Szarpanie na ssaniu - niezbyt płynne przyspieszanie ...

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Koledzy! u mnie w autku ( Astra 1.8 16V ) przewód od czujnika połozenia walka rozrządu uległ takiemu uszkodzeniu, że wewnętrzna izolacja skruszała od temperatury i starości i opór różnił się od oporu przewodu nie uszkodzonemu. Co skutkowało tym że przewód i czujnik tak naprawdę działał ale podawał informację z przekłamaniem co w rzeczywitości miało wpływ na trudności z zapalaniem auta i szarpaniem przy chamowaniu silnikiem. Po wymianie czujnika wszystko wrócilo do normy ( jak ręką odjął ). Dodam że przy uszkodzonym przewodzie nigdy nie wyskoczył mi błąd, jednak raz wyskoczył ale na ułamek sekundy ( chwilowy zanik sygnały z czujnika ) co przezemnie nie zostało zauważone ale wychwycone przez ECU ) Poza tym żadnych błędów.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

matrixxp

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 maja 2008, 13:50
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: matrixxp »

16czarny16 pisze:trudności z zapalaniem auta i szarpaniem przy chamowaniu silnikiem
u mnie nie ma żadnych trudności z zapalaniem auta; szarpanie przy hamowaniu biegami występuje tylko wówczas jak silnik jest zimny...
natomiast nierównomierne przyspieszanie jest zawsze ..
16czarny16 .. a jak u Ciebie było z przyspieszaniem??

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Zdarzało się szarpnięcie w szczególności w przyspieszeniu na 2 biegu ale to było jedno szarpnięcie i potem było ok
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: corter »

Matrixxp, podpisuje sie dokladnie pod wszystkimi objawami jakie opisales. Co do sztuki:) Wlasnie siedze w aso, a chlopaki cos rzezbia. Nie mam wiary w powodzenie,ale co mi pozostalo.
Wazna rzecz - 3 serwisy w Wawie twierdzily,ze nie zaslepia sie Egra i nie wgrywa sie oprogramowania obchodzacego czujnik,a jednak pan pokazal mi wydruk z akcji serwisowej o nazwie "srodki zaradcze 1897",gdzie wyraznie jest mowa o takim dzialaniu w stosunku do silnika z16xe pochodzacego z lat 2002-2004. Nalezalo wgrac oprogramowanie z plyty CD64,ktora tak sie nazywala w terminologii Opla.Tak wiec dowod na papierze w stosunku do teorii. Wazne,ze wiem iz serwis nie wrzucil prowizorki z oprogramowaniem silnika jak wczesniej przypuszczano.

matrixxp

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 maja 2008, 13:50
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: matrixxp »

16czarny16 pisze:ale to było jedno szarpnięcie
ha! jedno szarpnięcie też mam i to bardzo często .. coś w zakresie 1500 - 1800 obr/min ... nie ważne czy zimny czy ciepły ...
zapomniałem o tym ....
czyżby czujnik położenia wałka rozrządu albo kable połączeniowe ... muszę zlokalizować dziada zatem ...

corter trzymam kciuki .... jak coś będziesz wiedział nie omieszkaj napisać :)
apropos wgrywania softu wysłałem do ASO zapytanie czy takie coś robią i za ile ...

[ Dodano: 2008-09-01, 14:15 ]
no i ASO odpowiedziało, że może wgrać najnowsze oprogramowanie do ECU, ale nie wyłączy to zaworu EGR .... koszt 116 zł ...

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: corter »

Matrixxp, chyba slabo trzymales te kciuki bo jestem ubozszy o pare zlotych,pare godzin czasu i z podniesionym cisnieniem krwi:)
Otoz sprawa wygladala tak:
Przejechalem sie z mechanikiem. Podpieli do kompa,bledow brak. Sprawdzili oprogramowanie - nowszej wersji niz posiadam nie ma,wiec nie aktualizowali. Innych rzeczy nie sprawdzili,bo nic wg nich nie podpadlo. Odebralem auto, pojezdzilem i wrocilem. Zabralem na wycieczke mechanika i kierownika serwisu - mimo szarpania i bujania obaj stwierdzili,ze wszystkie tak maja i tu sie nic nie poradzi. Taka uroda i auto jezdzi dobrze,a to poszarpywanie wg nich nie wplywa na nic i nie ma sie co czepiac bo szkoda kasy. Moge pojechac do firmy zajmujacej sie tunningiem silnikow to moze mi poprawia mape wtrysku,bo oplowski program to gotowiec,ktorego nie da sie poprawic serwisowo.
Bledow oczywiscie nie bylo zadnych na komputerze. Po raz kolejny odnioslem wrazenie,ze trzeba sie poddac leczeniu w psychiatryku,bo czuje sie jak w Matrixie. Ja widze problem, moje otoczenie tez,a Ci ktorzy maja stanowic wsparcie techniczne mowia,ze jest ok a jak nie ok to i tak nie ma co z tym walczyc. K...!!!
Proponuje chlopaki zawiazac jakas inicjatywe. Spotkamy sie,ocenimy nasze autka organoleptycznie i wysmarujemy jakies wspolne pismo do Opla ze serwisy maja do dupy i nie moga pomoc a kase biora.

matrixxp

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 maja 2008, 13:50
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: matrixxp »

corter
no zesz ... kciuki trzymałem na tyle mocno, na ile pozwala mi moja praca :)
sprawa jest poważna....
przeszukałem kilka for internetowych i oto rzeczy, które ludziom się psuły i były przyczyną szarpania:
-czujnik położenia wału, czujnik obrotu wału, czujnik wałka rozrządu - nie wiem czy to są te same czujniki, ale tyle nazw odnalazłem na forach
-przekaźnik pompy paliwa
-moduł zapłonu, DIS
-lewe powietrze (przewody koło przepustnicy, podciśnieniowe)
-czujniki temperatury - w rurze gumowej dochodzącej do przepustnicy i jeszcze gdzieś w bloku silnika ...
-luzy na przegubach
-zerwane poduszki
-sprzęgło, tarcza sprzęgła
-sonda lambda

może to co jest grubą czcionką zarówno u mnie jak i u Ciebie jest przyczyną szarpania...
ja zamierzam dopiero w weekend (bo tylko wtedy mam czas) wziąć się za swego ecoteca.
Trzeba sprawdzić wszystkie węże gumowe, opaski metalowe, kable elektryczne (może gdzieś jest sparciały przewód) .. więcej pomysłów nie mam ...
A Ty zmieniałeś czujnik położenia wału ??

[ Dodano: 2008-09-01, 15:24 ]
o świecach, filtrach i układzie wydechowym już nie wspominam ....

[ Dodano: 2008-09-01, 15:25 ]
aha .. jeszcze rozrząd .... ale jakby był przestawiony to by silnikiem na pewno bardziej telepało ...

[ Dodano: 2008-09-01, 15:38 ]
no i jeszcze przepustnica i zawór EGR ...

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: corter »

Dobra dobra, wiem ze potencjalnie moze to byc praktycznie wszystko,ale nie w aucie z przebiegiem 39tys, a jak mial 22 to bylo to samo. Mysle,ze nalezaloby zaczac od czegos,co odpowiada za slabniecie podczas ruszania, a reszta jest chyba powiazana. Ten zdechlak nie chce ruszac jak mu sie nie da sporo gazu. Moze wlasnie ten martwy skok pedalu gazu powoduje,ze nim buja skoro nieprecyzyjnie dziala. Potrzebuje bystrego, cierpliwego czlowieka,ktory ma ochote pomoc i znalezc dolegliwosc. Czy tacy jeszcze istnieja? Wk... mnie to wszystko i zamiast cieszyc sie jazda nowym nabytkiem mysle o tym ilu jeszcze gamoniom-wymieniaczom mam dac auto zeby powiedzieli ze jak komputer wskazal tak jest wszystko idealnie.

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Spoko kolo nie złamuj się. Tak teraz czytam i znajdują wspólny język z Tobą :) piszesz że jest słaby podczas ruszania ( tzn. musisz ruszać na półsprzęgle bo inaczej szarpnie i gaśnie? a na wstecznym to już koszmar? ) i na wolnych obrotach telepie autem a obroty delikatnie falują?

[ Dodano: 2008-09-01, 19:50 ]
Panowie skoro jest nas spore grono i każdy ma taki sam problem to niech każdy opisze co wymienił i sposobem eliminacji powinniśmy dojść do sedna sprawy :) No panowie zaczynamy:

[ Dodano: 2008-09-01, 19:52 ]
matrixxp a może się gdzieś stykniemy na mieście i na żywca podzielimy się objawami? gdzie dokładnie mieszkasz?
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: corter »

16czarny16, jesli chodzi o obroty to delikatnie zdarza sie zawahanie strzalki,ale ciezko to nazwac falowaniem. Drgania na biegu jalowym nie mam. Obroty trzyma mi w granicach 500-600rpm

Jesli chodzi o rzeczy jakie wymienilem to prosze bardzo:
- Filtr paliwa
- Swiece
- Zaslepiony EGR+oprogramowanie obchodzace
- Wyczyszczona przepustnica

ODPOWIEDZ