z tym że na starym miałem normalne falowanie obrotów gdy auto stało i sobie pyrkało, więc krokowiec jest okej :)

Tak zdechła i stoi, nic nie odpala. Przyciągne jutro jakiegoś mechanika, podejrzewam że to elektronika padła.

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

A jak miales walnietego krokowca to prykala tak sobie tylko na wolnych obrptach czy szarpala tez na zimnym silniku? Miales tak na benzynie i na gazie czy tylko na benzynie?

DG

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: DG »

Przy walniętym krokowcu miałem falowanie i zaczynało szarpać. Myślę że to już nie jest wina krokowca a pompy paliwa.

kaczy

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 18 wrz 2007, 17:45
Imię: Radek
Auto: Astra BT / KIA Ceed
Silnik: Z20LET/CRDI/250/R660
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość

#8

Nieprzeczytany post autor: kaczy »

DG pisze:ostatnio koleś w ASO mowił mi nawet że mam przełożony silnik bo wg. numeru karoserii tam wlasnie XEV powinien siedziec, no zasmialem sie tylko ze nie ma pojecia jak sa robione limitowane serie aut)
Mi prawie to samo powiedzieli w ASO :mrgreen:

ODPOWIEDZ