silnik 2.0 DI lub 2.0 DTI - opinie
silnik 2.0 DI lub 2.0 DTI - opinie
Mam zamiar kupic Astre II z silnikiem 2.0 DI (82KM) lub 2.0 DTI (100KM). Myślałem też o 1.7 produkcji Isuzu ale nie mam ochoty na okresowa zmiane paska rozrzadu wiec wole łańcuszek w 2.0
Rozglądam się za rocznikiem 98-99 z przbiegiem do 200000 km. Interesują mnie opinie na temat tych silników.
Co się psuje najczęściej (słyszałem o pompach - czy tak jest naprawde?) oraz spalanie (tu oczywisice opinie użytkowników a nie informacje z gazet).
Za wszystkie opinie z góry wielkie dzięki...
Rozglądam się za rocznikiem 98-99 z przbiegiem do 200000 km. Interesują mnie opinie na temat tych silników.
Co się psuje najczęściej (słyszałem o pompach - czy tak jest naprawde?) oraz spalanie (tu oczywisice opinie użytkowników a nie informacje z gazet).
Za wszystkie opinie z góry wielkie dzięki...
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
z pompami jest tak że nie wiadomo kiedy padnie... jednym się psuje przy 180 innym rzy 200 tyś km
a np. znajomi mojego ojca mają dwie vectry 2.0DTI i mają po 250 i 280 tyś km bez problemowej jazdy...
więc jak ktoś dbał to będize jeździć auto długo ale wiadomo że jak kupujesz auto używane to jest loteria...
co do spalania to po warszawie ok. 7,4 L / 100 km a w trasie mieszanej z miastem (połowa km w Warszawie i połowa do Gdańska przy 130 km/h) to wyszło m 6.0L/100km
a np. znajomi mojego ojca mają dwie vectry 2.0DTI i mają po 250 i 280 tyś km bez problemowej jazdy...
więc jak ktoś dbał to będize jeździć auto długo ale wiadomo że jak kupujesz auto używane to jest loteria...
co do spalania to po warszawie ok. 7,4 L / 100 km a w trasie mieszanej z miastem (połowa km w Warszawie i połowa do Gdańska przy 130 km/h) to wyszło m 6.0L/100km
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: ok Tarnów
- Kontakt:
-
- Posty: 2926
- Rejestracja: 12 paź 2008, 22:21
- Imię: Krystian
- Auto: Opel Astra G Caravan
- Silnik: X20DTL 430kkm
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Sokółka/Białystok/Augustów
- Kontakt:
termostat pada, bo już przewinęło się nie mało ludzi z takim problemem jak czytam, u mnie wymienione i gitarra 8)szymontychy pisze:Co się psuje najczęściej
z pompą nie miałem przyjemności i oby tak pozostało
póki co to przez te 3,5 tysiąca nic się nie popsuło i oby tak zostało 8)
spalanie na poziomie 5,5 - 7 litrów jak się już go piłuje bardziej i więcej jeździ po króciutkich trasach na zimnym silniku
edit: silnik to DTL`ka
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 05 wrz 2008, 11:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
No a czemu nikt jeszcze nie wspomniał o psujących się przepływomierzach i głupim systemie EGR który szwankuje w większości opli ;/
Ja mam autko już ponad dwa lata i wymieniłem sporo rzeczy jak tylko go kupiłem: pompa wtryskowa, termostat, zawieszenie, przepływomierz, czujnik i zawór EGR, hamulce, tłumik i jeszcze jakieś tam duperelki....
Obecnie jeżdże autem bo nic od roku sie w nim nie dzieje ale nie czuć w nim w ogóle tych 101KM a tyle właśnie ma bo bylem na hamowni. Szczerze odradzam zakupu tego samochodu, lepiej dołożyć pare zł i kupić golfa po 2000r bo tam już jest zupełnie inna bajka, silniki się nie psują ja u opla, są o wiele bardziej dynamiczne i oszczędniejsze(golf 1.9TDI 110KM średni pali 5-5.5L w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe, passat 1.9TDI 110KM pali 6-6.5L też przy dynamicznej jeździe i mega komforcie w porównaniu z astrą), lepsza blacha, w golfach z przed 2000r są problemy z elektroniką, jedyne co jest dość częstą usterką w silnikach VW to przepływomierz oraz w tych najnowszych autach koło dwumasowe i nic więcej poważnego sie dzieje w tych autach...
Ja jednak osobiście odchodze powoli od niemieckich aut i czekam tylko aż coś astrze nawali aby ją zastąpić jakąś toyotką
Ja mam autko już ponad dwa lata i wymieniłem sporo rzeczy jak tylko go kupiłem: pompa wtryskowa, termostat, zawieszenie, przepływomierz, czujnik i zawór EGR, hamulce, tłumik i jeszcze jakieś tam duperelki....
Obecnie jeżdże autem bo nic od roku sie w nim nie dzieje ale nie czuć w nim w ogóle tych 101KM a tyle właśnie ma bo bylem na hamowni. Szczerze odradzam zakupu tego samochodu, lepiej dołożyć pare zł i kupić golfa po 2000r bo tam już jest zupełnie inna bajka, silniki się nie psują ja u opla, są o wiele bardziej dynamiczne i oszczędniejsze(golf 1.9TDI 110KM średni pali 5-5.5L w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe, passat 1.9TDI 110KM pali 6-6.5L też przy dynamicznej jeździe i mega komforcie w porównaniu z astrą), lepsza blacha, w golfach z przed 2000r są problemy z elektroniką, jedyne co jest dość częstą usterką w silnikach VW to przepływomierz oraz w tych najnowszych autach koło dwumasowe i nic więcej poważnego sie dzieje w tych autach...
Ja jednak osobiście odchodze powoli od niemieckich aut i czekam tylko aż coś astrze nawali aby ją zastąpić jakąś toyotką
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 18:01
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: 19DTH
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Świdnik
MusZi, Mysle ze w kazdym dieslu nawet w WV tez sie zdarza cos zepsuc i koszta przy tym moga okazac sie nie małe. W wv 2003r przy 190tys slyszlem o problemach z turbina. WV ma napewno lepsze diesle, i czesto dynamiczniejsze zwlaszcza z pompowtrykwmi. Ja mam w swoim DTI tez 190 tys.km i nienarzekam na prace pompy i brak mocy. To nie jest tak ze w kazdym oplu tymi pompami pompa ta musi pasc czy czesto padac. W 2.0 DTI i DTL jest łancuch rozrzadu, mysle ze to tez jest na plus przy zakupie auta nieznanej nam przeszlosci
[ Dodano: 2008-11-05, 19:07 ]
auto ktore ma naprawde te 101KM w deislu to mysle wystarczjaca moc dla normalnego uztkownka . Niewiem jak jest w 82KM. Prowadzilem keidys Golfa 3 TDI 90KM to bylem nie milo zaskoczony ze tam tak mocno trzeba gaz naciskac zeby to wogole jechało
[ Dodano: 2008-11-05, 19:07 ]
auto ktore ma naprawde te 101KM w deislu to mysle wystarczjaca moc dla normalnego uztkownka . Niewiem jak jest w 82KM. Prowadzilem keidys Golfa 3 TDI 90KM to bylem nie milo zaskoczony ze tam tak mocno trzeba gaz naciskac zeby to wogole jechało
1.9 SPORT 150KM
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 lip 2008, 17:16
- Imię: Jarek
- Auto: OPEL Astra
- Silnik: 2.0 DI
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź