Witam
Silnik x16xel 2000 rok astra G (ten bez przewodów WN ) gaz II gen Lovato .przebieg 172 tyś ( gaz od 4 lat)
Problem następujący . Na benzynie wyrazny brak mocy w zakresie 1000 2500 obrotów , przyrost miedzy 2500 -4000 i dalej muł .
Kiedy gwałtownie wciskam gaz autko najpierw sie zaczyna dusić a potem wchodzi na obroty .
Na gazie problem duszenia sie nie występuje ale przy jezdzie przerwa w zakresie 1500-2500
Autko kupiłem niedawno - wymieniłem:
Swiece
filtr powietrza i od gazu
widać niedawno ktos wymieniał sondę lambda bo wygląda jak nówka
nowe tłumiki
wymieniona wczoraj plecionka i wspawana strumiennica zamiast Kata ( myslalem ze jest zapchany ale po wymianie
zadnej różnicy )
Poprzedni właścicel twierdził ze podmieniał moduł zapłonowy ale nie było różnicy .
Nie wiem czy to normalne raczej nie ale słyszę dość wyrażny syk z lewej strony silnika nad alternatorem .
dzisiaj rozmontowałem co sie dało znalazłem dwie usterki mianowicie w węzu który idzie od filtra powietrza ,
na przepustnice tam gdzie wchodzi kolanko od Gazu gazownik zrobił za duzą dziure i dostawało sie powietrze - uszczelniłem to.
w przepustnicy był zapchany jeden otwór od ? wężyka podciśnienia ? . przetkałem go i wyczyściłem.
wyczyściłem przepustnice , zawór EGr oraz wyjełem i wyczyściłem wtryskiwacze ( benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem)
Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy problem pozostał .
CZY Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?? Czy może być pękniety kolektor dolotowy albo jego uszczelka bo nic innego mi nie przychodzi do głowy ,
Obroty są stabilne nie ma falowania ani nic takiego , samochód odpala prawidłowo , jedynie przy gwałtownym wciśnieciu gazu sie dławi no i ogólnie brak mocy . Może pompa paliwa ale skąd ten syk i szarpanie na gazie . ??
acha jeszcze czasami na gazie po wyłaczeniu zapłony silnik jeszcze sie podrywa ( samozapłon ? przez chwilke ale mysle ze regulacja gazu to załatwi.
Nie wyskakuje żaden błąd. wydaje mi sie ze autko sporo pali ale nie weryfikowałem tego dokładniej ,
BęDę WDZIęCZNY ZA KAżDą WSKZóWKę , dzięki Łukasz
prblem z silnikiem x16xel
- 77maka77
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sie 2008, 19:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 maja 2007, 15:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam. To co tu przeczytałem moge powiedzieć ze jezeli chodzi o benzyne to moze być problem z cisnieniem pompy paliwa może nie mieć wydatku lub ciśnienie jest lub nie ma przy obciążeniu czyli podczas jazdy. Jeśli chodzi o szarpanie na gazie to nie pomoge za bardzo moze być spowodowane tym ze moze ciągnie fałszywe powietrze. Możesz sprawdzić czy układ jest szczelny i czy nie ssie lewego powietrza. Musisz ściągnąć rure dochodzącą do przepustnicy i zaślepić te dwa węże na tej rurze. Uruchom go na benzynie i niech chodzi na wolnych obrotach. Ręką zasłoń gardziel przepustnicy auto powinno zgasnąć i powinieneś poczuć jak przyciąga Tobie dłoń do przepustnicy czyli jest podciśnienie. Jeżeli bardzo szybko ucieka podciśnienie to jest dziura i wtedy powinieneś usłyszeć jak auto zgaśnie to lewe powietrze.
- 77maka77
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sie 2008, 19:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
- Imię: Mateusz
- Auto: Focus MK2 FL
- Silnik: 1.8 TDCI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Filtr paliwa niewiele pomoze. A z EGRem uwazaj bo bedziesz mial checka jak zaslepisz zaworek. Lepiej go wyczysc, sprawdz czy dziala na techu ale nie zaslepiaj. Choc z praktyki wiem, ze EGR rzadko jest przyczyna mulenia.77maka77 pisze:OKiej , dzięki za sugestie . Dzisiaj wymienie jeszcze filtr paliwa i zaślepie EGR . Sprawdzę szczelność tak jak mówiłeś . po niedzieli podmienie od kogoś pompę paliwa . Napisze co wyszło z tego . dzięki.
- 77maka77
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sie 2008, 19:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
rostex pisze:Filtr paliwa niewiele pomoze. A z EGRem uwazaj bo bedziesz mial checka jak zaslepisz zaworek. Lepiej go wyczysc, sprawdz czy dziala na techu ale nie zaslepiaj. Choc z praktyki wiem, ze EGR rzadko jest przyczyna mulenia.77maka77 pisze:OKiej , dzięki za sugestie . Dzisiaj wymienie jeszcze filtr paliwa i zaślepie EGR . Sprawdzę szczelność tak jak mówiłeś . po niedzieli podmienie od kogoś pompę paliwa . Napisze co wyszło z tego . dzięki.
Mylisz się - po zaślepieniu nie będzie checka , egr jest przeciez wpięty w instalacje i pracuje , tylko nie ma juz wpływu na pracę silnika po zaślepieniu. Tak jak pisałem w pierwszym poscie czyściłem egra ...ech
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Jeśli chodzi o zachowanie na benzynie to mój Asterix ma taki sam przebieg i padła mi pompa paliwa.Po wymianie było dobrze przez 1 dzień,a potem gorzej niż przed wymianą i okazało się że oprócz pompy poluzowana była listwa wtryskowa i zasysało powietrze z zewnątrz.
Sama wymiana pompy jest bardzo prosta i śmiało można to robić samemu.
Też sądzę że wymiana filtra paliwa nie wiele pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.U mnie był tak zasyfiony że i tak wymagał wymiany,a 25 zł to jeszcze nie majątek.
Sama wymiana pompy jest bardzo prosta i śmiało można to robić samemu.
Też sądzę że wymiana filtra paliwa nie wiele pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.U mnie był tak zasyfiony że i tak wymagał wymiany,a 25 zł to jeszcze nie majątek.