Astra G 1.7 CDTI wymiana rozrządu i pompy wody

Awatar użytkownika
1303mariusz

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 19 sie 2008, 14:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ziemia
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: 1303mariusz »

a możesz podać czym różni sie ta rolka z wyglądu albo masz numer tej właściwej?
ah i na czym polega jej wada?[/quote]

witaj
kupiłeś odpowiednią rolkę do twojego silnika. Do cdti był montowany już właśnie ten typ, stary występował w pierwszych modelach dti w cdti już go nie było.
twój napinacz ma nawiniętą z tyłu sprężynę,która zaczepiana jest za szpileczkę wkręcona do bloku natomiast stary typ był naciągany przy pomocy blaszki sprężynującej.
nowy typ da się zastosować zamiast starego ale trzeba podłożyć 2 podkładki pod jedną nogę łapy silnika

pozdrawiam

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

Michal, Znalazłem tylko zdjęcie starego typu rolki na allegro.

[External Link Removed for Guests]

Jak widzisz od łożyska do części z którą styka sie pasek na rolce jest wolna przestrzeń. Jej wada polega na tym że część po której porusza się pasek nie wytrzymuje tyle km ile podaje producent i po prostu pęka i rozsypuje się w mak co powoduje na dzień dobry przestawienie się pompy wtryskowej i ciężkie zapalanie oraz problem z jazdą, a jeśli ktoś to zignoruje to odłamki tną pasek i silnik dostałe w łeb. Natomiast nowego typu rolki na allegro nie znalazłem ale jest to w porównaniu z tą wadliwą rolką pełne łożysko. Nie ma tej wolnej przestrzeni między łożyskiem a częścią z którą pasek sie styka i zdecydowanie wytrzyma tyle ile producent podaje. Mam nadzieję że opisałem to przejrzyście ;)

Awatar użytkownika
mikul

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Strzegom
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: mikul »

widze że znacie sie na rzeczy.Może mi ktos powie co jest przyczyną piszczenia paska.Przy jeżdzie zwłaszcza pod góre słychac jak jakiś pasek piszczy w silniku.Jaki jest koszt naprawy i czy mozna z tym jezdzić ?
ASTRA G CARAVAN Z17DTL CDTI 2005rocznik (173000tyś. listopad 2008)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jesli to rzozrzad piszczy to ktoras z rolek ma juz dosc. Mozna ja wymienic albo rozebrac uszczelniacze i nasmarowac. Jesli to pasek od altka, klimy itp to albo naciagnac albo przesmarowac smołą. smarowanie lepsze jest bo paska nie wykancza.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Michal

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
Auto: Astra H, G
Silnik: z19dth i z22se
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Michal »

Lodówa pisze:Michal, Znalazłem tylko zdjęcie starego typu rolki na allegro.

[External Link Removed for Guests][/URL]

Jak widzisz od łożyska do części z którą styka sie pasek na rolce jest wolna przestrzeń. Jej wada polega na tym że część po której porusza się pasek nie wytrzymuje tyle km ile podaje producent i po prostu pęka i rozsypuje się w mak co powoduje na dzień dobry przestawienie się pompy wtryskowej i ciężkie zapalanie oraz problem z jazdą, a jeśli ktoś to zignoruje to odłamki tną pasek i silnik dostałe w łeb. Natomiast nowego typu rolki na allegro nie znalazłem ale jest to w porównaniu z tą wadliwą rolką pełne łożysko. Nie ma tej wolnej przestrzeni między łożyskiem a częścią z którą pasek sie styka i zdecydowanie wytrzyma tyle ile producent podaje. Mam nadzieję że opisałem to przejrzyście ;)

jak dla mnie jasne dzięki :)
ale z tego co piszą to CDTI już nie dotyczy problem

Awatar użytkownika
1303mariusz

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 19 sie 2008, 14:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ziemia
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: 1303mariusz »

Lodówa pisze:Michal, Znalazłem tylko zdjęcie starego typu rolki na allegro.

[External Link Removed for Guests][/URL]

Jak widzisz od łożyska do części z którą styka sie pasek na rolce jest wolna przestrzeń. Jej wada polega na tym że część po której porusza się pasek nie wytrzymuje tyle km ile podaje producent i po prostu pęka i rozsypuje się w mak co powoduje na dzień dobry przestawienie się pompy wtryskowej i ciężkie zapalanie oraz problem z jazdą, a jeśli ktoś to zignoruje to odłamki tną pasek i silnik dostałe w łeb. Natomiast nowego typu rolki na allegro nie znalazłem ale jest to w porównaniu z tą wadliwą rolką pełne łożysko. Nie ma tej wolnej przestrzeni między łożyskiem a częścią z którą pasek sie styka i zdecydowanie wytrzyma tyle ile producent podaje. Mam nadzieję że opisałem to przejrzyście ;)

lodówa mijasz się z prawdą :) rolka ,która jest na zdjęciu do teraz jest montowana w silnikach 1.7
trochę zmieniona została dopiero w silnikach najnowszych w 06 roku z common railem na kolektorze dolotowym

pozdrawiam

Michal

Astro-maniak
Posty: 264
Rejestracja: 11 cze 2007, 18:42
Auto: Astra H, G
Silnik: z19dth i z22se
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Michal »

Chce kupic taki zestaw:

Pasek Gates XS - 280zł
Rolka napinajaca INA - 150zł
Rolka prowadząca INA - 130zł
Pompa SKF - 220zł

Polecono mi takie części jako że np paski Conti/Bosh sa mniej wiecej na 60tys Km

Cena tych elementów jest o kolo 300zł wyzsza niż czesci z allegro ale dla przykladu oryginalne czesci GM to koszt 750zł + pompa

Czy warto ?

ODPOWIEDZ