Wartość napięcia!!! - WAŻNE PROSZĘ O POMOC

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Wartość napięcia!!! - WAŻNE PROSZĘ O POMOC

#1

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Pisałem już kilka takich postów ale na żadnym nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi, więc albo tak naprawdę Ja przesadzam albo inni to bagatelizują :(
Do rzeczy.
Parę tygodni temu padło mi ładowanie w Astrze G 1.8 16V - X18XE1. Wyjąłem alternator, wymieniłem szczotki i nieszczęsny regulator, który był winowajcą. Przez to wszystko musiałem wymienić akumulator, kupiłem CENTRA FUTURA 62Ah. Po tym całym zabiegu autko zaczęło mi się dziwnie zachowywać, co też trwa do dziś. Z ciekawości zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora po włączeniu autka i szok!!! 14,8 - 14,9 V. Zawsze byłem przekonany że napięcie ładowania powinno być w granicach 13 - 13,5 V. I stąd moje pytanie: Jakie powinno być napięcie na zaciskach akumulatora na zapalonym silniku, wolnych obrotach, bez włączonych odbiorników w Astrze G 1.8 16V z klimatyzacją? I czy moje tak duże napięcie może zaszkodzić i mieć wpływ na dziwnie zachowujące się autko?
Proszę o pomoc.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#2

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Kolego ładowanie nie powinno przekraczać 14V! Więc na pewno masz alternator do roboty
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Fajno kolego, ale wiesz to z doświadczenia czy tak jest w danych technicznych, bo chodzi mi bardziej o to drugie. A jesli chodzi o alternator to uważasz że regulator czy cos innego? Dodam że regulator jest nowy, pzdr
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: TomC »

W instrukcji pisze że przy 4000 obr/min napięcie na akumulatorze powinno wynosić od 14,2 do 15,2 co świadczy o prawidłowej pracy alternatora i regulatora.
Więc moim zdaniem nie powinieneś się martwić
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

farow

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: farow »

Masz ok to ładowanie! Sprawdz tylko ole pokazuje Ci po wlaczeniu swiatel, nawiewow, radia itp i czy przy gazowaniu utrzymuje Ci te wartosci czy sie podnosi znacznie :)

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Po włączeniu wszystkiego spada do ok 14,5V i gazowanie nie ma wpływu na wartośc napiecia.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

farow

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: farow »

no to nie masz sie czym przejmowac zbytnio ;) Pozdrawim

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

No to mnie troszke uspokoiłeś, bo bałem się że mi elektronika zacznie padać, a najbardziej bałem się o ECU, a jak wszystko ok, to super, pozdrawiam
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

Awatar użytkownika
pierwi

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2008, 20:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: pierwi »

napięcie ładowania 14V jest jak najbardziej poprawne. nie masz się czym martwić. Po wyłączeniu silnika napięcie na samym akumulatorze może wynosić nawet 12,8 V, to jest normalny stan naładowania. Jeśli miałbyś poniżej 12 V wtedy mógłbyś mieć obawy, że masz niedoładowany akumulator.
pozdr

ODPOWIEDZ