drgania/stuki pod kolumną kierownicy

Awatar użytkownika
mako80

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 2008, 22:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: mako80 »

Witam, mam taki sam problem. a że pracuję w salonie (nie OPLA!!) to chłopaki na serwisie mi to potwierdzili. jest to krzyżak z "kawałkiem rurki" nafrezowanej oraz duga "rurka wchodząca na nia zakończona tez krzyzakiem. (tzw "składanie się kierownicy" podczas mocnego zderzenia).
Pytałem o to w serwisei OPLA to koszt tego łącznika (fachowa nazwa) to ok 500 zł + robocizna o która juz nie pytałem. z zamiennika nikt tego nie robi (podobno)

pozdro

SebaK

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 17 mar 2009, 13:44
Imię: Sebastian
Auto: Astra G
Silnik: Z16XEP
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: SebaK »

A ja mam trochę inny, choć poważny kłopot z kolumną kierownicy w mojej niespełna rocznej Astrze G. Auto kupione w salonie. Po 10-ciu tysiącach kolometrów zauważyłem, że kierownica (regulowana) ma luz. Jest on denerwujący -bo wpływa na prezyzję kierowania i czuć wyraźne bicie i "ucieczkę koła "przy przejeżdżanu przez podłużne nierówości. ASO oczywiście wadliwą kolumnę wymieniło. Problem zniknął, ale tylko na 1000 km.. Znowu kiedy się rusza kołem (nawet przy włączonym wspomaganiu) czuć luz i stuki na kole, a dziury w jezdni są odczuwane jak w mojej 10-cio letniej Corsie. Pozostaje pytanie -co może powodować tak szybkie uszkodzenie kolumny. Nie jezdżę po wertepach, ani nie palę gumy . Zastanawiam się, czy to moze jakaś inna część wpływa na szybkie niszczenie chyba łożysk?? kolumny? (krzyżak profilaktycznie był już wcześniej wymieniany).

Może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?
Z16XEP

2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

A moze gumy stabilizatora pukaja?
Przeciwko Kurestwu I Upadkowi Zasad

SebaK

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 17 mar 2009, 13:44
Imię: Sebastian
Auto: Astra G
Silnik: Z16XEP
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: SebaK »

Niestety nie. Wprawdzie gumy stabilizatorów były wymienione zimą bo piszczały na progach, ale odgłos z kierownicy przy kręceniu na sucho dobiega z okolic mechanizmu regulacji. Co ciekawe, można go w 90 % stłumić przyciskając kierownicę w dół, lub do góry i wtedy kręcąc, albo też przesuwając maksymalnie ku zegarom. Ja mam jednak prawie 2 metry wzrostu, więc muszę mieć maksylanie wyciągniętą.

Wg mnie to jest kolumna, bo jej wymiana pomogła, tyle że na 1000 km. Wiem, brzmi jak ponury żart...
Z16XEP

pawelmatuszak1

Astro-maniak
Posty: 77
Rejestracja: 29 wrz 2008, 22:49
Imię: Paweł
Auto: AG 100 Edition
Silnik: X16XEL
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Miliszewy/Toruń
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: pawelmatuszak1 »

Tommy,
Otwórz maskę, niech ktoś drugi obserwuje silnik a ty spróbuj ruszyć, jeśli silnik mocno się będzie bujał to prawdopodobnie któraś z poduszek silnika. Ja miałem taką sytuację, że pękła mi łapa, która jest osadzona na poduszce i pukała o kolumnę kierowniczą. Wymiana pomogła ale długo tak jeździłem i pozostałe poduszki dostały po dupie.

SebaK

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 17 mar 2009, 13:44
Imię: Sebastian
Auto: Astra G
Silnik: Z16XEP
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: SebaK »

Chyba nie poducha. Sprawdzałem, silnik nieznacznie pochyla się przy ruszaniu, ale żadnego szarpania. Tylko, że ja w kolumnie mam luzy i stuki odczuwalne przy kręceniu na sucho. Ma jakby luz na łożysku. Czy w Twoim przypadku uszkodzona poduszka uszkodziła kolumnę? Czy tylko jakoś przenosiła drgania?
Z16XEP

pawelmatuszak1

Astro-maniak
Posty: 77
Rejestracja: 29 wrz 2008, 22:49
Imię: Paweł
Auto: AG 100 Edition
Silnik: X16XEL
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Miliszewy/Toruń
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: pawelmatuszak1 »

Tylko łapa pukała o kolumnę aż cały przód drżał, na szczęście nic się nie uszkodziło.

SebaK

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 17 mar 2009, 13:44
Imię: Sebastian
Auto: Astra G
Silnik: Z16XEP
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: SebaK »

No widzisz, a u mnie wszystko denerwująco stuka na dziurach przez ten luz na kolumnie :(. Myślałem, że może nie działa amortyzacja przekładni kierowniczej i ew drgania przenoszą się na kolumnę - wyrabiając ją. To Waszym zdaniem możliwe?
Z16XEP

ODPOWIEDZ