Astra Gaśnie 1.6 16V Z16xe

Awatar użytkownika
zbyniu_77

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2008, 9:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Astra Gaśnie 1.6 16V Z16xe

#1

Nieprzeczytany post autor: zbyniu_77 »

Witam
Panowie ma nastepujacy problem i nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi. Prosze o pomoc.

Astra II benzyna 1.6 16V, Z16XE, przebieg 92tys.

Objawy:
- na trasie zgasła gdy na "jałowym" zbliżałem się do skrzyżowania,
- przed zgaśnięciem odczuwalna nierówna praca silnika i w efekcie zaświecenie się wszystkich kontrolek i STOP silnika,
- jazda może być kontynuowana po odczekaniu dosłownie chwili,
- czasem gdy czułem, że silnik dziwnie pracuje, można było uniknąć jego wyłączenia przez dodanie gazu, przez chwilę nieźle szarpało, ale za chwilę można było kontynuować jazdę,
- gasł na dystanisie >30km, przy mnieszym jeździ bez problemu,
- gaśnie czasem przy 80km/h, czasem przy 120km/h,
- nie ma żadnego efektu falowania obrotów,
- pracuje równomiernie, tylko przed zgaśnięciem pracuje nierówno.

Tankuje na Shellu lub Orlenie, wymienilem świece i filtr paliwa.
Zastanawiam sie czy to nie ERG, ale szkoda mi 300zl na eksperymenty. Prosze o pomoc moze ktos mial podobne objawy przy Swoim autku.

merapi

#2

Nieprzeczytany post autor: merapi »

Mam dokładnie podobny problem, napisałem kilka tygodni temu posta lecz nikt nie odpisał.
Dowiadywałem się u mechaników i różnych osób... prawdopodobnie jest to silnik krokowy !!! ale pewny nie jestem Jeszcze nie wymieniałem niestety. Problem pojawia się dosyć rzadko, ale boję się o to zebym czasami nie zgasł w nie odpowiednim momencie.
Podejżewamy z mechanikiem ze to krokowiec po kilku objawach...
odpaliliśmu autko, silnik pracuje równomiernie nie da się usłyszeć jakiś zadławień czy coś w tym rodzaju, ale patrząc na wskazówke opbrotomierza ona lekko sie buja ... z tego co sie dowiedziałem na internecie bo rasowym mechanikiem nie jestem silnik krokowy odpowiada za utrzymanie niskich obrotów prawdopodobnie sie zacina i auto gaśnie !!!
to moje informacje które zebrałem ...
moze ktoś coś doradzi !!!

shaggy_nl

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2008, 12:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zd-Wola
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: shaggy_nl »

Od krokowca trzeba zacząć, można spróbować przeczyścić, jednak chyba lepiej wymienić
I`ve got to change to stay the same

Moja asterka: [External Link Removed for Guests]

robaal

#4

Nieprzeczytany post autor: robaal »

Witam

Czy może orientujecie się ile kosztuje wymiania silnika krokowego bo tez mam podobny problem że czasem jak dojezdzam do skrzyzowania czy świateł i robie redukcje biegu to gasnie silnik lub gdy cofam do tylu wtedy nie moze utrzymac obrotow na poziomie 1000 tylko musze cały czas dodawac gazu zeby nie zgasl mi.

Dodam ze jezdze Astra II Bertone 1.8 125 km

Awatar użytkownika
Staniek82

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01 paź 2008, 21:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pogwizdów/Cieszyn
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Staniek82 »

Proponuję na sam początek zczytać błędy komputera a potem zaślepić zawór EGR. Można zaślepkę wyciąć z blachy grubości ok. 0,5 mm. Na wzór może posłużyć uszczelka spod zaworu. W silniku typu Z..XE należy wyciąć tylko otwór z grzybkiem od zaworu EGR, bo ta część wystaje około 3mm od płaszczyzny przylegania uszczelki.
Astra G, 2000, Z14XE + LPG

Awatar użytkownika
zbyniu_77

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2008, 9:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: zbyniu_77 »

Problem z tym że komputer nie wywala błedu. Na początku kilka razy zapaliła sie kontrolka błedu, ale teraz od dłuższego czasu sie nie zapala. Z tą podkładka to super pomysł, też myslalem zeby zaslepic ERG, ale przez to ze grzybek otwierając sie wychodzi z zaworu a nie chowa (jak w starszych silnikach), nie wiedzialem jak to ugrysc. Dzieki Staniek82. Jak tylko bede mial czas to zaslepie zawor.

makaveliusz

Astro-maniak
Posty: 75
Rejestracja: 30 paź 2008, 19:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: makaveliusz »

silniczek krokowy to nie jest znowu aż tak drogie urządzenie więc może warto wymienić przy takich objawach.

Co do egera to najpierw przeczyścić , potem ewentualnie zaślepić , wymienić na końcu .

Na allegro jest firma ktora regeneruje egery z roczną gwarancją . koszt chyba ok 130-150 zł.

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#8

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

W Astrach często siadają sterowniki zamontowane na silniku i to też może być powodem nieprawidłowej pracy silnika ale ja na twoim miejscu sprawdził bym auto na fabrycznym techu lub na ktsie i odczytał parametry pracy silnika oraz wszystkich czujników
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

Awatar użytkownika
dawid1985

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2008, 17:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: dawid1985 »

nie radze regenerowac EGR. dosyc szybko padaja. co wiaze sie z czesta wizyta u osoby ktora go regenerowala mi akurat raz padl po 2 tygodnia pozniej po 6 miechach. Gwarancje mi dali na 6 miesiecy. niestety nie zalapalem sie na naprawe gwarancyjna i kupilem nowy. 390 zl niemieckiej firmy.

Awatar użytkownika
zbyniu_77

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2008, 9:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: zbyniu_77 »

Jesli chodzi o krokowca to wydaje mi sie ze w tym silniku jest on zintegrowany razem z przepustnica, a to nie jest tania zabawa. Jesli chodzi o ERG to czuscilem go i przepustnice tez. Chce zaslepic ERG i jesli bedzie OK, to po prostu go wymienie na nowy. Co do regeneracji nie jestem przekonany.

[ Dodano: 2008-11-28, 11:20 ]
A wiec po zaslepieniu ERG objawy ustaly. Auto nie gaslo, co ciekawe nie zapalila sie tez kontrolka "silnika". A wiec wymienilem ERG na nowy i na razie wszystko jest OK. Wolalem nie jezdzic na zaslepce. Ale ta kwestie zostawiam do wyboru kazdemu zainteresowanemu. Reasumujac, w moim przypadku, objawy które opisywalem na poczatku byly spowodawane przez uszkodzony ERG.

ODPOWIEDZ