Pytanie o oprawki żarówek świateł mijania
- przyjazdy
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2008, 16:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pytanie o oprawki żarówek świateł mijania
Witam
Mam pytanie dotyczące gniazd żarówek H7 w reflektorach Astry G.
Kupiłem żarówki Philips NightGuide. Mają one napylone po bokach bańki filtry, które mają powodować zmianę barwy swiatła w kierunku poziomym (na pobocze mają swiecić niebieskawo, na środek drogi - żółtawo). W związku z tym ich poprawne działanie zależy od ich odpowiedniego ustawienia w oprawce żarówki - tak aby filtry były usawione śiśle po bokach żarówki.
Żarówki H7 w Astrze G wkłada się w plastikowe oprawki (ze z łączami na "fajce"), a te wkręca się następnie w klosze reflektora.
W moim przypadku, po wkręceniu oprawki do klosza po stronie pasażera, żarówka umieszona jest dobrze (fajka jest skierowana pionowo w dół, a przez to filtry na żarówce - poziomo). Natomiast po wkręceniu do klosza po stronie kierowcy - fajka nie ustawia się pionowo - skręcona jest dość znacznie o ok. 30-40 stopni. Z tego powodu filtry na tej żarówce nie są ustawione poziomo lecz ukośnie i ich działanie nie jest takie jak być powinno.
W związku z tym mam pytanie - czy we wszystkich Astrach te "fajki" po wkręceniu żarówek ustawione są w taki właśnie sposób (jedna pionowo w dół, druga skręcoma), czy może tylko u mnie jest z tym jednym kloszem/oprawką coś nie tak? Jeśli tak - to czy można jakoś wyregulować ustawienie tych oprawek w kloszach? Czy gniazdo w kloszach, w któe wkręca się oprawki żarówek są regulowane?
Pozdrawiam
Mam pytanie dotyczące gniazd żarówek H7 w reflektorach Astry G.
Kupiłem żarówki Philips NightGuide. Mają one napylone po bokach bańki filtry, które mają powodować zmianę barwy swiatła w kierunku poziomym (na pobocze mają swiecić niebieskawo, na środek drogi - żółtawo). W związku z tym ich poprawne działanie zależy od ich odpowiedniego ustawienia w oprawce żarówki - tak aby filtry były usawione śiśle po bokach żarówki.
Żarówki H7 w Astrze G wkłada się w plastikowe oprawki (ze z łączami na "fajce"), a te wkręca się następnie w klosze reflektora.
W moim przypadku, po wkręceniu oprawki do klosza po stronie pasażera, żarówka umieszona jest dobrze (fajka jest skierowana pionowo w dół, a przez to filtry na żarówce - poziomo). Natomiast po wkręceniu do klosza po stronie kierowcy - fajka nie ustawia się pionowo - skręcona jest dość znacznie o ok. 30-40 stopni. Z tego powodu filtry na tej żarówce nie są ustawione poziomo lecz ukośnie i ich działanie nie jest takie jak być powinno.
W związku z tym mam pytanie - czy we wszystkich Astrach te "fajki" po wkręceniu żarówek ustawione są w taki właśnie sposób (jedna pionowo w dół, druga skręcoma), czy może tylko u mnie jest z tym jednym kloszem/oprawką coś nie tak? Jeśli tak - to czy można jakoś wyregulować ustawienie tych oprawek w kloszach? Czy gniazdo w kloszach, w któe wkręca się oprawki żarówek są regulowane?
Pozdrawiam
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 05 lut 2008, 21:54
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- przyjazdy
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 gru 2008, 16:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie jest to raczej związane z oślepianiem, bo żarnik w żarówkach H7 jest umieszczony koncentrycznie i symetrycznie wewnątrz bańki żarówki i nie ma wystepującej w H4 blaszki, więc obracanie żarówką wokół osi niczego nie zmienia.art pisze:Wydaje mi się że tak jest we wszystkich astrach, i chyba we wszystkich autach poruszających się z homologacją po prawej stronie. Takie ustawienie mniej oślepia.
Ale skoro oprawki są tak ustawione również w innych Astrach (tylko czy na pewno?), to nie będę tego zmieniać...
Pozdrawiam
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra G
- Silnik: X18xe1 @ 161
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Kontakt:
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 05 lut 2008, 21:54
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Chociaż nie jest to H4, to obrót H7 ma znacznie. Przekręć i stań lekko z boku a zobaczysz. :>przyjazdy pisze:Nie jest to raczej związane z oślepianiem, bo żarnik w żarówkach H7 jest umieszczony koncentrycznie i symetrycznie wewnątrz bańki żarówki i nie ma wystepującej w H4 blaszki, więc obracanie żarówką wokół osi niczego nie zmienia.art pisze:Wydaje mi się że tak jest we wszystkich astrach, i chyba we wszystkich autach poruszających się z homologacją po prawej stronie. Takie ustawienie mniej oślepia.
Ale skoro oprawki są tak ustawione również w innych Astrach (tylko czy na pewno?), to nie będę tego zmieniać...
Pozdrawiam
Zwróć uwagę że żarnik jest na czymś umieszczony.
Astra G 1.6 16V Caravan
- alonow45
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 lut 2008, 0:06
- Imię: Alojzy
- Auto: Opel ASTRA G
- Silnik: 1,4 twinport
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
- kaslo
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
- Imię: Paweł
- Auto: Astra , Zafira, Corsa
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa