coś się zepsuło w silniku

G_I_Z_M_O

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 31 sty 2008, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

coś się zepsuło w silniku

#1

Nieprzeczytany post autor: G_I_Z_M_O »

Nie wiem co jest więc opisze objawy a ktoś może podpowie co się stało...

A więc tak, dwa dni temu zostawiłem samochód na mrozie na 5h. Po powrocie odpaliłem, przejechałem normalnie 5 km i się zaczęło... Stracił moc, przy dodawaniu gazu do dechy filtr powietrza wydaje taki odgłos jakby dodac gazu przy 50 km/h na piątce. Pozatym coś stuka cały czas pod maską (odgłos podobny do tego jaki miałem jak mi szczur przeciął przewody wysokiego napięcia - stuki narastają wraz z dodaniem gazu). Po chwili jakby się odetkało i jedzie normalnie ale za chwile znowu to samo.

Samochód wstawiłem na noc do garażu i jak ręką odjął. Jezdziłem pół dnia i nic. Wieczorem podjechałem do znajomych, samochód na mrozie przez 4 h i znowu to samo. Ledwo co do domu dojechałem. Dodam, że nie zaświeca się check engine. Aaaa i na luzie obroty spadają tak do ok 500.

W pierwszej chwili pomyślałem że jakieś syfiaste paliwo zatankowałem ale teraz już sam nie wiem. Pomóżcie.
Sajmon mówi ......

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wencik »

A kopułka, palec, kable WN & świece są w dobrym stanie ?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

G_I_Z_M_O

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 31 sty 2008, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: G_I_Z_M_O »

Kable i świece wymienione w zeszłym tygodniu.
Sajmon mówi ......

G_I_Z_M_O

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 31 sty 2008, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: G_I_Z_M_O »

No nie wiem... Po pierwszym razie polecialem na stacje i zatankowalem dobre paliwo. Fakt, nie wyjezdzilem tego starego do konca, bylo troszke ponad rezerwe. I jeszcze ten dziwny fakt, ze caly cyrk zaczyna sie po przejechaniu jakis 5 - 6 km... Zgluplem juz. Sam nie wiem, jutro serwis :/
Sajmon mówi ......

morieris

Astro-maniak
Posty: 3359
Rejestracja: 20 wrz 2007, 21:09
Imię: Wojtek
Auto: F cabrio i G kombi
Silnik: X16SZ i 22DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Natolin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: morieris »

Kable i świece wymienione w zeszłym tygodniu.
Ty, to moze jakas lipe Ci załozyli? Jak wczesniej tego nie było a po wymianie zaczelo sie cos pierdzielic?
[External Link Removed for Guests]

cichy^kk

Astro-maniak
Posty: 421
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:42
Imię: Cichy
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: StOliCa

#6

Nieprzeczytany post autor: cichy^kk »

przyjedź na spota i podłączymy kompa, może coś wykaże!!??
Audi A6 C6 3.0TDI + virus

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#7

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Błędy silnika mogą nie wyskoczą podczas np luzu na panewce itp. Błędy silnika pojawiają się dopiero wtedy kiedy któryś z czujników poda do sterownika nieprawidłowe wartości z odczytu przez jakiś czas pracy silnika. To co opisujesz trzeba by osłuchać bo to jedyna metoda zlokalizowania usterki.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

G_I_Z_M_O

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 31 sty 2008, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: G_I_Z_M_O »

Odsłuchać??? Nie da się. Samochod jest zlosliwy i jak do mechanika pojade to wszystko gra. Nic nie stuka, nie puka. Hmm, chyba sie do mnie upodobnil :mrgreen: A tak serio, problem ustąpił po zatankowaniu bezsiarkowca na statoilu i przejechaniu 100 km. Ale... pojawil sie nowy. A moze to norma a ja przewrazliwiony jestem... Pracuje rowno, wszystko ok, przyspiesza itd. Na postoju na parkingu czy na swiatlach, na luzie, obroty nie spadaja ponizej 1000 obrotow. Myslalem ze to wina temp na zewnatrz ale sam juz nie wiem. Co najdziwniejsze, jak wlaczy sie wentylator przy 95 stopniach obroty spadaja do 950. Ktos ma jakis pomysl???
Sajmon mówi ......

ODPOWIEDZ