Astra G 1.8 16V ( 115KM ) !!!

Awatar użytkownika
ReBee

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: ReBee »

Mam taki sam silnik jak ty.
Moje ładowanie wynosi od 13,99-14,01 przy normalnej pracy silnika bez swiateł

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

ReBee pisze:Mam taki sam silnik jak ty.
Moje ładowanie wynosi od 13,99-14,01 przy normalnej pracy silnika bez swiateł
Moze troszk esprostuje bo napiecie to nie ladowanie Regulator napiecia utrzymuje wlasnie napiecia na poziomie od tych 13.9 do 14,4 V ale to tez moze miec znaczenie gdzi emierzymy te napiecie. Najlepiej na aku czyli na kelmach i to dobrze oczyszczonych. Jeszcze sporo moze zalezec od ustawionych obrotow jałowych oraz jeszcze paru czynnikow. Ogolne jest dobrze jakjuz mamy te 14V a nie powiedzmy od 12 do 13V bo to juz moze nasuwac pewne wnioski. Oczewiscie pora roku tez ma duzo do powiedzenia i tak jak juz wspominalem jest wiele czynnikow innych.

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Więc koledzy doradźcie mi u mnie jak mierzę na klemach przy właczonym silniku mam 14,8 - 14,9, czy to niepokojace? czy mam tak zostawić?
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

hmm, na wolnych obrotach masz te 14,9V? a jak wkrecisz na powiedzmy 2500-3000 obr to jakie jest napiecie? Jeszcze mozesz odpalic auto i niech pochodzi tak ze 4 min i wtedy sprawdz jakjuz jest tak w okolicu 15v albo i ciutke powyzej to cos juz zaczyna sie dziać. Zakres napiecia powienien byc od tych 13,7 do 14,6 (wolne obr i po wkreceniu na wyzsze) Jesli wchodzi na wyzsze jak przegazujesz czyli przekroczy 15V to juz mozesz sie zaczynac martwic o licznik i niektore uklady elektroniczne bo jak dostana strzala na 16-17 v to juz po liczniku. To juz chyba trzeci przypadek, ktory ma mnie zmobilizowac do wmontowania voltomierza w kabinei coby monitorowal napiecie( juz nawet to wspominalem chyba raz czy dwa).
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Czy to na zimnym czy to na goracym, jest 14,9V. A obroty nie maja znaczenia, przy zwiększaniu napięcie sie nie zwiększa.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Moze byc wszystko okej z tym regulatorem- tak mi sie wydaje. No i tak stale napiecie wskazuje ze masz zdrowy aku i raczej o duzej pojemnosci bo ladnie wytlumia.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Czyli radziłbyś nic nie ruszać? Boję się tylko żeby akumulatora szlag nie trafil :( bo nowy kupiłem i to nie za małą kaskę :)
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie ruszaj narazie a za kilka dni( powiedzmu tydzien sprawdz napiecie- jesli bedzie nadal takie same to najwyrazniej tak ma byc.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Kolego to napięcie jest u mnie od 2 miesiecy :) po wymianie szczotek i regulatora dopiero sie zainteresowałem jakie ono jest, bo wczesniej nie sprawdzalem, a regulator niby jest ok.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

No to nie martwilbym sie i smigal. Nie ma co sobie wyszukiwac problemow i zmartwień.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ