wspomaganie kierownicy a obroty

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wspomaganie kierownicy a obroty

#1

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Witam ponownie.
Czy ma ktośdoświadczenie z taką sytuacją, że przy skręcie kierownicą (na biegu jałowym) spadają obroty do okolo 500 o/min.
A mam też tak problem, że co jakiśczas obroty mi falują. Spadną do 500 o/min wzrosną i za jakiśczas ponownie spadek.
Czy ktośmoże doradzić mi co może byćprzyczyną na co zwrócić uwagę ?

silnik: 1,6 16V

zizaki

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 28 wrz 2008, 13:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: zizaki »

Witam
U mnie jest identycznie i też nie wiem co z tym zrobic gdzie szukać usterki a strasznie mnie to drażni. Prosze pomóżcie !!!

Dzafi

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 22 sty 2008, 15:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Dzafi »

Pompa elektro-hydrauliczna pobiera bardzo dużo prądu zresztą można to zauważyć bo grubości kabli które do niej dochodzą i jest w 100% sprzężona z alternatorem jeżeli coś będzie z nim nie tak to i pompa będzie szwankować. Pierwsze co bym polecił to sprawdzić ładowanie zwykłym miernikiem na włączonym silniku. powinno być w granicach 13,5 - 14,5/14,8. Jeżeli te wartości w którąś stronę się wahają poniżej lub poniżej wtedy jest coś nie tak z układem szczotek lub samym regulatorem lub gdzieś prąd ucieka. W asterce jest szczotko trzymacz połączony razem z regulatorem napięcia ale same szczotki można wymienić przez odlutowanie i dopasowanie jakiś innych. Szczotki powinny nie powinny być krótsze niż 5 mm. Sprawdź wieczorem czy przypadkiem jakieś kontroli Ci się nie żarzą.
Rzeczywistość! Trzeba walczyć!

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#4

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Ja jeszcze dodam że przeczyścił bym układ dolotowy wraz z krokowcem. Jest tam syfu co nie miara po paru latach użytkowania samochodu. Pomoże to z poprawieniem wolnych obrotów i dynamiką auta.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

bartboro

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 29 maja 2007, 22:03
Imię: Bartek
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 16V
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: bartboro »

Dzieki za wszystkie propozycje.
Zauważyłem ostatnio, że problem spadających obrotów nie pojawia się tylko przy skręcaniu kierownicy ale przy każdym włączeniu jakiegokolwiek odbiornika elektrycznego (wycieraczki, oswietlenie, ogrzewanie szyby, nawiew...) Alternator miałem robiony i ładowanie jest bardzo dobre okolo 14V w czym może być problem?

[ Dodano: 2008-10-03, 23:22 ]
Czy problemem może być aku?

ODPOWIEDZ