Amortyztory sterowane elektronicznie

Awatar użytkownika
natan2

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 sie 2008, 20:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Amortyztory sterowane elektronicznie

#1

Nieprzeczytany post autor: natan2 »

Witam mam Astre z 1999 roku 20 DTL i chcę wymienić amortyzatory z tyłu ale jak zdjąłem koła to zauważyłem, że do amortyzatorów są podłączone jakieś przewody.
Czy to możliwe, że mam amorki sterowane elektronicznie? Jeżeli tak, to gdzie mogę dostać nowe albo zamienniki.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

natan2, masz kombi?

Awatar użytkownika
natan2

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 sie 2008, 20:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: natan2 »

TAK

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

No to jak masz kombi (strzelam że to wersja CDX ale mogę się mylić) to masz tam pompowane amortyzatory, w bagażniku chyba po prawej stronie gdzieś powinien być wentyl.
Te amortyzatory pompujesz zwykłą pompką, a ciśnienie z tego co pamiętam to powinno być w granicach 0,8 bar na pustym aucie.
Fachowo to jest to zawieszenie NIVO, dosyć ciężko znaleźć do tego nowe amortyzatory no i do tego są one dość drogie ale zawsze możesz je zastąpić zwykłymi amortyzatorami do kombi.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

nivo to ok 3tyś trzeba liczyć ;) można podmienić na zwykłe ale wcześniej poszukałbym czy nie trzeba wymienić jeszcze czegoś (tam mi się zdaje że coś o tym czytałem i było wspomniane że trzeba wymienić coś jeszcze). Spróbuj o tym poszukać u nas na forum albo na [External Link Removed for Guests] - tam prędzej będzie.

Natomiast jak masz amorki do których nie idą przewody z powietrzem tylko 2 przewody elektryczne to masz amortyzatory utwardzane elektrycznie. Działa to na takiej zasadzie że w amortyzatorze jest cewka a w oleju są mini opiłki metalu. Jak dasz napięcie na cewkę to robi się elektromagnes który działa na opiłki zagęszczając tym samym olej i utwardzając amortyzator.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

W AG nie trzeba nic wiecej wymieniac. Same amorki sie kupuje do kombi, podmienia i wsio. Nawet w instrukcji jest opisane ze moga byc dwa rodzaje amorkow- pompowane i zwykle. Elektrycznych nie bylo w ofercie. Oczewiscie tylko wersje kombi to maja.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ