Wzmożony biały dym z rury. Chyba to nie płyn chłodn.(?)

Awatar użytkownika
przyjazdy

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2008, 16:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wzmożony biały dym z rury. Chyba to nie płyn chłodn.(?)

#1

Nieprzeczytany post autor: przyjazdy »

Witam

Mam wiele pytań o biały dym ze samochodem.

Dość normalne jest, że przy temperaturach takich jak obecnie wydobywa się z wydechu biały dym, który jest skroploną parą wodną. Od czego zależy intensywność dymienia zakładając, że to nie jest dym pochodzący z płynu chłodniczego? Czy może to być objawem czegoś negatywnego? Zwłaszcza, że zauważyłem, że niektóre samochody (mimo -18 stopni jak teraz) w ogóle nie dymią.

Pytam, bo w mojej niedawno kupionej Astrze G (1.4v16) zauważyłem, że na ulicy dymi ona zdecydowanie bardziej niż 90% innych samochodów. Nasila się przy przyspieszaniu.

Wiem, że może to być objaw uszczelki pod głowicą, ale o tym świadczyłoby sprawdzenie dymienia w ciepły dzień, co teraz jest niewykonalne. Czy badanie składu spalin coś tu podpowie? Co prawda od czasu kupna samochodu przejechałem 1000km i trochę uciekło płynu chłodniczego, ale dziurawa jest chłodnica i wiem, że przez nią cieknie. Dodam, że w oleju niczego złego nie widać, w płynie również.

Jak to jest zimą? Czy to normalne, że jedne samochody na ulicy dymią parą wodną silnie, a inne wcale? Jeśli przyczyną jest zgromadzona w wydechu woda, to po jakim czasie od rozpoczęcia jazdy takie dymienie powinno ustąpić?

Czy jest jakis test, który wyeliminowałby podejrzenia w stosunku do płynu chl.?

Gdzieś na forum pojawiło się hasło, że to może być problem z katalizatorem. Nic więcej nie było napisane. Czy to prawda? Jeśli tak, to co to za problem?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

sabam123456

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 01 maja 2008, 7:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: sabam123456 »

witam

po pierwsze otworz korek oleju i zobacz czy nie ma tam kawy z mlekiem (kolor oleju) po drugie sprawdz plyn w chlodnicy czy nie jest zabarwiony olejem, po trzecie odpal samochod i odkrec korek od zbiorniczka chlodnicy jak pojda bąbelki i płyn sie podniesie to szansa na uszczelke tez jest, po trzecie jabym sie nie przejmowal w aka pogodę dymieniem -16 stopni rano robi swoje,. pozatym muli Ci sie samochód ? skaczą obroty ? dzieje cos innego poza dymieniem ?

moze CI te duzo bardziej dymic jezeli masz żle wyregulowane LPG,
Asia II

Awatar użytkownika
przyjazdy

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2008, 16:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: przyjazdy »

sabam123456 pisze:po pierwsze otworz korek oleju (...) po drugie sprawdz plyn w chlodnicy
Tak jak pisalem - olej i płyn według mnie wyglądają na czyste.
sabam123456 pisze:pozatym muli Ci sie samochód ?
Jak na 1.4 to raczej nie.
sabam123456 pisze:skaczą obroty ?
Nie.
sabam123456 pisze:dzieje cos innego poza dymieniem ?
Wydaje mi się, że nie, ale z braku doświadczenia nie wiem na co powinieniem zwrócić jeszcze uwagę.
sabam123456 pisze:moze CI te duzo bardziej dymic jezeli masz żle wyregulowane LPG,
Nie mam instalacji lpg. Czysta benzyna.

Od po prostu dymi zdecydowanie mocniej niż inne samochody na ulicy. Nawet gdy stoi na luzie.

Awatar użytkownika
BobyPN

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2008, 15:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: BobyPN »

Witam

Spoko moja asia 1.4 też dymi więcej niż inne . Ale mam do wymiany tłumik dam znać po wymianie .

art

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2008, 21:54
Imię: Artur
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: art »

Najprawdopodobniej robisz krótkie trasy. Woda zbiera się w wydechu i paruje. Przejedz się gdzieś w trasę i zobaczysz, że wróci do normy. :>
Astra G 1.6 16V Caravan

Awatar użytkownika
przyjazdy

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2008, 16:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: przyjazdy »

art pisze:Najprawdopodobniej robisz krótkie trasy. Woda zbiera się w wydechu i paruje. Przejedz się gdzieś w trasę i zobaczysz, że wróci do normy. :>
Może coś w tym być, bo jak ostanio wróciłem z 300 km trasy to kopcił jakby trochę mniej, ale jednak nadal dość dużo. A dlaczego wiele samochodów w taką pogodę w ogóle nie zostawia za sobą dymu?
BobyPN pisze:Spoko moja asia 1.4 też dymi więcej niż inne . Ale mam do wymiany tłumik dam znać po wymianie .
Przypomniało mi się, że tylny tłumik jest trochę zardzewiały i być może jest przez to dziurawy. Czy może on być przyczyną?
pzdr

Usunięty użytkownik 3235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

przyjazdy, sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, sprawdź poziom oleju. Jeśli ani tego ani tego nie ubywa, płyn nie wylatuje wlewem przy gazowaniu, nie robią się żadne bąble to jest ok. Wtedy wychodzi na to, że to zwykła para wodna i spaliny wydostają się z wydechu na skutek różnicy temperatur.
Przypomniało mi się, że tylny tłumik jest trochę zardzewiały i być może jest przez to dziurawy. Czy może on być przyczyną?
Nie

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

zawsze będzie kopcił po odpaleniu na biało w taką pogodę. Woda w wydechu się zbiera i jak wydech się na grzewa to woda paruje. Pewnie jak odpalisz to zostawisz chmurę dymu za sobą a im bardziej się silnik nagrzeje i im więcej km zrobisz to dymi coraz mniej?

Ja bym się tym nie przejmował. Inne autka może nie kopcą bo może mają mniej wilgoci w autko lub może są już bardziej nagrzane i wydymiły swoją dawkę :D

Jak płynu nie ubywa to się tym nie przejmuj. Zrobi się cieplej to wszystko wróci do normy

ODPOWIEDZ