Zwiekszone spalanie w Astrze G 99r

Awatar użytkownika
bbartasswlkp

V.I.P.
Posty: 642
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:59
Imię: Bartosz
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: Z18XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Zwiekszone spalanie w Astrze G 99r

#1

Nieprzeczytany post autor: bbartasswlkp »

Witam posidam Astre G 99r 1.68V wszystko ładnie pieknie było spalanko 6-6,5L az od pewnego czasu zaczeła palic 10L :( wymieniłem sonde ale i tak nadal jest to samo. Co robic co może być przyczyna tak zwiekszonego spalania jakies oznaki czy co mam sprawdzic prosiłbym o pomoc.

Awatar użytkownika
bbartasswlkp

V.I.P.
Posty: 642
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:59
Imię: Bartosz
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: Z18XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#2

Nieprzeczytany post autor: bbartasswlkp »

wszystkie fioltry były wymienione co do przepływomierza to niewiem coz to takiego napewno niebył wymieniany. Gdzie go mozna zlokalizowac i jak sprawdzic czy poprawnie działa??
Tak wyglada silniczek
[External Link Removed for Guests]

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

Twój silnik nie ma przepływki. Po za tym jeśli dynamicznie po mieście się przemieszczasz i robisz krótkie trasy to po mieście przy niskich temperaturach otoczenia 10l dla tego silnika to jest w miare.

FANTOM

Astro-maniak
Posty: 69
Rejestracja: 02 wrz 2008, 11:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: SW
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: FANTOM »

a temperaturę ci trzyma? bo jeżeli nie, to termostat może być walnięty a to może zwiększać spalanie przy niskich temperaturach otoczenia
[External Link Removed for Guests] X16SZR + klima

Awatar użytkownika
bbartasswlkp

V.I.P.
Posty: 642
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:59
Imię: Bartosz
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: Z18XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#5

Nieprzeczytany post autor: bbartasswlkp »

Temperatura dochodzi ledwie do 90stopni jak stoje dłużej w korku, tak to cały czas trzyma sie na 80stopniach ale autko elegancko grzeje wiec niewiem czy to jest to.

maniek_lubon

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 24 sie 2008, 22:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: maniek_lubon »

no temperatura mogla by podchodzic pod 90 stopnie ja przed wymiana tez mialem poza korakami 80 a po wymianie siega gdzies ok 87 ;) termostat mozesz miec do wymiany ;)

FANTOM

Astro-maniak
Posty: 69
Rejestracja: 02 wrz 2008, 11:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: SW
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: FANTOM »

bbartasswlkp pisze:Temperatura dochodzi ledwie do 90stopni jak stoje dłużej w korku, tak to cały czas trzyma sie na 80stopniach ale autko elegancko grzeje wiec niewiem czy to jest to.
100% termostat, grzać w środku będzie bo za to odpowiada bezpośrednio nagrzewnica, wymień termostat i będzie git. :)
Wskutek awarii termostatu silnik jeździ na ssaniu co powoduje zwiększenie spalania.
Nie odczujesz tego jak jest ciepło ale gdy temperatury spadają, silnik nie może się odpowiednio zagrzać i efekt już poznałeś.

Pozdrawiam
[External Link Removed for Guests] X16SZR + klima

Usunięty użytkownik 8779

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 8779 »

podepnę się do tematu... gdzie można znaleźć ten termostat, jak on wygląda i czy jest jakiś prosty sposób, aby go sprawdzić czy działa poprawnie??

Awatar użytkownika
bbartasswlkp

V.I.P.
Posty: 642
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:59
Imię: Bartosz
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: Z18XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#9

Nieprzeczytany post autor: bbartasswlkp »

Dzis byłem u mechanika żeby mi zobaczył gdzie jest ten termostat i po jego odpowiedzi myslałem ze sie załamie termostat mam tak wsadzony ze musze odrazu paski,napinacz,pompe itd wymienic bo to sie niby wszystko za jednym razem wymienia koszt 800zł :/ sam termostat to koszt 50zł :shock:

[ Dodano: 2008-10-20, 12:07 ]
Teraz ja pomoge :) termostat w silniku 1,6 8v znajduje sie w kółeczku zaznaczonym na czerwono
[External Link Removed for Guests]
a jak sprawdzic czy dobrze działa to rano jak silnik jest ostygniety odpalasz silnik podnosisz mache i trzymasz weżyk co idzie od chłodnicy do tego własnie termostatu i jak wyczujesz ze sie wąż nagrzewa wtedy idziesz do auta i patrzysz czy podniosła sie już tez temperatura na wskazniku temperatury jak wskazówka lezy a wąz juz jest ciepły wtedy masz termostat do wymiany, lub termaostat jest walniety jak masz tak jak ja czyli zbyt niska temperatura pracy silnika podczas jazdy
Obrazek

ODPOWIEDZ