Astra 1.6 16v mułowaty gaśnie szarpie silnik z16xe 2000r

Awatar użytkownika
sylbass

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 25 sie 2008, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: sylbass »

Szczeze mowiac to działo sie to stopniowo raz bylo dobrze a raz slabo. Tankuje caly czas na jednej stacji shell

pzloty

Astro-maniak
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: pzloty »

A jaki ta twoja Asterka ma przebieg?

U mnie podobne numery się działy bo padła pompa paliwa(stan licznika 172tyś).Może twoja pompa dokonała swego żywota.Możesz spróbować zmierzyć cisnienie paliwa i to powinno dać odpowiedź.

Awatar użytkownika
sylbass

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 25 sie 2008, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: sylbass »

Koledzy moja astra ma 136tys.km przejechane. Ale mam pytanie czy druga sonda lambda też powinna oscylować jak ta pierwsza? Bo u mnie druga pokazuje wartości stałe na wolnych obrotach 0.02V jak dołoze gazu to ma 0.4V i nie oscyluje. Dodam ze pierwsza oscyluje tak od 0.2 do 0.9 czasami spadnie do zera jak gaz puszcze

[ Dodano: 2008-08-28, 18:58 ]
Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest ta druga sonda czy to jest zwykla sonda czy jakaś specjalna i czy taka uniwersalna by pasowała?

jackiel

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 mar 2008, 20:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: jackiel »

Wracam do tematu szarpania i mułowatości silnika Z16XE (ale pewnie innych też to dotyczy). U mnie większość mechaników uparła się, że 2 sonda lambda jest walnięta, na marginesie wymieniałem ją dwa razy bo podawała jakieś dziwne wartości no i oczywiści wywalała błąd. W końcu podjechałem do ASO zapytać co się dzieje z tą sondą i dlaczego mam ją wymieniać co kwartał. Początkowo ASO stwierdziło, ze trzeba po prostu założyć oryginalną sondę - 590 zł. i będzie spokój. Na szczęście w ASO był też konkretniejszy mechanik, który stwierdził, że to nie jest wina sondy tylko... katalizatora. Sonda 2 po odpaleniu silnika przez okres ok 100 km robi analizę spalania w katalizatorze i jeśli jest coś nie tak to wywali błąd. W ASO mechanik posłuchał jeszcze pracy silnika i stwierdził, ze chodzi za głośno i wydaje metaliczny dźwięk przy puszczaniu gazu. Zapytał jeszcze czy samochód czasem nie szarpie i czy nie jest zbyt powolny. Oczywiście potwierdziłem. ASO zrobiło jeszcze pomiar spalin i ewidentnie wykazało koniec katalizatora. Koszt nowego 3.500 zł. Poszukalem na allegro używanego i znalazłem za ok. 1000 zł. A propos do Z16XE katalizatory są bardzo poszukiwane i dlatego są w cenie. Ja kupiłem z przebiegiem 62 tys. km z rozbitka.
A więc podsumowując słabe osiągi silnika, mułowatość, szarpanie, wysokie spalanie i głośna praca silnika wskazują na awarie kata a nie na wtryskiwacze, zawory itp. Tak było przynajmniej w moim przypadku. Potwierdziło się też, że mechanicy na samym końcu dopiero zaczynają obwąchiwać kata, najczęściej po tym jak każą wymienić świece, cewkę, sondy lambda itp. U mnie właśnie tak było. Tyle, że mogłem od razu pojechać do ASO. Czasem warto.

hawk500

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:25
Imię: Łukasz
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 CDTi
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: hawk500 »

siema, u mnie objawy byly podobne szarpanie, zrywanie dziwne, duze spalanie itd... zaslepilem egr co bylo kompletna glupota i nie polecam tego robic nikomu bo to nic nie pomoze1 a wrecz przeciwnie, w trakcie testu na zuzycie paliwa, w pewnym momencie poprostu wsiadlem i juz nie odpalile!:( wczesniej tez nazekal;em an wysokie spalanie i wydawanie sie ze samochod muli.. No i faktycznie tak by;lo a powody to:

pompa paliwa do wymiany, egr, czujnik temperatury bardzo wazny gdyz odpowiada za podawanie odpowiedniej ilosci paliwa w polaczeniu z sonda, no i cos jeszcze z cisnieniem palliwa ale nie pamietam dokladnie co kosztowalo ok 100!Efektem jest plynna dynamika,komputer po zalaniu beny dopelna pokazuje 650 a nie 440kmów do przejechania, co do spalania sredniego to nAPISZE JAK PRZEJADE SETKE BO JESZCZE TEGO NIE DOKONALEM:p

Awatar użytkownika
nomad88

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 03 sie 2008, 8:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: zwolen
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: nomad88 »

Panowie powiedzcie mi jakim momentem powinien być przykręcony kat w Z16XE?
Pod kolektor idzie uszczelka czy hermetyk?

Kiedy ja szukałem kata o dziwo większość jakie było mi dane oglądać miały pęknięcie na pierwszej fajce od lewej, pęknięcie za każdym razem niemal w tym samym miejscu.

[ Dodano: 2008-11-21, 22:16 ]
nikt nie wie, szkoda

Awatar użytkownika
sylbass

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 25 sie 2008, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: sylbass »

Koledzy kat czysty, sondy działają, erg i zawór przewietrzania zbiornika działa. Lecz grzebiąc dziś zauważyłem pewną bardzo ważna rzecz dotyczącą mojego problemu. Więc włączyłem klimatyzacje i zrobiłem test zaworu przewietrzania zbiornika paliwa. Gdy wyłączyłem test okazało sie ze silnik zaczyna falować i sprężarka od klimy sie włącza i wyłącza. Więc silnik nie dodaje sobie sam gazu. Moje pytanie jest następujące w jaki sposób silnik dodaje sobie gazu i skąd wie że ma go dodać? Silnik ten nie ma silniczka krokowego tylko elektroniczną przepustnice. Mam jeszcze jedno pytanie. Wiem ze w grupie VW adoptuje sie przepustnice po jej czyszczeniu, rozładowaniu aku itp. czy w oplu tez tak można??

ODPOWIEDZ