problem z ABS-em
- adam0588
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 10:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Telaki
- Kontakt:
problem z ABS-em
witam mam astre i problem z abs podczas jazdy zapala mi się kontrolka abs-u i przestaje on działać ale gdy sie zatrzymam i zgaszę silnik a następnie go uruchomię wszystko wraca do normy i ładnie działa po przejechaniu jakiś 10 km znowu sie zapala Co to może być? pomóżcie drodzy klubowicze... pozdrawiam
Uniden 520XL+LEEM AT 1200
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może to troche pomorzeZabezpieczenie w elektronicznym urządzeniu
sterującym powoduje samoczynne wyłączenie
urządzenia ABS w przypadku wystąpienia awarii
(na przykład przerwany przewód) lub zbyt
niskiego napięcia akumulatora (poniżej
10,5 V). Wyłączenie urządzenia ABS jest sygnalizowane
zaświeceniem się lampki kontrolnej
w zestawie wskaźników. Układ pracuje wtedy
jako zwykły układ hamulcowy i pojazd hamuje
jakby nie miał ABS-u.
Kiedy zaświeci się lampka kontrolna w zestawie
wskaźników, to należy przyjąć następujący
sposób postępowania:
• Zatrzymać na krótko samochód, wyłączyć
silnik i ponownie uruchomić.
• Sprawdzić napięcie akumulatora. Jeżeli na
pięcie jest niższe niż 10,5 V, to podładować
akumulator.
Uwaga. Kiedy lampka kontrolna zaświeci się
na początku jazdy i po pewnym czasie zgaśnie,
oznacza to, że napięcie akumulatora
było początkowo zbyt niskie, a następnie
zwiększyło się w trakcie jazdy, dzięki naładowaniu
przez alternator.
• Sprawdzić, czy zaciski przewodów akumu
latora są dokręcone i mają prawidłowy styk.
• Ustawić samochód na podstawkach, zdjąć
koła i sprawdzić stan przewodów elektrycz
nych, prowadzących do czujników prędkości
obrotowej (czy nie są przetarte).
• Dalsze czynności kontrolne należy zlecić
w warsztacie.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
- adam0588
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 10:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Telaki
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
chcecie znać proste rozwiązanie problemu? to sprawdźcie kody błędów ABS. Dla mnie bzurą jest zaoszczędzenie 50zł na wjazd na komputer diagnostyczny a zamiast tego wymienianie części na chybił trafił :/
wjazd na kompa kosztuje w granicach 50-100zł a ile kosztuje niepotrzebna nowa piasta + wymiana? i nerwy że poszła kasa a problem nadal jest?
dodam że nie musicie jechać od aso bo wystarczy zwykły zakład z komputerem diagnostycznym.
wjazd na kompa kosztuje w granicach 50-100zł a ile kosztuje niepotrzebna nowa piasta + wymiana? i nerwy że poszła kasa a problem nadal jest?
dodam że nie musicie jechać od aso bo wystarczy zwykły zakład z komputerem diagnostycznym.
Sprawdzono mi błedy na komputerze, owszem pokazuje bląd na prawym kole ale znika i sie pojawia jak kontrolka w aucie. Jest tylko mały problem...po wymianie całej piasty miga dalej...., wymienili ponownie i ....dalej świeci...i tak trzy razy. Oddali mi samochów i powiedzieli ,że nie wiedzą co sie dzieje. A moze zmienić zakład? ))
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 paź 2007, 10:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
i ja mam pytanko...od momentu zakupu samochodu wciąż pali ki TC i ABS(nieustannie)na kompie wyszło że czujnik jest walnięty ale dzisiaj odpalam samochód i ku mojemu zdziwieniu nic sie nie świeci(nawet mogłem sobie powciskać TC )ale niestety podczas ruszania znów sie zapaliły czy możliwe jest że mam zbyt niskie napięcie czy to czujnik "miał" kaprys i na chwile zaskoczył???
Ps.ale to był szok widziec przez chwile tylko jedną kopntrolke na desce od poduchy
Ps.ale to był szok widziec przez chwile tylko jedną kopntrolke na desce od poduchy
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Jak stoisz to nie idą impulsy z piast i dlatego kontrolka sie nie pali jak tylko ruszasz to wychwytywany jest blad ktorejś z piast. Podpiecie pod kompa wychwytywalo blad czujnika piasty ale to moze tez byc przerwany kabelek biegnacy od tej piasty lub poprostu komp pokazal zła piaste. Nie raz juz tak bylo ze mylil piasty.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG