chłodnica oleju 1,7 DTI--problem

password

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 23 paź 2008, 22:41
Imię: jacek
Auto: AG x 2
Silnik: 1.7 dti , 1.4 x14xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: miechów
Kontakt:

chłodnica oleju 1,7 DTI--problem

#1

Nieprzeczytany post autor: password »

najprawdopodobniej wydostaje się olej z w/w chłodniczki i przedostaje się do układu chłodzenia .
mam takie pytanko czy ktoś może z Was robił obejście aby nie wymieniac chłodniczki i jak sie potem sprawowało auto , czy były jakieś problemy!

mój mechanik wykluczył uszczelke pod głowicą , motor pracuje idealnie , mało pali , oleju nie ubywa i nie przybywa nic nie dymi ani na zimno ani po roagrzaniu pali na dotyk, żadnej mazi pod korkiem oleju , natomiast w zbiorniczku wyrównawczym jest olej , wyczytałem w internecie , oraz mechanik po obdzwonienu swoich kolegów poddał w wątpliwośc szczelnośc chłodniczki i zaproponował że zrobi obejście !

jakby ktos miał podobne przejścia to bardzo prosze o wpis co i jak

wagdar1

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 27 lut 2008, 17:39
Imię: Darek
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wagdar1 »

password, Ja mam tak w tej chwili zrobione, chyba od lipca. W lecie jeździłem na wodze (wymiana z 6 razy, w celu oczyszczenia układu). Silnik przez cały ten czas pracował bez problemów, nawet w lecie w korkach nie grzał się mocniej niż zwykle.

password

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 23 paź 2008, 22:41
Imię: jacek
Auto: AG x 2
Silnik: 1.7 dti , 1.4 x14xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: miechów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: password »

jestem po obejsciu chłodniczki oleju i problem ustał , zero jak na razie oleju w zbiorniczku wyrównawczym, ale pojawiło sie cos jakby lekkie ćwierkanie [zawory! ?] czego nie było przedtem,do tej pory był fajny basowy pomruk diesla a teraz mam dodatkowo sopran diesla!!!, nowa chłodniczka zamówiona , ale bedzie dopiero za tydzien .

wagdar1

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 27 lut 2008, 17:39
Imię: Darek
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wagdar1 »

Na ściankach zbiornika będzie Ci siadać czarny, tłusty osad, co jakiś czas trzeba będzie do wyczyścić.
Gdzie i za ile (jeśli można) zamówiłeś chłodniczkę oleju.
Mnie w serwisie powiedzieli prawie 600 zł, zamienników nie ma, nie znalazłem.
Na razie jest OK więc tak będe jeździł.
pzdr.wagdar1

password

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 23 paź 2008, 22:41
Imię: jacek
Auto: AG x 2
Silnik: 1.7 dti , 1.4 x14xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: miechów
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: password »

wagdar1 pisze:Na ściankach zbiornika będzie Ci siadać czarny, tłusty osad, co jakiś czas trzeba będzie do wyczyścić.
Gdzie i za ile (jeśli można) zamówiłeś chłodniczkę oleju.
Mnie w serwisie powiedzieli prawie 600 zł, zamienników nie ma, nie znalazłem.
Na razie jest OK więc tak będe jeździł.
pzdr.wagdar1

zgadza sie zamienników nie ma !

mnie ma kosztować około 500zł i to po kilku tel. mojego mechesa po sklepach i hurtowniach, bardzo ciężko znależć , i bedzie sprowadzona z niemiec

ja pewnie też bym jakiś czas pojeżdził , ale obejście zrobione było wczoraj , dzis pojechałem po auto i zaraz jak tylko lekko sie bujnąłem to zaraz to cykanie popsuło mi dobry humor.

pogoniłem auto i po kilkudziesięciu km było tylko kilka plamek, w niedziele jak odkryłem olej w zbiorniczku to dostałem małego szoku bo było tego ze 200ml , po przejechaniu kilku km to samo , potem obejście i juz byłoby ok tylko to cykanie i jeszcze silnik odrobine inaczej pracuje[ głośniej ] i leciutko podwyzszone obr.

na moje ucho w kabinie słychać tak jakby to zawory cykały podczas jazdy, na postoju juz nie jest to takie ewidentne , po przegazowaniu tez nie ---dziwna sprawa , może obejscie ma wpływ na prace silnika?--- w poniedziałek wysłałem emaila do mechesa z forum ,,elektroda" i on stanowczo odradził to obejście własnie motywując że jest to szkodliwe dla motoru[nie wyjasnił dlaczego ] , dopóki nie wymienie chłodniczki musze jakoś delikatnie jezdzić .

może jeszcze ktoś miał podobne przejścia ?

te chłodniczki lubia nawalać po około 100tyś km. moja ma zrobione 155 tyś.km i ludzie za namową mechaników wymieniaja UPG i czesto dalej to samo , dopiero po wymianie chłodniczki wraca wszystko do normy.

Awatar użytkownika
rafm

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2008, 9:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: rafm »

Mam podobny problem u siebie (olej w zbirniku wyr. chłodnicy). Dowiedziałeś się może jaki wpływ na silnik ma to obejście ? Bo zamierzam podobny manewr wykonać u siebie.

ODPOWIEDZ