dwa łatwe pytanka..

andrew99122

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 sie 2007, 21:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

dwa łatwe pytanka..

#1

Nieprzeczytany post autor: andrew99122 »

Witam jak w temacie
1.Przy włączaniu wstecznego zgrzyta tak jakby sprzęgło nie łapało, na innych biegach fajnie .Podkreślam na wyłączonym silniku też dobrze i na zimnym ,ale na rozgrzanym czasem zgrzytnie .Wczym szukac przyczyny?
2.Jak sprawdzić kiedy wymienic olej w skrzyni biegów?
Ostatnio zmieniony 15 lip 2008, 19:44 przez andrew99122, łącznie zmieniany 1 raz.
WUUUUUUUUMM wummm;-)

Tomek1762

Astro-maniak
Posty: 1626
Rejestracja: 24 sty 2008, 20:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek1762 »

andrew99122, Ortografia Kolego
ŚMIERĆ JEZDZI SZYBKO -
DLATEGO TRZEBA BYĆ SZYBSZYM OD ŚMIERCI :d

dredi

Astro-maniak
Posty: 97
Rejestracja: 14 lip 2008, 19:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: dredi »

W instrukcji Astry jest napisane, że przy wrzucaniu wstecznego należy, gdy dźwignia jest w położeniu biegu jałowego, podciągnąć pierścień z okryciem drążka zmiany biegów do gałki i odczekać ok. 3 sekundy i dopiero wykonać ruch w kierunku ustawienia wstecznego. Może wystarczy trochę spokojniej wykonywać pewne ruchy i będzie okej.

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: dikser »

olej sie raczej dolewa,a nie wymienia,ale mozna i wymienic-mowa o skrzyni oczywiście :P chociaz ja w kadecie i do silnika dolewałem nie wymieniałem bo tyle brał ze na bieżąco palił świerzutki :lol:
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

xeroman

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 19:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gorlice/Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: xeroman »

jakbym to usłyszał to mógłbym Ci powiedzieć dokładnie, lecz w tej chili mogę domniemywać. jeśli było by to sprzęgło to problemy by raczej były przy każdym biegu, więc albo problem ze skrzynią, albo co moim zdaniem jest bardziej prawdopodobne coś jest nie tak z mechanizmem wybierania biegu tzw. "wybierak". Co do oleju sprawdzisz go jedynie odkręcając śrubę spustu, znajduje się ona na bocznej ścianie skrzyni w dolnej części. I żeby sprawdzić jakość oleju, wsadzasz palca i maczasz go w oleju :mrgreen: I sprawdzasz czy nie brudny:P
Niech moc Opla będzie z Wami:D

----->[External Link Removed for Guests]<----- :D

xoyo

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 12 lip 2008, 17:16
Imię: Jarek
Auto: OPEL Astra
Silnik: 2.0 DI
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#6

Nieprzeczytany post autor: xoyo »

Przyznaje też mam podobny problem, ale przy wrzucaniu "jedynki". Mimo, iż wciskam sprzęgło do oporu to czasami mi tam coś zgrzytnie :?
DIESEL INSIDE

dredi

Astro-maniak
Posty: 97
Rejestracja: 14 lip 2008, 19:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: dredi »

xoyo pisze:Przyznaje też mam podobny problem, ale przy wrzucaniu "jedynki". Mimo, iż wciskam sprzęgło do oporu to czasami mi tam coś zgrzytnie :?
No niestety w astrach tak jest, że jedynkę to najlepiej na postoju wrzucać , przy wolnej jeździe już może się tak dziać. Czyutaem gdzieś w necie, ze to kwestia synchronizacji, nie chcę porypać, ale chodziło o wielkość wałka podawczego w stosunku do odbiorczego. Ja robie to w ten sposób, że jak przy wolnej jeździe czuje opór, to nie wpycham na chama, tylko puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz , prawa noga lekko gazu i na 100% zawsze potem wchodzi jak w masełko. Kurde to brzmi jak przepis na dziewicę :m . Nie radzę pchać na chama tej jedynki. Później może kosztować.

ODPOWIEDZ