Witam
moj problem polega na tym że na zimnym silniku, tuz po zapaleniu zapłonu obroty silnika wzrastaja do 3.000 - 3.500.
Po kilku minutach stabilizują się do 1.500 - 2.000. Kiedy jednak zatrzymam auto, wyraźnie falują w granicach 500 - 1.000
Bylem w oplu...
najpierw twierdzono ze to EGR, dobrze ze nie wymienialem , bo okazało się że to jednak nie EGR.
W koncu fachowcy w oplu doszli do wniosku, że to sterownik silnika i trzeba go wymienic
Problem polega na tym, że nowy oryginalny kosztuje w granicach 3.000 zł co wogóle nie wchodzi w gre.
Zastanawiam się czy mogę gdzieś znaleźć jakiegoś magika - elektryka który takie rzeczy naprawia.
Czy ktos ma dostęp do jakiś używanych sterowników w rozsądnej cenie.
Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc
Pozdrawiam
Sterownik silnika- proszę o pomoc
- kaiser20
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2007, 14:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Czemu od razu zakładasz że to ECU? A wyskoczyły Ci jakieś błędy? Sprawdź najpierw czystośc przepustnicy i czy oby ona sie nie zacina, potem bym sprawdził nastawnik biegu jałowego bo objawy jakie opisujesz mogą być tego przyczyną a nie od razu ECU? Podjedź do innego serwisu i zobaczysz co oni Ci powiedzą.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia
- kaslo
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
- Imię: Paweł
- Auto: Astra , Zafira, Corsa
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Kolega Michał trafnie tobie powiedział najczęściej syf w układzie dolotowym lub trafiony krokowy są przyczyną takiej usterki. Stwierdzenie że to sterownik to standard dla serwisów które nie chcą się podjąć roboty i lepiej wygonić klienta bo nie wiedzą co i głupio się przyznać do prawdy.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749
- kaiser20
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2007, 14:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
to chyba jednak sterownik
coś tam przebąkiwali o krokowym i z tego co pamietam to ma to wlasnie z nim zwiazek
że niby sterownik nie steruje własnie silnikiem krokowym (nie wiem, jestem laikiem motoryzacyjnym )
przepustnica napewno nie
podpinali go kilka razy do tech-a, nawet przy mnie
i ostatecznie doszli do wniosku ze to sterownik jest przepalony i nie da sie z nim nic zrobic
dlatego szukam jakiegos uzywanego, jesli ktos wiedzialby gdzie mozna takowy znalezc bede dozgonnie wdzieczny
coś tam przebąkiwali o krokowym i z tego co pamietam to ma to wlasnie z nim zwiazek
że niby sterownik nie steruje własnie silnikiem krokowym (nie wiem, jestem laikiem motoryzacyjnym )
przepustnica napewno nie
podpinali go kilka razy do tech-a, nawet przy mnie
i ostatecznie doszli do wniosku ze to sterownik jest przepalony i nie da sie z nim nic zrobic
dlatego szukam jakiegos uzywanego, jesli ktos wiedzialby gdzie mozna takowy znalezc bede dozgonnie wdzieczny