czy istnieje 6-biegowa skrzynia do astry G

Gość

czy istnieje 6-biegowa skrzynia do astry G

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam korzystam z serwisu od roku mam dziś pierwsze zapytanie
Posiadam astre G z silnikiem X20dtl 82km i brak mi 6-tego biegu bo dużo jeżdżę po niemczech
czy jakakolwiek skrzynia 6-ścio biegowa pasuje do tego silnika
Z góry dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Dariusz pisze:Witam korzystam z serwisu od roku mam dziś pierwsze zapytanie
Posiadam astre G z silnikiem X20dtl 82km i brak mi 6-tego biegu bo dużo jeżdżę po niemczech
czy jakakolwiek skrzynia 6-ścio biegowa pasuje do tego silnika
Z góry dziękuje za pomoc.
Nawet gdyby byla to bys zajezdzil silnik oraz niestety palil by wiecej. Oczewiscie mniejsza by była predkosc maksymalna a o przyspieszeniu nie wspomne bo od 160 km/h bylo by tylko utrzymywanie predkosci.

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

PAsowac bedzie skrzynia od astry h opc bez zadnych przerobek. Mozna tez wsadzic f28 z cali turbo ale trzeba lapy dorabiac albo kupic gotowy zestaw (widzialem raz na angielskiej stronie za 700 euro!!!) Co do przyspieszania i spalania to polemizowalbym z poprzednikiem. Wrzucasz 6-ke silnik ma wtedy mniejsze obroty, jest mniej obciazony i mniej pali. No i predkosc max da sie osiagnac wieksza.

[ Dodano: 2008-06-18, 15:47 ]
Aha i z vectry c opc tez moze pasowacskrzynia (nie wiem tylko czy lapy by trzeba dorabiac)

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Dziękuję za podpowiedzi, choć tak różne jednakże równeż wydaje mi się iż na 6 biegu pojadę szybciej na mniejszych obrotach niż na 5biegu. Dziękuję koledzy teraz poszukam skrzyni.

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Najlatwiej bedzie znalezc f28 (kwestia tylko przerobienia lap) bo z innymi to naprawde ciezko bedzie

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

marcinpsk pisze:Co do przyspieszania i spalania to polemizowalbym z poprzednikiem. Wrzucasz 6-ke silnik ma wtedy mniejsze obroty, jest mniej obciazony i mniej pali. No i predkosc max da sie osiagnac wieksza.
Widzis zmoze jakbys projektowal skrzynie biegow tak jak ja to robilem na uczelni to moze bys wiedzial oco mi sie rozchodzi a tak to widze ze nie mawz pojecia o skrzyniach i po co wogole są. Silnik coprawda bedzi emial mniejsze obroty ale bediz ebardziej obciazony to tak jak z pradem moc moze byc taka sam aa i nne moga byc napiecia i natezenia pradu. Moc + napiecie razy natezenie. Tak samo jest w silnikach bo moc na kolach jest to obroty razy moment obrotowy. Zmniejszajac obroty poprzez przekladnie to bedzie wymuszony moment ktorego braknie niestety. Juz o wspomnianym przeze mnie wybiciu panewek nie wspomne. Mozesz dla proby poprobowac jezdzic np na 4 biegu z predkoscia 25-30 km/h albo na 5 biegu tak od 50 km/h Zobaczymy jak szybko sie przekreca panewki i ile pociagnie skrzynia biegow, wal glowny czy sie nie ukreci no i czy glowica nie dostanie w dupsko. Próbuj, próbuj.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

widze ze masz tylko czysto teoretyczne pojecie o jakiejkolwiek mechanice. o dziwo i wbrew twoim wypowiedziom znajomy ktory ma gsi c20xe ma wsadzone f28 i ANI WIECEJ NIE PALI, ANI NIE MA PROBLEMOW Z PRZYSPIESZANIEM, ANI SILNIK NIE JEST BARDZIEJ OBCIAZONY i takie sa fakty. Przy predkosci 140 km/h jest widoczna roznica w spalaniu przy jezdzie na 5 a na 6 biegu. Jezdzi juz tak 2 lata i silnik ani razu nie byl rozbierany. Owszem palilby wiecej jakby ta 6 wrzucal przy np. 100km/h ale nie do tego jest ten bieg. Czlowiek ktory sie zapytal o szesciobiegowa skrzynie napisal ze potrzebna mu 6 do jazdy po autostradach !!!!

Pozatym przemysl sobie sprawepo co sie montuje 6-cio biegowe skrzynie...
Podpowiem: PO TO ABY AUTO PALILO NA TRASIE MNIEJ!!!

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

marcinpsk pisze:widze ze masz tylko czysto teoretyczne pojecie o jakiejkolwiek mechanice. o dziwo i wbrew twoim wypowiedziom znajomy ktory ma gsi c20xe ma wsadzone f28 i ANI WIECEJ NIE PALI, ANI NIE MA PROBLEMOW Z PRZYSPIESZANIEM, ANI SILNIK NIE JEST BARDZIEJ OBCIAZONY i takie sa fakty. Przy predkosci 140 km/h jest widoczna roznica w spalaniu przy jezdzie na 5 a na 6 biegu. Jezdzi juz tak 2 lata i silnik ani razu nie byl rozbierany. Owszem palilby wiecej jakby ta 6 wrzucal przy np. 100km/h ale nie do tego jest ten bieg. Czlowiek ktory sie zapytal o szesciobiegowa skrzynie napisal ze potrzebna mu 6 do jazdy po autostradach !!!!

Pozatym przemysl sobie sprawepo co sie montuje 6-cio biegowe skrzynie...
Podpowiem: PO TO ABY AUTO PALILO NA TRASIE MNIEJ!!!
Niestety ale nie ma tylko teori ale tez i praktyke( to dl atwojej wiadomosci). Dwa to jakbys sobie poczytal to bys wiedzial ze rozchodzi sie o silni 2.0 DTL ktory ma 82 konie. Nie porównuj silnika ktory ma ponad 130 koni i to jeszcze w aśce ktora jest lzejsza. W silniku XC jest dosc wysoko moment usytuowany i inaczej tam sie to wszystko rozgrywa a poza tym to mozna tez podniesc nieco moc w tym silniku i nie wiem czy ten twoje kolega tam tego tez nie robil. Sadze ze raczej tak skoro skrzynie wymienial. Zerknij sobie do TDI kow VW np golf 4 i te mocniejsze mialy skrzynie 6 biegowa a te slabsze tylko 5- jak myslisz dlaczego tak jest. Moze odrazu wstaw skrzynie z jeszcze wiekszym przelozeniem to bedziesz lecial wg. twoejej teorii 250km/h i do tego ekonomicznie. Moj kolega ma LETa z chipem w QP i z 240 konmi leci max 270 km/h ale spalanie jest mniejwiecej 28L na 100. Moc wtedy jest wykozystywana w 100% Jak uwazasz kiedy sie uzywa mocy max wtedy gdy ruszasz zrywnie na 1, moz eprzyspieszasz na 2, 3 czy jak lecisz na TOP speed na 4 albo 5. Sprawdz sobie ile polecisz max na 4 a ile na 5 jaka bedzie roznica duza czy mala?

marcinpsk

Astro-maniak
Posty: 493
Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: marcinpsk »

Czemu mowisz ze tylko w mocniejszych dieslach vw wstawia 6-cio biegowe skrzynie. doskonale widac jak sie mylisz sie mylisz. kumpel ma bore z 1,9 tdi 110 km i ma 6 biegow.
Pozatym 5-cio biegowe skrzynie f23 montowane w dwolitrowych dieslach opla sa identyczne jak skrzynie f23 montowane w silniku x20xev. powtarzam identyczne. ponadto skrzynia f28 ma prawie identyczne przelozenia jak podstawowa f23 wiec na dobra sprawe masz tam dodatkowo 6. Nie rozumiem wiec twoich wypowiedzi dlaczego silnik na tej skrzyni mialby sie posypac skoro od 1-5 masz to samo a z 6 nie bedziesz ruszal wiec ten silnik nie bedzie w zadnym stopniu bardziej obciazony.

ODPOWIEDZ