odpowietrzanie sprzęgła

Awatar użytkownika
G 2.0

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2008, 23:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

odpowietrzanie sprzęgła

#1

Nieprzeczytany post autor: G 2.0 »

W dziale "warsztaty warszawa" opisałem w jaki sposób odpowietrzano mi sprzęgło po wymianie. Mniej więcej było to tak:
"Starszy pompuje pedałem, młodszy odkręca coś płaskim kluczykiem. Pytam czy do odpowietrzania sprzęgła nie potrzeba takiego specjalnego przyrządu – panowie odpowiadają z uśmiechem, że mieli taki ale się psuje i więcej nie kupią. Zadaję drugie pytanie, czy nie powinno się odpowietrzać za pomocą rurki i naczynia z płynem – młodszy odpowiada że nie, wystarczy pompować pedałem i popuszczać kluczem odpowietrznik".

No własnie - nie znam się, więc pytam:
Czy ich postępowanie było prawidłowe?
Czy muszę ponownie odpowietrzać sprzęgło?
Grzegorz Płoski

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Według mnie, chociaż nie robiłem tego jeszcze, sprzęgło odpowietrza się tak samo jak hamulce, czyli z wężykiem i naczyniem z płynem. Tak jak oni to robili to mogło zassać się powietrze.

Co do tej pompki zakładanej na zbiorniczek wyrównawczy to są różne opinie, ponoć skuteczniejsze jest ręczne odpowietrzanie.

Awatar użytkownika
vieele

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2008, 17:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: vieele »

Oba sposoby są dobre,
wykorzystując wężyk i naczynie wystarczy odkręcić odpowietrznik i pompować a wężyk zanurzony w naczyniu z płynem zapobiega zassaniu powietrza,
drugi ze sposobów wymaga pompowania, wciśnięcia pedału, poluzowania odpowietrznika i dokręcenia go i tak do skutku.
Ja odpowietrzałem u siebie drugim sposobem.

Awatar użytkownika
G 2.0

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2008, 23:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: G 2.0 »