Co z tym ogrzewaniem

Awatar użytkownika
radekbob

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2008, 19:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co z tym ogrzewaniem

#1

Nieprzeczytany post autor: radekbob »

Witam Was,
od tygoodnia jestem szczesliwym, badz nie posiadaczem ASTRY II 2.0DTI z 2004. Po tygodniu zaczynaja wylazic problemy. Duzo czytalem na forum na temat ogrzewania, zanim zaczalem pisac ten post.
Poczatkowo myslalem ze ogrzewania nie ma, ale dzis okazalo sie ze jest. Jak zaczalem wahlowac pokretlem zimne cieple zime cieple, zaskoczylo i autko zaczelo grzac. Zauwazylem tez ze wskaznik od temperatury sie nie podniosl - byl na zero. Potem mialem problem, aby zaczelo leciec zimne powietrze. Zas wahlowanie, wylaczanie nawiewu - JEST mam zime. Chwile po tym wskazowka wskoczyla na swoje miejsce, ponad 80 stopni. Z czym to moze byc preoblem - nagrzewnica odpada, bo grzeje. Czyzby termostat takie jaja robil? Czy tez moze jakas linka sie zacina co otwiera klapy? Czytalem tez o zaworze nagrzewnicy.
Bede wdzieczny za pomoc.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Było już o tym problemie. Poszukaj sobie jeszcze.

Powiem tylko, że miałem podobnie jak Ty kiedy jeździłem latem na pokrętle ustawionym na niebieskie pole i włączoną klimą- bo niby jak inaczej miałbym ustawić pokrętło kiedy jest upał :mrgreen:

Kiedy chciałem włączyć ogrzewanie-nie działało od razu tylko po zgaszeniu i ponownym późniejszym uruchomieniu auta kiedy postało z pokrętłem ustawionym na białym polu- dziwne. Wymieniłem zawór nagrzewnicy i nic to nie pomogło. Zawór u mnie w X16SZR jest mocowany na przewodach do nagrzewnicy między silnikiem, a ścianą grodziową przedziału silnika.

W chłodne dni pokrętło było zawsze ustawione na granicę niebieskiego i białego pola. Leciało bardzo letnie powietrze, a po odkręceniu pokrętła w dalsze położenia w kierunku czerwonego pola- ogrzewanie działało zawsze i tak jest do dziś. Zero problemów, a jak ustawię na czerwone pole i nawiew na 2 to robi się piekarnik w środku.

Sprawdź u siebie czy cięgna pracują normalnie, jeśli tak zrób jak jak ustawiłem pokrętło i sprawdź jak będzie. Uważam, że masz ten sam problem(u mnie akurat to nie problem bo wystarczyło pokombinować z ustawieniem pokrętła. Ważne że teraz grzeje idealnie, a latem to pokrętło na niebieskie pole i klima :mrgreen: )

Awatar użytkownika
radekbob

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2008, 19:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: radekbob »

No to pokombinuje...ale swoja droga cos musi byc nie tak. Gdzies lezy problem ze trzeba dziwacznie ustawiac pokretla. U mnie chyba w niektorych polozeniach klima nie chce dzialac. Nie wiem jaki to ma wplyw.

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Może ma to związek z tym czy w aucie jest klima czy jej nie ma. Bo tak na logikę wziąć to skoro pokrętło na niebieskim polu to na zewnątrz musi być gorąco żeby na tę pozycję było ustawione- bo po co nam wtedy grzanie jeśli (niekoniecznie)używamy klimy. Jeśli jest ciut poza niebieskim polem to ileś płynu z silnika przedostaje się przez zawór na nagrzewnicę i obieg jest. Dodatkowo ten zawór jest sterowany podciśnieniem- dochodzi do niego cienki przewód połączony z włącznikiem w desce rozdzielczej- gdzieś na wysokości wlotów środkowych- nie wiem dokładnie gdzie bo się do niego nie dobierałem jeszcze bo ogrzewanie działa. Tu jest akurat takie rozwiązanie układu ogrzewania-jest ten zawór, a starej VECTRZE zaworu nie ma- przynajmniej nie ma go mój znajomy, który taką właśnie VECTRĘ A ma i ma klimę w niej.Ale tam musi być inaczej rozwiązany układ ogrzewania i wentylacji bo jeśli nie ma zaworu to musi być inaczej rozwiązana klapa kierująca gorące powietrze do środka, bo co by było gdybym wyrzucił zawór i połączył węże na krótko? Pewnie grzanie non-stop by było, nawet latem :mrgreen:

ODPOWIEDZ