ssanie-nierówna praca

Awatar użytkownika
sylbass

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 25 sie 2008, 19:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: sylbass »

kolego a wogole masz silniczek krokowy czy elektroniczną przepustnice wtedy krokowca nie ma. Ja mam astre z grudnia 2000r tez 1.6 16v i ona nie ma krokowca

Nikkon

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 16 cze 2007, 0:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wa-wa
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Nikkon »

o ile mi wiadomo to w silnikach 1,6 16v nie ma krokowca tylko jest elektroniczna przepustnica. Tak jak kolegasylbass mam Astrę G z 2000r i ma przepustnicę elektroniczną Może być brudna i się trochę przycinać , ale wtedy powinno wywalać tryb serwisowy (samochód z kluczykiem) Jeżeli masz założony gaz to pojedz na regulację, u mnie on był przyczyną takiego zachowania samochodu. Wymieniłem reduktor i chodzi jak ta lala .
Wszystkie kobiety są takie same
Miły wieczór, namiętna noc, szalony poranek Ale one zawsze, zawsze muszą to zepsuć, muszą to powiedzieć
"Boże, co my robimy, przecież Ty masz żonę"

Awatar użytkownika
Wizzard

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2008, 8:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: Wizzard »

Ja mam tego rodzaju problem , tzn jak silnik sie rozgrzeje , na jalowym biegu obroty wynosza jakies 800 , wskazowka od obrotosciomierza lekko drga i lekko mruga kontrolka od oleju ale stan oleju jest dobry sam sprawdzalem . Moj silnik to 1,6 8v Astra G 1999 r.

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Panowie wszyscy opisaliście to samo a czy ktoś sprawdził czujnik położenia wałka rozrządu i stan jego okablowania? U mnie ten sam motyw, rozbieram osłonę rozrządu a tu kabelki od czujnika troszkę skruszone od temperatury i czujnik dawał impulsy ale z lekkim przekłamaniem ponieważ opornośc się zmieniła i po wymianie było ok, a co nalepsze żaden błąd mi nie wyskoczył.

[ Dodano: 2008-09-01, 20:13 ]
U wszystkich objawy występują na ssaniu a co powiecie na to że u mnie takie objawy występują gdy autko złapie temperaturę a na ssaniu jest ok?
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

maniek_lubon

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 24 sie 2008, 22:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: maniek_lubon »

ja tez mam ale na ssaniu strasznie skaczą obroty moze nie sa to duze skoki ale krótkie i szybkie po rozgrzaniu juz jest lepiej ale i tak wskazówka obrotomierza plywa. Wymieniłem świece i chcialem przewody ale okazało sie ze w tym siliku nie ma typowych przewodów. Moja asterkat to 1.6 16V i mam pytanie czy jest ten krokowiec w tym aucie bo ja pod maską nigdzie nie widze? co doradzacie sprawdzić najpierw? pozdro

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Spróbuj zaślepić EBRa!
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

maniek_lubon

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 24 sie 2008, 22:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: maniek_lubon »

Spróbuj zaślepić EBRa!
nie bardzo wiem o co chodzi??? moglbys napisac bardziej szczegołowo??? pozdro

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Z prawej strony silnika znajduje się zawór recurkulacji spalin zwany potocznie EGR. Ma on za zadanie regulować częściowy powrót spalin do silnika co niby ma poprawić naszą ekologię :) jeśli odkręcisz plastikową osłonę silnika to go ujrzysz pomiędzy akumulatorem a silnikiem. Jest przykręcony zwykle na 2 śruby typu Torx ( rozmiaru nie pamiętam ) i podłączony jest do niego przewód bodajrze 4 pinowy. Odłączasz przewód, odkręcasz śruby i zdejmujesz zawór. Jak się przyjrzysz to to od czego odkręciłeś ten zawór ma w sobie dwa otwory. Jednym idą spaliny z kolektora wydechowego do zaworu EGR a drugim po przejściu przez ów zawór są przekazywane do silnika. I właśnie musisz te otwory zaślepić a dokładnie jeden z nich. Możesz to zrobić w dwojaki sposób: Wersja dla nygusów i mających zasobny portfel to zakup gotowych zaślepek na allegro na przykład albo druga wersja to wycięcie z blachy takiej zaślepki i zrobienie jej samemu. Niektórzy preferują blachę z puszki po piwie które możesz sobie wypić przy owej robocie :) ale ja osobiście zrobiłem z troszkę grubszej blaszki ponieważ słyszałem że te po piwie lubią się przepalać. jak już taką zaślepkę będziesz posiadał to mocujesz pomiędzy silnik a zawór który zdemontowałeś. Całość skręcasz i podłączasz przewód i jeśli po uruchomieniu silnika nie wyskoczy Ci błąd to masz 100% sukcesu a jeśli owy błąd Ci wyskoczy a cała operacja pomogła w Twojej dolegliwości to pozostaje zakup nowego zaworu EGR lub czyszczenie ale rzadko przynosi to porządany skutek. Mam nadzieje że teraz opis jest dla Ciebie czytelny i że sobie poradzisz :) jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz.

[ Dodano: 2008-09-04, 20:35 ]
Przepraszam za przejęzyczenie nie EBRa tylko EGRa :)
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

maniek_lubon

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 24 sie 2008, 22:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: maniek_lubon »

znaczy zaślepiam obydwa? bo na tych zaslepkach z allegro nie ma otworów zadnych tak wiec zaślepiają obydwa otwory. dzieki juz wszystko wiem i jak zrobie to napisze co i jak nowy egr ponad 300 zl wiec narazie sprobuje Twoją metode. Dzieks wielkie!!!

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Jak chcesz to dam Ci namiar na firmę która ma oryginalne nowe za 220zł, a jak narazie powodzenia i jak pomogłem to fajnie.
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

ODPOWIEDZ