astra II - ciężko wchodzi "I" i "R" bieg

Przemmekk

Astro-maniak
Posty: 609
Rejestracja: 18 wrz 2007, 18:01
Imię: Przemek
Auto: Astra H
Silnik: 19DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Świdnik

#11

Nieprzeczytany post autor: Przemmekk »

to umnie niezaleznie czy jedzie czy nie jedzie, odpowienio umiejtnie reka trzeba wlozyc
1.9 SPORT 150KM

andrzejbe

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 lip 2008, 8:22
Imię: Fajne
Silnik: X2.0DTL
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: andrzejbe »

Podobno można to wyregulować. Dzisiaj dałem swoje auto mechanikowi, żeby to właśnie zrobił. Zobaczę jaki efekt. U mnie ciężko wchodzi 1 i 2.
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 3235

#13

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Przemmekk81, proszę o korzystanie z funkcji Szukaj, bo jak widać były takie tematy - tym razem scaliłem te tematy, następnym razem temat, który już był na forum zostanie zamknięty, a Ty dostaniesz ostrzeżenie.

Przemmekk

Astro-maniak
Posty: 609
Rejestracja: 18 wrz 2007, 18:01
Imię: Przemek
Auto: Astra H
Silnik: 19DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Świdnik

#14

Nieprzeczytany post autor: Przemmekk »

no u mnie niestety nie jest przyczyna gęstniejący olej z powodowany warunkami klimatycznymi jak w poprzednim temacie, co tez często mi sie zdarzało w poprzedniej AF, a tym razem raczej coś mechanicznego bo chodzi o jeden bieg
1.9 SPORT 150KM

dziadek1982

Astro-maniak
Posty: 1210
Rejestracja: 08 sie 2008, 22:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: dziadek1982 »

A ja wam powiem tak...
Mam Astre II i tez jak ją kupowałem to też ciezko wchodziła szczególnie 1. ale jest mozliwość regulacji ruchu lewarka tzn dzwigni i przekładni.
Trzeba jechac do jakiegoś dobrego mechanika który robi z Oplami, postawić auto na kanał i dobrać się od spodu do niego.
To jest kwestia podkręcenia jednej bodajże śrubki regulującej.
Wiem bo sa to samo miałem i na poczekaniu mi to zostało poprawione. Cała operacja trwała moze jakies 10 min. Od tamtego czasu 1 "wchodzi jak Marysi" :P:P Spróbujcie jak napisałem.
CB: Lafayette Zeus + antena Lafayette ML-145

snajpi84

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 15 paź 2008, 13:40
Imię: Michal
Auto: Astra G / Mondeo IV
Silnik: 1,7 DTI / 2,0 TDCI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gostomko
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: snajpi84 »

będę musiał znaleźć akie speca od opli bo u mnie też jest problem z pierwszym biegiem i czasem z wstecznym :m
[External Link Removed for Guests] - jeździdło - Astra G Kombi
[External Link Removed for Guests] - zabawka - Vectra C GTS

andrzejbe

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 lip 2008, 8:22
Imię: Fajne
Silnik: X2.0DTL
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: andrzejbe »

No to jestem po regulacji. I muszę znaleźć innego fachowca. Jest dużo gorzej. Przedtem ciężko wchodziła 1 i 2. Teraz zamiast 1 wchodzi 3. Tak więc - przyszedł czas na innego mechanika. Chyba ASO...
[External Link Removed for Guests]

lukas_piotr

Astro-maniak
Posty: 138
Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: lukas_piotr »

mariocccp pisze:To zmien olej w skrzyni, 28zł 1 litr w aso wchodzą 2 litry.
Robota max 20zł.
Ja wlasnie zara jade to robic ;)
Zależy od rodzaju skrzyni chyba. Przecież montowane były dwa różne modele. Generalnie mojej nie ma ujętej w katalogu npVALVOLINE (oleju sie nie wymienia), ale np taka sama montowana w omedze wg katalogu mieści 1,8l.
Do mojej po przebiegu 150tys dolałem 0,7l (do poziomu otworu kontrolnego) czyli połowę zjadło przez te kilka lat.
Problemów z biegami nie było nigdy bo niby czemu - teraz trochę ciszej chodzi an jałowym.

A problemów nie było bo regulowałem przy okazji regeneracji "luźnego drążka" dwa cięgna, zaczepy takie, których przesunięcie np 1cm spowoduje np brak jedynki.

W najgorszym przypadku wini ukąłd wysprzęglania ale byłyby również dodatkowe objawy...

[ Dodano: 2008-12-18, 08:14 ]
andrzejbe pisze:No to jestem po regulacji. I muszę znaleźć innego fachowca. Jest dużo gorzej. Przedtem ciężko wchodziła 1 i 2. Teraz zamiast 1 wchodzi 3. Tak więc - przyszedł czas na innego mechanika. Chyba ASO...
Ja proponuję zrobić to samemu. W moim przypadku odpaliłem auto sprawdziłem z 15 ustawień i po problemie.
Hatori Hanso!

andrzejbe

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 14 lip 2008, 8:22
Imię: Fajne
Silnik: X2.0DTL
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: andrzejbe »

lukas_piotr rozważałem samodzielną regulację. Ale że nie mam garażu, pogoda nie jest sprzyjająca a czasu też brak, więc zdecydowałem się na ASO. Trudno mi znaleźć mechnika, który umie regulować skrzynię F23. Każdy zagląda i mówi, że się nie reguluje (znają skrzynię F18). A podobno Astra G to prosty samochód.... Zmienić klocki to każdy by się podjął.

[ Dodano: 2008-12-23, 09:28 ]
Jestem po regulacji a ASO. Koszt 40zł wraz z dolewką oleju (0,6l) :) . Ale idealnie nie jest. Wyrobione jest jarzmo dźwigni zmiany biegów. Koszt 900 zł (nie ma zamienników). Więc trzeba z tym żyć :( . Poradzono mi, że łatwiej w tym przypadku wchodzi jedynka, gdy dźwignię wciśnie się lekko do dołu (jak wsteczny w punto). I rzeczywiście tak jest. To tak do wiadomości, gdyby ktoś miał podobny problem. Pozdrawiam.

lukas_piotr

Astro-maniak
Posty: 138
Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: lukas_piotr »

Jeżeli chodzi o tę kulkę i jej osłonkę w której pracuje dźwignia...
To sam ją regenerowałem likwidując totalnie wszelkie luzy.

na tym forum powinien być gdzieś post.

Jakby co - dysponuję dokładnym opisem i zdjęciami. Trochę dłubania ale już z 10 miesięcy po regeneracji nadal jest OK.
Hatori Hanso!

ODPOWIEDZ