problemy z silnikiem
- arek88
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2008, 22:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
problemy z silnikiem
Jetsem nowy na tym forum,mam takie pytanie:posiadam astre 2,silnik 1.6 16V,samochod do tej pory sparowal sie idealnie spalal mi ok 8 l/100 a od pewnego czasu pali ok 11 jaka moze byc tego przyczyna??? i drugie pytanie dotyczy ono brania oleju:po wymianie oleju i przjechaniu ok 3tys km musze dolac do silnika prawie 2 litry oleju co nalezy zrobic w takiej sytuacji??Dziekuje za info
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 02 cze 2008, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
- arek88
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2008, 22:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 02 cze 2008, 21:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
- arek88
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 cze 2008, 22:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 28 mar 2008, 9:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
Hey,
Podepnę się również do tematu...
Mam dokładnie podobny problem ze spalaniem :/ w mojej asterce 1.6 16V (gaz sekwencja Zavoli)
Przez 4 miesiące od chwili jej zakupu, paliła mi ok 7-8l gazu na 100 km aż tu nagle patrzę ze wessała więcej ok. 10-10,5 l, ta sytuacja powtarza się do teraz, spalanie obecnie nie schodzi poniżej 9,5l ! :/
Na kompie brak jakichkolwiek błędów.
Astra ma 131 tyś. km i jeżdżę na mobilu 1 10W40 półsytetyk, wlany ok 10 tys. km temu, podobnie świece (oryginał GM). Gaz tankuję głównie na shell'u
Nie wiem czym jest to spowodowane
Może ktoś z was ma jakieś teorie....
Podepnę się również do tematu...
Mam dokładnie podobny problem ze spalaniem :/ w mojej asterce 1.6 16V (gaz sekwencja Zavoli)
Przez 4 miesiące od chwili jej zakupu, paliła mi ok 7-8l gazu na 100 km aż tu nagle patrzę ze wessała więcej ok. 10-10,5 l, ta sytuacja powtarza się do teraz, spalanie obecnie nie schodzi poniżej 9,5l ! :/
Na kompie brak jakichkolwiek błędów.
Astra ma 131 tyś. km i jeżdżę na mobilu 1 10W40 półsytetyk, wlany ok 10 tys. km temu, podobnie świece (oryginał GM). Gaz tankuję głównie na shell'u
Nie wiem czym jest to spowodowane
Może ktoś z was ma jakieś teorie....
pozdro !
EON
EON
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie no 7-8 l gazu to chyba zartujesz sobie. W zyciu tyle nie spali silnik1.6 tyle na benie ciezko to osiagnac( pominajac żółwie tempo na autosce). Kolega ma tez ten silnik i w szczecinei sie glownie porusza i na gazie mu pali 0d 10 do 12L a na benie mowil zalezy jak jezdzi od 8 do 10L. Jak chcialems zeby palil mało to trzeba bylo sobie kupic zagazowana astre ale F. W G to nie do osiagniecia. Mialem megane 1 wczesniej z silnikiem jednopunktowym 1.4 i na gazie mi palila 8-9 L a nawet jak przysisnalem to 10-10,5 a na benie to palila od 6 do 8L. tyle ze megana wazyla 1100 kg a AG niestety ale wiecej wazy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- marti
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 22:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Podbeskidzie
- Kontakt:
Witam podepne się do tematu ponieważ mam ten sam problem, (sorry ze tak dlugo ale problem poważny)
ASTRA 1,6 16V kombi wersja elegance - 155tys km - bierze mi ok. 1,2 ltr na kazde przejechane 1000km ! ! !, każdorazowo po przejechaniu ok. 300km pojawia mi się komunikat na kompie: SPRAWDŹ OLEJ, i każdorazowo dolewam ok. 4setek, Spalanie jest jak najbardziej w normie pali 7ltr/100km wg wskazania kompa oraz osobistego sprawdzania z tankowanie do pelna i po przejechaniu 300lub 100km dolewka po korek.
Kolejnym problemem który się pojawil to nadmierne dymienie bialo-niebiesko. Raz na jakis czas puszczal mi smuge ze az szok, (2-3 sekundy mocno zakopcil i tyle) dodatkowo od jakiegos czasu odczulem ze jest jakas zamulona wiec mechanik doradzil abym wybebeszyl kata bo prawdopodobnie będzie zapchany i wszystko się w nim kumuluje wiec puszcza dym raz na miesiąc jak dostanie mocniej po garach.
NIESTETY jest jeszcze gorzej teraz KOPCI jak lokomotywa – CIAGLE raz mocniej raz slabiej ale ciagle - zwłaszcza przy zmianie biegów, wiec czeka mnie powrót do instalacji kata na nowo (szkoda tylko ze starego zniszczyłem – był w super stanie) – nie mówiąc o rezonansie z pustej puszki – NIE ROBCIE TEGO NIGDY ! ! !
Ale co z tym kopceniem???
Sam już nie wiem co mam robic: 1.Odnosnie OLEJU (forumowicze pisza ze ten typ tak ma – w co nie wierze do konca) 2. KOPCENIE – czy będą to USZCZELNIACZE ??? czy sprawdzenie kompresji cos wykaze??? (PS, na kompie nic nie wykazuje )
Wiec jak to jest z tymi 1,6 16V ???
PS. Auta mam od 4miesiecy ( sprowadzone z Niemiec z ksiazka – mechanicy i na przeglądzie az byli zaskoczeni tak dobrym stanem silnika i samochodu (czyściutki, cichutki, suchutki) a tu proszę TAKIE rzeczy po 4miechach!)
Pomozcie jeśli możecie!
ASTRA 1,6 16V kombi wersja elegance - 155tys km - bierze mi ok. 1,2 ltr na kazde przejechane 1000km ! ! !, każdorazowo po przejechaniu ok. 300km pojawia mi się komunikat na kompie: SPRAWDŹ OLEJ, i każdorazowo dolewam ok. 4setek, Spalanie jest jak najbardziej w normie pali 7ltr/100km wg wskazania kompa oraz osobistego sprawdzania z tankowanie do pelna i po przejechaniu 300lub 100km dolewka po korek.
Kolejnym problemem który się pojawil to nadmierne dymienie bialo-niebiesko. Raz na jakis czas puszczal mi smuge ze az szok, (2-3 sekundy mocno zakopcil i tyle) dodatkowo od jakiegos czasu odczulem ze jest jakas zamulona wiec mechanik doradzil abym wybebeszyl kata bo prawdopodobnie będzie zapchany i wszystko się w nim kumuluje wiec puszcza dym raz na miesiąc jak dostanie mocniej po garach.
NIESTETY jest jeszcze gorzej teraz KOPCI jak lokomotywa – CIAGLE raz mocniej raz slabiej ale ciagle - zwłaszcza przy zmianie biegów, wiec czeka mnie powrót do instalacji kata na nowo (szkoda tylko ze starego zniszczyłem – był w super stanie) – nie mówiąc o rezonansie z pustej puszki – NIE ROBCIE TEGO NIGDY ! ! !
Ale co z tym kopceniem???
Sam już nie wiem co mam robic: 1.Odnosnie OLEJU (forumowicze pisza ze ten typ tak ma – w co nie wierze do konca) 2. KOPCENIE – czy będą to USZCZELNIACZE ??? czy sprawdzenie kompresji cos wykaze??? (PS, na kompie nic nie wykazuje )
Wiec jak to jest z tymi 1,6 16V ???
PS. Auta mam od 4miesiecy ( sprowadzone z Niemiec z ksiazka – mechanicy i na przeglądzie az byli zaskoczeni tak dobrym stanem silnika i samochodu (czyściutki, cichutki, suchutki) a tu proszę TAKIE rzeczy po 4miechach!)
Pomozcie jeśli możecie!
-
- Posty: 1562
- Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
- Imię: Artur
- Auto: AG
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok