Wspomaganie zacina się

petro_m

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2008, 6:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

Wspomaganie zacina się

#1

Nieprzeczytany post autor: petro_m »

Witam mam mały problem szukałem na forach ale znajdowałem tylko problemy typu brak wspomagania, głosna praca

Mój problem jest takiego typu, że wpomaganie cały czas pracuje w czasie jazdy jak i postoju.
W czasie jazdy gdy trzeba skorygować kierownicą tor jazdy skręcając delikatnie kierownice w lewo czuć opór wystarczy dokręcić mocniej kierownice w tedy czuć puknięcie i dalej już działa bez problemów. Skręcając w prawo jest wszystko ok.

Płyn w zbiorniczku jest uzupełniony.

Co może powodować takie zachowanie
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie rozumiem tej wypowiedzi bo piszesz ze dziala to wspomaganie caly czas a za chwile ze dopiero po wiekszym przekreceniu kierownica slychac pukniecie. Nawet nie podales jakie to auto ale domyslam sie ze chodzi o AG
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

petro_m

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2008, 6:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: petro_m »

Oczywiscie Astra G tak jak w profilu.

Wspomaganie działa tylko że skręcając w lewo kierownice o około 3-cm czuje opór a po przekroczeniu tego punktu czuje puknięcie i wspomaganie do samego końca pracuje poprawnie dopóki nie odkręcę kierownicy do jazdy na wprost Sytuacja powtarza się za każdym razem kiedy skręcam w lewo w prawo nie ma żadnych problemów

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

czujnik na maglownicy moze jest walniety- daje on sygnal czy jest krecona kierownica.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

petro_m

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2008, 6:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: petro_m »

A gdzie mniej więcej znajduje się ten czujnik Szukałem i nigdzie go nie widać Zaglądałem nawet do książki Sam Naprawiam i nic nie znalazłem o czujniku

Dzafi

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 22 sty 2008, 15:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Dzafi »

Mam ten sam problem. Z tego co wiem w maglownicy nie ma żadnego czujnika. Wszystko jest sterowane z pompy wspomagania tam są wszystkie sterowniki i czujniki. Pompa niestety jest nie rozbieralna i najprawdopodobniej to wina pompy. W środę biorę się za wymianę pompy. Dam znać.

[ Dodano: 2008-10-17, 13:04 ]
Czy ktoś z Was zwalczył już ten problem ze wspomaganiem kierownicy??
Rzeczywistość! Trzeba walczyć!

Awatar użytkownika
NoFear

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 lis 2022, 22:08
Auto: Astra
Silnik: x18
Rocznik: 2010
Województwo: warmińsko-mazurskie

#7

Nieprzeczytany post autor: NoFear »

Chłopaki, czy udało sie naprawić ? co było przyczyną ?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

@NoFear, jeśli chodzi o ciągłą pracę wspomagania (na odpalonym i zgaszonym silniku) to alternator do regeneracji.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
przemekg84

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
Imię: Przemek
Auto: Astra G Coupe
Silnik: x18xe1
Województwo: świętokrzyskie

#9

Nieprzeczytany post autor: przemekg84 »

Mam dokładnie ten sam objaw tylko, że w prawą stronę. Sprawdziłem już chyba wszystko, jeszcze się zastanawiam nad wymiana górnych mocowań ale to już chyba tylko żeby mieć pewność, że to nie to. Jak się podniesie samochód w górę i koła są w powietrzu to objaw zanika, tak samo przy kręceniu na śniegu czyli musi być opór wtedy objaw występuje.

ODPOWIEDZ