Kontrolka Check Engine - 2.0 DTI 2000r.

Awatar użytkownika
grzybek56

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 22 lis 2008, 13:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Kontrolka Check Engine - 2.0 DTI 2000r.

#1

Nieprzeczytany post autor: grzybek56 »

Witam serdecznie!

Posiadam auto: Opel Astra II 2000r. 2,0 DTI 101 KM

Od wielu miesiecy szukam przyczyny zapalania sie kontrolki silnika podczas jazdy czasami przy duzych obrotach sie zapala a czasami przy malych przy jezdzie miejskiej, podlaczylem u znajomego pod komputer samochod i wykrylo blad: P0105 czujnik ciśnienia doładowania kolektora/ciśnienia atmosferycznego.

Po zapaelniu sie kontrolki samochod traci moc i "nie ma kopa" czasmi kontrolka znika sama a czasem trzeba samochod uruchomic jeszcze raz, zeby kontrolka zniknela.

W zwiazku z tym mam pytanie co moze byc powodem usterki: wymiana przeplywomierza, czujnika jakiegos? czy moze cos z ukladem kablami,etc.

Bede czekal na fachowe porady, z gory dziekuje! Jezeli jest ktos w stanie naprawic to w okolicach Grudziadza, bede czekal.......

Przemek
grzybek56@poczta.onet.pl
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 16:05 przez grzybek56, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemmekk

Astro-maniak
Posty: 609
Rejestracja: 18 wrz 2007, 18:01
Imię: Przemek
Auto: Astra H
Silnik: 19DTH
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Świdnik

#2

Nieprzeczytany post autor: Przemmekk »

grzybek56, przeczyszc sobie EGR. Ma tendencje do zalepiania sie. Samu to zrobisz. Mysle ze od tego bym zaczął
1.9 SPORT 150KM

2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

to chyba ktorys z 3 czujnikow ktore steruja doladowaniem turbiny moze ktorys z nich zawiódł tak jak komputer wykazal.

Awatar użytkownika
grzybek56

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 22 lis 2008, 13:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: grzybek56 »

ale ktory czujnik? jak sadzisz?

2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

grzybek56 pisze:ale ktory czujnik? jak sadzisz?
one sa wszystkie jednakowe! ktorys z nich
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
bush

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: bush »

czujnik ten znajduje się po prawej stronie kolektora ssącego i wkręcony jest w niego jedną śrubą.. z góry go nie widać bo trzeba zdjąć osłonę i jest pod listwą która okrywa wiązkę idącą do pompy wtryskowej, do czujnika temperatury płynu chłodzącego itp... wybaczcie mi ale jak czytam niektóre wypowiedzi to mnie szlak trafia - czemu zabierają głos tu ludzie nie mający pojęcia o silniku spalinowym (jakimkolwiek) - mądrzą się albo pisza ja też tak mam itp(kogo to obchodzi - ludzie szukają tu rady, a nie dzielenia się swoimi zmartwieniami - niech piszą do przyjaciółki albo do jestem) a jest takich tu na tym forum około 85%, którzy nie mają pojęcia - przykład ten temat - żaden z wypowiadających się nie ma pojęcia, a daje rady (załamka).. pozdrawiam

2.0Dti16V101km

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: 2.0Dti16V101km »

bush pisze:czujnik ten znajduje się po prawej stronie kolektora ssącego i wkręcony jest w niego jedną śrubą.. z góry go nie widać bo trzeba zdjąć osłonę i jest pod listwą która okrywa wiązkę idącą do pompy wtryskowej, do czujnika temperatury płynu chłodzącego itp... wybaczcie mi ale jak czytam niektóre wypowiedzi to mnie szlak trafia - czemu zabierają głos tu ludzie nie mający pojęcia o silniku spalinowym (jakimkolwiek) - mądrzą się albo pisza ja też tak mam itp(kogo to obchodzi - ludzie szukają tu rady, a nie dzielenia się swoimi zmartwieniami - niech piszą do przyjaciółki albo do jestem) a jest takich tu na tym forum około 85%, którzy nie mają pojęcia - przykład ten temat - żaden z wypowiadających się nie ma pojęcia, a daje rady (załamka).. pozdrawiam
BUSH kolega nie pytal gdzie znajduje sie ten czujnik tylko "co moze byc powodem usterki: wymiana przeplywomierza, czujnika jakiegos? czy moze cos z ukladem kablami,etc."

Awatar użytkownika
grzybek56

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 22 lis 2008, 13:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: grzybek56 »

Panowie dzieki za pomoc sprobuje od tego czujnika co bush pisales, zobaczymy aha no i nie kloccie sie:)

Awatar użytkownika
bush

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 paź 2008, 13:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: bush »

no nie kłócimy się tylko wyraziłem swoje zdanie bo często szukam rady i nie mogę znaleźć bo każdy pisze,że też tak ma i na tym się kończy - każdy chce porady jak coś zrobić/naprawić i nie uzyskuje w końcu rady.. a u kolegi skoro wyskoczył taki błąd to jednoznacznie wskazuje na ten czujnik, (czyli on jest powodem usterki i nie ma się co dłużej zastanawiać) o którym pisałem wcześniej znajdujący się w obudowie kolektora ssącego.. a mnie akurat interesuje budowa tego czujnika i jak go czyścić i czym (nie znalazłem tego na forum) pisząc o czyszczeniu kolektora ssącego można byłoby tez napisać o tym... tak,że bez fochów koledzy i pozdrawiam

[ Dodano: 2008-11-24, 15:51 ]
[External Link Removed for Guests] tak wygląda ten czujnik ale sprawdź nr katalogowy boscha bo np. u mnie jest inny 0 281 002 438.

[ Dodano: 2008-11-24, 15:53 ]
[External Link Removed for Guests] tak wygląda ten czujnik ale sprawdź nr katalogowy boscha bo np. u mnie jest inny 0 281 002 438.

ODPOWIEDZ