1.6 16v, benzyna, szarpie na rozgrzanym silniku

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: corter »

Czujnik położenia wału pojawia się nie pierwszy raz w postach o podobnym temacie. Chyba będę musiał spróbować podmienić z innego (z tym największy problem, bo nie ma od kogo włożyć a "specjaliści" z ASO wszystkie teorie odrzucają z automatu nie sprawdzając nic).

Micdej, co do EGR to ja mam zaślepiony serwisowo i wgrany program obchodzący. Miałem z nim problemy,ale po tej operacji ustały. Chociaż skąd niby ma wiedzieć, czy to co się dzieje z autem nie ma związku z tym tematem? :) Główne objawy problemu z EGR zniknęły,ale może te obecne są jakąś pochodną>? Kto to wie...:)

Awatar użytkownika
micdej

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2008, 21:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: micdej »

Witam po dluzszej nieobecnosci.
Wyglada na to ze problem rozwiazany, przynajmniej czesciowo.
Otoz, zaczalem od czyszczenia EGR co nie pomoglo. Nastepnie zaslepienie ktore rowniez nie przynioslo skutku. Jak juz wyczytalem w ktoryms z postow samo zaslepienie, bez obejscia programowego, nie ma sensu. I faktycznie tak sie okazalo. Zaslepienie tylko zmienilo dynamike szarpniec.
Zdecydowalem sie wiec na wymiane EGR w ASO. Po znajomosci skasowali mnie tylko na 400 za EGR plus uszczelka i robocizna. W sumie 441 pln. Koszt EGR to 475 bez rabatow.
Zostawili rowniez zaslepienie poniewaz jak informowali, wykluczy to pozniejsza usterke tego zaworu.
W moim aucie nie ma mozliwosci obejscia programowego tegoz zaworu wiec zastosowano taka opcje.
Faktycznie bowiem do usuniecia tej usterki konieczny jest albo sprawny zawor albo jego komuterowe odciecie.
No i ustaly szarpania. Zapalila mi sie dwukrotnie pomaranczowa kontrolka z silnikiem i piorunem wewnatrz. Po restarcie silnika nie zapala sie ponownie. W poniedzialek wyjasnie temat w ASO.
Reasumujac moje doswiadczenia:
zaslepiac tylko sprawny EGR albo stosowac laczenie z obejsciem w komputerze.
Pozdrawiam wszystkich.

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: corter »

Micdej,piszesz ze w Tw silniku nie robi sie obejscia Egr. Jakie masz oznaczenie silnika?
Ps. Czytaj prywatne wiadomosci...:)

Awatar użytkownika
micdej

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2008, 21:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: micdej »

Corter, sorry za brak odpowiedzi na priva. Szczerze przynam przeoczylem.
A wiec nie tyle ze nie robi sie tego obejscia ze wzgledu na silnik jaki u mnie jest (Z16XE) co mam tam wgrany jakis "dziwny" soft co to nie pozwala na to. Jest to opinia ASO i innego jeszcze niezaleznego magika.
Odpowiedzi na pozostale twoje pytania w poprzednich watkach. A wiec u mnie szarpanie bylo poczatkowo gdy przyspieszalem a po jakims czasie (1 tydzien) gdy probowalem utrzymac stala predkosc.
Teraz po wymianie EGR na nowy i zaslepieniu tegoz wszystko ustalo.
Mam nadzieje ze odpowiedzialem na Twoje pytania.
Pozdro.

corter

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 kwie 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: corter »

No widzisz, mamy ten sam silnik, podobny problem (Ty już nie) a odpowiedzi sprzeczne:) Otóż w mojej problem z EGR objawił się już przy przebiegu 20tys.km. Auto w czasie jazdy dostawało czkawki, gasło i nie dało się uruchomić. Trafiło do serwisu i tam został zaślepiony EGR i wgrane oprogramowanie obchodzące czujnik. Kiedy stałem się posiadaczem auta skierowałem swe kroki do ASO żeby usunąć objawy, które mam teraz. Pytałem o EGR,ale twierdzili że to nie to.Może szarpie coś,ale oni nie widzą nic poważnego, a szarpanie jest wynikiem tego, że "ten typ tak ma" i nie ma ideałów:) Dowiedziałem się też, że w Z16XE nie zaślepia się EGR, a jedynie w wersji 8V. Tę teorię potwierdziły 2 ASO,a ten w Zamościu który mi to zaślepił twierdził że są w błędzie. Komu wierzyć? Pokazali mi w Zamościu szczegóły akcji serwisowej, która dotyczy tego silnika i nakazuje zaślepić zawór, wgrać soft i dokładnie uszczelnić wszystko. No i co?Pozostało mi uwierzyć, bo na własne oczy widziałem szczegóły. Jedyne co, to może cała operacja nie wyszła im tak jak powinna i dlatego coś się dzieje,ale sam tego nie stwierdzę,a inni zamiast ocenić organoleptycznie z góry odrzucają wszystkie tezy, bo nie chce im się szukać. Po roku od zaślepienia cała operacja została sprawdzona jeszcze raz w serwisie w Zamościu pod kątem ewentualnych nieszczelności i powiedzieli że jest ok.
Chyba chciałbym, micdej, gdzieś się z Tobą spotkać w Lublinie (bywam czasem) i porównać w miarę możliwości nasze obie sztuki... To byłoby najlepsze rozwiązanie. Ale myślę że z tym przejdziemy na prywatne wiadomości, o ile będziesz miał chęć mi pomóc...

ODPOWIEDZ