2.0 DTL - problem z dwiema kontrolkami.

Awatar użytkownika
strzala22

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

2.0 DTL - problem z dwiema kontrolkami.

#1

Nieprzeczytany post autor: strzala22 »

Witam mam problem z astra DTL motor 82 konny. PO przejechaniu okolo 14 km zapaliły mi sie dwie pomarańczowe kontrolki jedna gwiazdka w kwadracie druga to piorun tez w kwadracie (chyba nie prawdilowa praca silnika ) ustarka z nienacka bo przez 4 miesciace nie bylo zadnych problemów z samochodem po zapaleniu kontorlek silnik oszalał strasznie rwal obrotomierz automatycznie nie działał ledwo dojechalem do domu samochod chwile odstal i po przejcheaniu kolejnych km problem sie powtarzal znajomy mechanik po ogledzinach mowil o wymianie termostatu i czujnika temperatury cieczy bo niby te kontrolki pojawiaja sie i włacza sie tryb awaryjny silnika ale prosilbym bym o pomoc w diagnozie moze kotos mial podobne problemy z góry dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 13:16 przez strzala22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
strzala22

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: strzala22 »

Kolego chodzi Ci o ten elektor zawór za katalizatorem i przed końcowym tłumikiem bo nieznam sie zabardzo na samochodach nie moja branza takze czy moglbys to troszeczke wyjasnic pozdrawaim

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#3

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

strzala22, czy silnik traci wtedy moc ? Bo jest już sporo tematów o stracie mocy, poszukaj.
SAAB, born from jets, killed by assholes

Awatar użytkownika
strzala22

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: strzala22 »

Ma dziwne obroty jakby sie dlawil nie da sie normalnie jechac szarpie musialem jechac na biegu wyzszym zeby wogole jazda odbyla sie normalnie przy wbiciu biegu numer 2 caly czas musialem zasprzeglac bo tak szarpało autem i dopiero po wzuceniu na 3 auto jechalo do przodu a wskazówka obrotów caly czas lezala nieruchomo przegladałem forum ale zabardzo nic nie pasuje do moich objawów

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#5

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

Też nie znalazłem podobnego, więc wolałem się upewnić aby nie zamykać bez potrzeby tego tematu, ale przeniosę go do właściwego działu. Następnym razem zakładaj tematy w odpowiednich działach, bo będzie ostrzeżenie.
SAAB, born from jets, killed by assholes

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Kolego strzala22, z racji ze sam przyznales ze niezbyt sie znasz na samochodach a raczej na mechanice to polecam Ci jednak udac sie do jakiegos warsztatu aby po pierwsze zczytali bledy kompem, dwa zapisz sobie nr tych bledow i wyjasnienie co one oznaczaj ( co powiedza mechanicy). Potem napisz na forum a my Cię juz nakierujemy i podamy co moze byc przyczyna i ile bedzie kosztowac naprawa w warsztacie. Inaczej to bedziemy tu bladzic miesiacami a auto Ci mowi ze je cos "boli". Narazie nie zlecaj naprawy tylko samą diagnostyke ktora bedzi ekosztowac od 50 do 100 zl.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
strzala22

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: strzala22 »

Dzieki za trafna podpowiedz skozystam napewno natomiast mialem nadzieje ze ktos juz wczesniej mial podobny problem i to by ulatwilo zadanie diagnozy

MusZi

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 05 wrz 2008, 11:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: MusZi »

Jeżeli leży ci wskazówka od obrotomierza i autko prawie nie jedzie to możesz mieć już uszkodzony sterownik pompy wtryskowej!!! jest jeszcze taka możliwość że jednocześnie bardzo zabrudził ci się przepływomierz i zapiekł czujnik EGR na kolektorze(mało prawdopodna kwestia). Dlatego na twoim miejscu odstawił bym jak najszybciej autko do mechanika od pomp wtryskowych- jest taki w Siedlcach(najlepiej weź autko zaholuj aby całkiem pompa nie siadła) i on ci powie co się stało.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

MusZi, przestan siac niepokój u kolegi. Jak padnie czujnik halotronowy na wale to tez obrotek nie bediz epokazywal swojego. Zawsze mowie pompa na koncu chyba ze ktos profilaktycznie woli sobie wymienic pompe za 2 czy nawet 2,5 tys zl to juz jego sprawa. Check sie zapalil i teraz nalezy zczytac bledy, zareagowac i dalej obserwowac czy jest juz wszystko okej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ